• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
  • Kasperina
    LFF skrev 2017-05-31 08:57:04 följande:
    Kontakta Aleris i Handen och be om att få en tid hos Dr Buracki. Det var honom jag gick hos som jag berättat om tidigare.
    Jag har gått hos dr Buracki tidigare (vanliga gynbesök) och han är jättebra om än lite speciell Visste inte att han flyttat till Handen
  • LFF
    Kasperina skrev 2017-05-31 09:04:00 följande:
    Jag har gått hos dr Buracki tidigare (vanliga gynbesök) och han är jättebra om än lite speciell Visste inte att han flyttat till Handen
    Ja, första mötet med honom kände jag "Shit, har han hört ett ord av vad jag sagt" men han hade ju snappat upp all min oro etc märkte jag på nästkommande besök. En ljuvlig men speciell människa. 

"Du är absolut gravid"
    "Vad bra"
    "Du är väldigt gravid"
    "Strålande, vad skönt"
    "Du väntar tvillingar" *stort flin*
    "Nej"
    "Jo, det är två"
    "Nej"
    "Titta här" *vred skärmen* "En, två"
    "Nej"
    *skratt*

Ungefär så var vår konversation när jag var där och gjorde vul 2013... Tungan ute
  • Anonym (Tjejkompisen)

Du råkar inte ha autoimmuna problem i släkten? Allergier, hudproblem, ms, artros, reumatism, vitiligo eller något annat? Jag har sett en kamp som din fast på avstånd då min syster var ofrivilligt barnlös länge. De försökte själva i 2 år utan något och sedan med IVF så många ggr utan något resultat. Inte ens ett missfall. Allt såg bra ut på papperet men det var som att hennes kropp inte lät embryona fastna.

Sen när de nästan gett upp hoppet så blev hon överstimulerad och hamnade på sjukhus och blev väldigt dålig. Var massor av äggblåsor och de tog ut alla stora men några små blev kvar som de inte fick ut. Hon fick komma hem till slut och de förberedde för nästa ivf-omgång och upptäckte då att hon redan var gravid! Med tvillingar. De hade haft sex som vanligt och då hade två av de små äggblåsorna blivit fertiliserade. Förmodligen var det så i hennes fall att kroppen och hennes överaktiva immunförsvar tyckte embryot var en parasit och skickade ut den direkt men när de var två kunde de "hjälpas åt" och fästa. Sedan fick hon missfall med den ena och var förstås jätterädd men den andra klarade sig och föddes :) Efter det har hon inte haft svårt att bli gravid igen, var som att kroppen fattade att graviditet inte är farligt.

Funderar på om du kan ha något liknande iom att du inte ens fått missfall och inget sett fel ut. Ha det i åtanke om ivf inte funkar så du inte ger upp då. Be dem isf sätta in två embryon.

LFF skrev 2017-05-31 08:57:04 följande:
    Kontakta Aleris i Handen och be om att få en tid hos Dr Buracki. Det var honom jag gick hos som jag berättat om tidigare.
    Världen är liten, har varit hos honom.
  • LFF
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 09:47:25 följande:
    Haha Skrattande 
  • LFF
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 09:47:25 följande:
    I detta ärende eller tidigare för "vanliga" gynproblem?
  • Gizzmo73
    Hej TS. Va bra att ni har fått en tid i augusti! Mitt tips är att försöka släppa allt över sommaren (jag vet, det är inte det enklaste) Men försök tänka på annat och hitta tillbaka till varandra lite. Kanske även bra om du hittar något att gå och prata med. Inte för att det hjälper dig att bli gravid men ni kommer förhoppningsvis att må bättre och vara redo för nästa steg sen i augusti.

Sen att din sambo har barn sen innan är faktiskt inget bevis på att felet ligger hos dig. Hans spermiekvalite kan ha ändrat sig sen han fick dom. Det var i alla fall den infon vi fick när vi började vår utredning. Min sambon har två barn sen tidigare.

För oss tog det fem år att lyckats, med fyra fulla IVF försök och tre frysförsök. Så det var inte enkelt, och det är jobbigt med IVF. Men det var helt klart värt det! :)
    Vi lyckades på vårat första privata försök, vilket var i Falun. Tror att de har en klinik i Stockholm oxå, och jag kan verkligen rekommendera dom om ni går privat.
    Så ge inte upp än, ni har mycket kvar att prova. :)
    LFF skrev 2017-05-31 09:53:58 följande:
    I detta ärende eller tidigare för "vanliga" gynproblem?
    Det var ett tag sen. Det var ett sk vanligt gynbesök men samtidigt i detta ärende också kan man väl säga. Var orolig för att vi då hade kört på ett tag utan resultat eller vad man ska säga.
  • Anonym (B)

Jag har en kompis soim är lesbisk, hon och hennes partner inseminerade sig i Danmark på klinik. De gjorde flera försök (tror det var runt 7-8 försök) men inget hände. De bytte till en annan donator och plötsligt gick det vägen på första eller andra försöket, fort gick det i alla fall. Den första donatorn hade gett barn tidigare, men varför han inte fungerade för min tjejkompis plus partner berodde på att de inte var kompatibla eller hur man nu ska uttrycka det. 

Bara för att din man har barn sedan tidigare betyder det inte att det här är ditt "fel" ts. Hoppas du förstår hur jag menar. 

Gizzmo73 skrev 2017-05-31 10:02:50 följande:
    Hej TS. Va bra att ni har fått en tid i augusti! Mitt tips är att försöka släppa allt över sommaren (jag vet, det är inte det enklaste) Men försök tänka på annat och hitta tillbaka till varandra lite. Kanske även bra om du hittar något att gå och prata med. Inte för att det hjälper dig att bli gravid men ni kommer förhoppningsvis att må bättre och vara redo för nästa steg sen i augusti.

Sen att din sambo har barn sen innan är faktiskt inget bevis på att felet ligger hos dig. Hans spermiekvalite kan ha ändrat sig sen han fick dom. Det var i alla fall den infon vi fick när vi började vår utredning. Min sambon har två barn sen tidigare.

För oss tog det fem år att lyckats, med fyra fulla IVF försök och tre frysförsök. Så det var inte enkelt, och det är jobbigt med IVF. Men det var helt klart värt det! :)
    Vi lyckades på vårat första privata försök, vilket var i Falun. Tror att de har en klinik i Stockholm oxå, och jag kan verkligen rekommendera dom om ni går privat.
    Så ge inte upp än, ni har mycket kvar att prova. :)
    Tack för feedbacken! Ska försöka! Vilken pärs ni har gått igenom, ska verkligen inte klaga.

Jag känner väl att problemet nog är hos mig men det kan absolut vara så att hans simmare har försämrats med åren. Det var längesen han fick barn så han kan inte bara anta att det är mitt "fel".
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.