• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
  • Påven Johanna II
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-01 16:40:40 följande:
    Det kanske blir en bättre värld ifall fler älskade och önskade barn föddes in i denna värld. Givetvis kan jag tänka så men den frasen borde vändas till fler än till icke särskilt fertila människor.
    Den borde inte användas alls. Världen har aldrig varit så bra som den är nu och aldrig tidigare så bra för så många som den är nu så allt sådant där är bara dumt snack.
  • Zappe
    Påven Johanna II skrev 2017-06-01 17:16:59 följande:

Den borde inte användas alls. Världen har aldrig varit så bra som den är nu och aldrig tidigare så bra för så många som den är nu så allt sådant där är bara dumt snack.

Ändå pågår den värsta humanitära krisen sen andra världskriget, folk tar livet av sig här i Sverige för att de inte får nåt jobb och inte känner hopp om framtiden, Afrika genomgår den värsta svältkatastrofen sen 1945.
  • Anonym (ooo)
    Nja. Det stämmer ju absolut på många sätt, men om världen ska fortsätta att bli bättre måste det bli färre människor på jorden (alternativt leva "sämre"), rent krasst. Dessutom står vi inför ett miljöhot som kan alltför fort se till att just det händer... Jag är själv frivilligt barnlös, och en stor anledning till det är att jag skulle må dåligt över vilken framtid mina barn skulle ha.
    Zappe skrev 2017-06-01 16:56:57 följande:
    Jag håller med, om man visar fler kärlek och omtanke så borde det ha viss effekt. Ändå är världen en otroligt vedervärdig plats. Trots att människan är god egentligen. Sorgligt.
    Visst är det sorgligt, jag vet! Men jag är en egoist, vill inte bli en moder teresa utan vill bara bli befruktad. Jag är hemsk, diskussionen kan vi ta här i tråden men jag orkar inte riktigt sätta den förnuftiga glorian på huvudet just nu.
    Ja så är det väl också. Det är iallafall inte ett resonemang som man kan ge till folk som är i sorg över barnlöshet, inte mottaglig.
  • Zappe
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-01 20:18:29 följande:

Visst är det sorgligt, jag vet! Men jag är en egoist, vill inte bli en moder teresa utan vill bara bli befruktad. Jag är hemsk, diskussionen kan vi ta här i tråden men jag orkar inte riktigt sätta den förnuftiga glorian på huvudet just nu.

Du är inte hemsk, säg inte så. Jag själv vill inte ha barn och har aldrig förstått riktigt varför så många vill men om du vill så är det din sak. Du har säkert fått frågan men, ni har inte funderat på att adoptera? Ta chansen och rädda ett barn från misär vet jag!
    Zappe skrev 2017-06-01 20:38:40 följande:
    Du är inte hemsk, säg inte så. Jag själv vill inte ha barn och har aldrig förstått riktigt varför så många vill men om du vill så är det din sak. Du har säkert fått frågan men, ni har inte funderat på att adoptera? Ta chansen och rädda ett barn från misär vet jag!
    Då lever du iallafall som du lär, all heder till dig. Har vänner som resonerar likadant men så har dom barn själva.

Jag kan absolut tänka mig att adoptera, däremot så finns det lite praktiska problem som jag skrev om tidigare i tråden. Min sambo börjar bli gammal och vet inte ifall jag kan adoptera själv.
  • Zappe
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-01 21:57:39 följande:

Då lever du iallafall som du lär, all heder till dig. Har vänner som resonerar likadant men så har dom barn själva.

Jag kan absolut tänka mig att adoptera, däremot så finns det lite praktiska problem som jag skrev om tidigare i tråden. Min sambo börjar bli gammal och vet inte ifall jag kan adoptera själv.

På vilken sida beskrev du problemen? Inseminerig då, kan inte det funka?
    Zappe skrev 2017-06-01 22:22:28 följande:
    På vilken sida beskrev du problemen? Inseminerig då, kan inte det funka?
    Jag tror inte att man får vara äldre än 45 år för att adoptera. Min man kan bli för gammal, inseminera har jag absolut tänkt mig. Jag skulle kunna göra ALLT för att bli mamma. Nej jag skulle inte kunna köpa en fattig kvinna som surrogat men annars så hoppas jag vi får till det.
  • Zappe
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-06-01 22:31:55 följande:

Jag tror inte att man får vara äldre än 45 år för att adoptera. Min man kan bli för gammal, inseminera har jag absolut tänkt mig. Jag skulle kunna göra ALLT för att bli mamma. Nej jag skulle inte kunna köpa en fattig kvinna som surrogat men annars så hoppas jag vi får till det.

Slå till på insemiering då. Jag hoppas också att ni får ett barn om.det är vad ni önskar mest av allt.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.