• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
  • Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:35:04 följande:

Hur tar din partner det? Mår han dåligt av det?

Han gjorde en pesa/tesa o där fann dem spermier, lyckligtvis . har gjort 3 ivf , första tog sig inte , andra MA i vecka 12 , tredje gravid i vecka 39 o väntar på bebisens Det har varit en tuff tid och är ff tuft, väldigt rädd att ngt skall hända...
    Anonym (Finns fler möjligheter!) skrev 2017-05-31 00:40:00 följande:
    Din vän som har tre friska barn och man är INTE rätt person att berätta att barn inte är allt i livet, hon saknar empati när hon säger så.

Men våra problem har vissa beröringspunkter. Appar ökar inte chansen at träffa någon, är snart 45 och bara ensam utan livsglädje.
    Fast funkar inte vissa människor så? Sitter man säkert i båten så kan man gå ut och säga till alla som håller på o drunkna att det löser sig? Hahaha, jag låter bitter!

Blir uppriktigt sagt väldigt ledsen för din skull, jag hoppas verkligen att du finner lyckan och en partner (om du vill ha en). Dejting suger, det är en cynisk värld. Många kramar till dig.<3
  • Anonym (Finns fler möjligheter!)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:49:14 följande:
    Fast funkar inte vissa människor så? Sitter man säkert i båten så kan man gå ut och säga till alla som håller på o drunkna att det löser sig? Hahaha, jag låter bitter!

Blir uppriktigt sagt väldigt ledsen för din skull, jag hoppas verkligen att du finner lyckan och en partner (om du vill ha en). Dejting suger, det är en cynisk värld. Många kramar till dig.<3
    Din vän är inte en vän i detta sammanhang därför hon saknar verkligen inlevelseförmåga i dit problem. Hade hon heller inte haft barn hade det varit en annan sak.

Men, men. Vi får se hur livet blir och jag hoppas såklart du lyckas. Vill minnas att du skrev någon om 36 år och då har du fler år på dig. Många som blir mamma vid +40 idag. Kram!
    Anonym (My) skrev 2017-05-31 00:40:18 följande:

Då rekommenderar jag dig att söka till kvinnokliniken. Här i Gbg så får man snabbt en tid o de gör alla kontroller som behövs o även skickar remiss vidare till landstinget (men vi valde som sagt att gå privat). Som jag förstår så vill inte din sambo gå på utredning. men däremot så kan du kolla upp dig själv. Lycka till.

En väldigt jobbig tid o om man skälv inte varit i samma sits så kan ingen veta hur det känns, förstår om du blir provocerad över vissa svar här, även om det bara vill väl

Han har sagt dumma saker som att det är pinsamt, falskt (den fattar jag inte) och lite av ett misslyckande att runka i en burk. Han menar inget illa men allt han säger just nu kan inte bli annat än fel. Hans utgångsläge är annat än mitt.

Har noterat kvinnokliniken och sophiahemmet. Kan man bara ringa dit? Jag tror att vi behöver det här, jag orkar inte hålla på längre.

Grattis förresten! <3
    Anonym (Finns fler möjligheter!) skrev 2017-05-31 00:55:16 följande:
    Din vän är inte en vän i detta sammanhang därför hon saknar verkligen inlevelseförmåga i dit problem. Hade hon heller inte haft barn hade det varit en annan sak.

Men, men. Vi får se hur livet blir och jag hoppas såklart du lyckas. Vill minnas att du skrev någon om 36 år och då har du fler år på dig. Många som blir mamma vid +40 idag. Kram!
    Så känns det ibland. Man får råd från folk som aldrig har lidit av samma problem. Är antagligen samma sak när det kommer till kärlek, när det känns som värst så behöver man verkligen inga råd från självaste Casanova.

Jag hoppas verkligen att det löser sig. Är bara så rädd för att det inte gör det, då tar jag tar mitt pick och pack och drar till nåt varmt land där jag kan meditera och ta hand om hemlösa katter. Nej det orkar jag inte tänka på just nu, jag orkar verkligen inte.

Det kommer bli bra både för dig och mig.
  • Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:57:00 följande:

Han har sagt dumma saker som att det är pinsamt, falskt (den fattar jag inte) och lite av ett misslyckande att runka i en burk. Han menar inget illa men allt han säger just nu kan inte bli annat än fel. Hans utgångsläge är annat än mitt.

Har noterat kvinnokliniken och sophiahemmet. Kan man bara ringa dit? Jag tror att vi behöver det här, jag orkar inte hålla på längre.

Grattis förresten! <3

Tack!

Ja, det är bara att ringa. Jag ringde till kvinnokliniken o kom på ett besök, behövde information...och då tog de även prover på mig och spolade mina äggledare, dock så måste partnern vara med om man måste gå vidare. Hoppas verkligen att din sambo ändrar sig, han kanske behöver ta in allt detta o behöver lite tid.
    Anonym (My) skrev 2017-05-31 01:07:21 följande:
    Tack!

Ja, det är bara att ringa. Jag ringde till kvinnokliniken o kom på ett besök, behövde information...och då tog de även prover på mig och spolade mina äggledare, dock så måste partnern vara med om man måste gå vidare. Hoppas verkligen att din sambo ändrar sig, han kanske behöver ta in allt detta o behöver lite tid.
    Jag ska faktiskt göra det. Just nu är jag liksom längst nere på botten och orkar inte längre, får samla lite energi och ringa.

Min sambo har inget annat val än att följa med. Val har han såklart men eftersom han är kvar så får han bara acceptera att jag inte orkar mer.
  • Kasperina
    Anonym (En till) skrev 2017-05-30 18:14:13 följande:
    Vad underbar du verkar vara som peppar TS (och även mig!) genom ditt inlägg. Blir så jäkla glad att främlingar besvärar sig på detta sättet. Du ska vara stolt över din omtänksamhet.

Jag är väldigt nyfiken på om någon av dessa 40 kvinnorna hade liknande problem som mig (man utan spermier)? :)
    Tack! Hjärta
    Jag vet att det var en som hade manlig faktor. De hittade inget ens vid biopsin, däremot fick den stackars mannen en infektion efter biopsin och mådde jättedåligt Jag har för mig att de gjorde en vanlig insemination med donator och att det funkade, jag har för mig att de även fick ett andra barn men minns inte om det var samma donator. Jag har inte haft kontakt med henne på flera år så jag är osäker.
    Kasperina skrev 2017-05-31 08:15:27 följande:
    Tack! Hjärta
    Jag vet att det var en som hade manlig faktor. De hittade inget ens vid biopsin, däremot fick den stackars mannen en infektion efter biopsin och mådde jättedåligt Jag har för mig att de gjorde en vanlig insemination med donator och att det funkade, jag har för mig att de även fick ett andra barn men minns inte om det var samma donator. Jag har inte haft kontakt med henne på flera år så jag är osäker.
    Jag håller verkligen med signatur "en till". Det betyder något oerhört att det finns fina människor som tar sig tid till att stötta människor som går igenom det här. <3
  • LFF
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:33:06 följande:
    I huvudstaden.
    Kontakta Aleris i Handen och be om att få en tid hos Dr Buracki. Det var honom jag gick hos som jag berättat om tidigare.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.