• Anonym (My)

Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.

Hej,

Jag tycker att du skall besöka en kvinnoklinik o prata med dem. Be dem spolla dina äggledningar och se hur ditt ths värde ligger till. kanske är det bara ett värde som behövs regleras,

• Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:23:09 följande:

Ska göra det, behöver uppenbarligen saneras hela jag. Jag fattar inte varför sjukvården inte kollar allt sånt när man är inne på vändor där man uttryckligen säger att saker och ting inte funkar.

Jag bara längtar tills jag får komma in och någon kollar allt, inte bara äggstockar och prolaktinvärde typ.

Mm, tyvärr så går allt så långsamt om man inte går privat. Jag/vi gick på kvinnokliniken , landstingsfinanserat sedan valde vi privat ivf klinik i samma hus ( manlig faktor)
  • Anonym (My)

Då rekommenderar jag dig att söka till kvinnokliniken. Här i Gbg så får man snabbt en tid o de gör alla kontroller som behövs o även skickar remiss vidare till landstinget (men vi valde som sagt att gå privat). Som jag förstår så vill inte din sambo gå på utredning. men däremot så kan du kolla upp dig själv. Lycka till.

En väldigt jobbig tid o om man skälv inte varit i samma sits så kan ingen veta hur det känns, förstår om du blir provocerad över vissa svar här, även om det bara vill väl

• Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:35:04 följande:

Hur tar din partner det? Mår han dåligt av det?

Han gjorde en pesa/tesa o där fann dem spermier, lyckligtvis . har gjort 3 ivf , första tog sig inte , andra MA i vecka 12 , tredje gravid i vecka 39 o väntar på bebisens Det har varit en tuff tid och är ff tuft, väldigt rädd att ngt skall hända...
  • Anonym (My)
    Anonym (Den misslyckade) skrev 2017-05-31 00:57:00 följande:

Han har sagt dumma saker som att det är pinsamt, falskt (den fattar jag inte) och lite av ett misslyckande att runka i en burk. Han menar inget illa men allt han säger just nu kan inte bli annat än fel. Hans utgångsläge är annat än mitt.

Har noterat kvinnokliniken och sophiahemmet. Kan man bara ringa dit? Jag tror att vi behöver det här, jag orkar inte hålla på längre.

Grattis förresten! <3

Tack!

Ja, det är bara att ringa. Jag ringde till kvinnokliniken o kom på ett besök, behövde information...och då tog de även prover på mig och spolade mina äggledare, dock så måste partnern vara med om man måste gå vidare. Hoppas verkligen att din sambo ändrar sig, han kanske behöver ta in allt detta o behöver lite tid.
Svar på tråden Jag bryter ihop, orkar inte längre med barnlösheten och det eviga kämpandet.