• Anonym (Den misslyckade)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Jag skriver här för att jag har brutit ihop totalt, jag äts upp inifrån och är djupt deprimerad.

Har alltid varit glad, positiv och har en bra relation. Eller den var bra, nu börjar den rasa samman pga allt!

Vi har försökt så länge med att skaffa barn utan att lyckas. I början så tar man det som det kommer men när det har gått en tid så kommer uppgivenheten över en varenda vidriga månad när den där äckliga mensen kommer. Den kommer jämt, inte ens ett jävla missfall eller utomkved får jag (förlåt om jag sårar nån för det är inte min mening). Igår kom den igen och då klappade jag ihop. Söp ner mig och grät mig själv till sömns.

Vet att det finns hjälp att få men min sambo vill inte i dagsläget, han är så himla säker på att det ska lösa sig naturligt (såklart han tror det eftersom han har barn redan).

Jag orkar inte må såhär dåligt längre, jag vet inte var jag ska ta vägen. Tankar som att ifall jag inte kan få några barn alls så vill jag inte riktigt vara med längre har dykt upp, slår bort dom tankarna såklart men bara en beskrivning på hur sjukt förtvivlad jag är. Är det fler som har känt en sån här sorg??

• Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Sthlm) skrev 2017-05-31 17:16:14 följande:

Jag gick vidare själv med IVF i Danmark och trodde jag skulle bli gravid direkt (jag och mitt ex hade gjort utredning och läkaren hade inte hittat några fel på mig). Det blev tre misslyckade IVF på egen hand. Sedan träffade jag en ny man, vi gjorde ytterligare tre (misslyckade) IVF, och vi är nu gravida genom ÄD.

Så jag är SJUKT glad att jag inte satt och väntade in mitt ex ännu längre än vad jag gjorde. Jag hade ju ingen aning om hur många försök som skulle krävas. Tiden går vansinnigt fort när man är inne i den här karusellen.

Hur gammal var du när du började och hur gammal är du nu? Stort grattis till bebis!

Jag håller med att man inte ska vänta för länge. Är 27 år, kommer börja försöka skaffa barn genom donation nästa år (då är jag 28 år). Hoppas att jag är superfertil, har aldrig varit gravid innan så oron finns såklart!
  • Anonym (Sthlm)
    Anonym (En till) skrev 2017-05-31 18:20:42 följande:

Hur gammal var du när du började och hur gammal är du nu? Stort grattis till bebis!

Jag håller med att man inte ska vänta för länge. Är 27 år, kommer börja försöka skaffa barn genom donation nästa år (då är jag 28 år). Hoppas att jag är superfertil, har aldrig varit gravid innan så oron finns såklart!

Spännande! Det är bara köra. Jag var 36 år då vi började försöka lite smått och får mitt första barn vid 41 år.
  • NomenNescio
    Kasperina skrev 2017-05-30 21:48:45 följande:
    Jag pratar om ofrivillig barnlöshet, och har du inte varit där själv kan du förmodligen inte förstå. Hela tråden handlar om just ofrivillig barnlöshet och har ingenting att göra med frivillig barnlöshet som är ett val. 
    Ett rätt otrevligt svar ifall någon ställer en seriös fråga.

Alla människor är verkligen inte särskilt trevliga...:/
  • Anonym (G)

Det är tyvärr ingen mänsklig rättighet att kunna fä barn. Funderat på adoption?

Anonym (G) skrev 2017-05-31 20:14:02 följande:

Det är tyvärr ingen mänsklig rättighet att kunna fä barn. Funderat på adoption?

Nej det är ingen mänsklig rättighet. Är du frivilligt barnlös och lycklig?

Har givetvis funderat på adoption men är inte där än.
  • Anonym (Finns fler möjligheter!)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 16:50:13 följande:
    Han är lite äldre än mig, gammelgubben är 43. Har två barn innan.
    Ok. Men längtar han lika mycket efter barn som du gör?
    Anonym (Finns fler möjligheter!) skrev 2017-05-31 20:56:04 följande:
    Ok. Men längtar han lika mycket efter barn som du gör?
    Hans längtan är lika stor fast på ett annat sätt, han kan vara coolare än mig eller hur man säger. Eftersom han har barn redan och inte jag så har vi lite olika utgångslägen.
  • Anonym (G)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 20:53:19 följande:

Nej det är ingen mänsklig rättighet. Är du frivilligt barnlös och lycklig?

Har givetvis funderat på adoption men är inte där än.

Nej, jag är ofrivilligt barnlös, fast man.
    Anonym (G) skrev 2017-05-31 21:10:31 följande:
    Nej, jag är ofrivilligt barnlös, fast man.
    Beklagar verkligen! Önskar verkligen att du också får barn om det är det du vill.

Just det här med att förlika mig med att jag kanske inte kommer får några förstår jag såklart innerst inne, jag är däremot inte mottaglig för att ens tänka på det just nu. Blir det så i slutändan så vet jag faktiskt inte riktigt hur jag kommer att må.
  • Gina43
    Anonym (Ja) skrev 2017-05-30 15:00:15 följande:

Har ni testat natural cycles? Flera av mina vänner har blivit med barn genom att ha den stenkollen på ägglossning

Slappna av.

Det finns tid:)

Sådana där kommentarer hjälper tyvärr inte. Har man försökt i 3 år varav 1,5 år aktivt så är man jävligt trött redan på reproduktionssex och bör åtminstone kolla upp sig för att se OM man behöver någon form av hjälp.

Vad vet du om "det finns tid?" Just saying - alla har olika förutsättningar.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.