Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Ebbalisa skrev 2017-07-22 11:44:58 följande:

Förstagångsföderska här. Är det vanligt att man "känner" på sin livmodertapp själv? Eller är det bara om man har flytningar som luktar konstigt som man ska göra det? ????

Man ska inte pilla egentligen. Kan både reta tappen o föra in bakterier. Bm kan känna efter alt mäta med vul vid behov.
  • mrshudson75
    Jilo skrev 2017-07-22 12:15:44 följande:

Här kommer det bli en Emmaljunga. Promenerar mycket och gärna på skogsstigar odyl så behöver hjul som klarar både det och gegga/oplogade vägar. Tycker också bättre om utseendet på Emmaljunga, känns lite rejäla. Kanske för att man är lite äldre och van vid det utseendet haha :)

Känner precis likadant
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-07-24 14:24:55 följande:

Yeahhh! Nu är vi en Bugaboo Buffalo rikare :)

Köpte den komplett med en massa tillbehör av en arbetskamrat för 9000:-, bara 10 mån gammal. Så nöjd!!!

Snygg
  • mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-07-25 12:45:49 följande:

Nu är vi på väg för att göra vårt rul. Är i vecka 19+4. Längtar jätte mycket!

Någon fler som inte har gjort det???

Åh så spännande, gjorde ju mitt lite tidigt pga resa. Ska ni ta reda på kön?
  • mrshudson75
    Gurkan25 skrev 2017-07-25 14:03:05 följande:

Gjort RUL idag, bf är fortfarande 20 december och vi väntar en liten pojke!

Massa grattis till killen
  • mrshudson75

Jag hade gått upp ca 6 kg innan semestern, vägde 61 då, säker några kg till nu. Brukar gå upp mellan 15 o 20 kg. Det mesta i allra första veckorna o i slutet.

Är inte så rädd för extrakilon direkt, det är skönt att kunna pösa lite Men denna gång känns det som allt sätter sig på höfterna, beror kanske på åldern, får se om jag blir av med det sen

Har till o från riktigt hårda sammandragningar. Fick en ordentlig nu bara jag skrev om det.

Inte ont direkt men ändå jobbigt :-/ Får hårdare o tidigare för varje barn känns det som.

Är i Sverige igen. Åkte 25 timmar genom Europa i buss m barnen, 47 grader på autobahn Gick bra fast mina ben svullnade till ballonger :-/

Mellanlandat i Skåne nu hos äldsta sonen o har så mycket packning så kändes som jag borde slå två flugor i en smäll o fixa barnvagn här

Ska åka o titta på en en äldre emmaljunga idag. Ser ut att var i princip i nyskick för ynka 500 kr med massa tillbehör. Hoppas hoppas den är fin! Så får vi med oss all packning upp till Gotland med

• mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-08-03 09:42:25 följande:

Då hade vi samma startvikt och jag räknar med att gå upp minst 15 kg men tror inte det blir så mycket mer.

Hur gammal är din yngsta av barnen? Min är ju bara ett år och jag har fått för mig att springa efter honom gör att jag inte går upp så mycket jag borde göra. :-P

25 timmar på buss låter extremt jobbigt.. tror inte jag hade fixat det just nu.

Hoppas du blir nöjd med vagnen.

Min yngsta är fyra, så det blir lite spring där med

Alltså gud vilket fynd jag gjort. Vagnen var både nyare o fräschare än jag trodde, nästintill nyskick o väldigt lik de nya emmaljunga Classic. Liggdel, sittdel, superfin prickig åkpåse, två fotsackar, extraslangar. Allt för 500 kr! Nypriset var över 9000 o är väl mer i dag m alla tillbehör.

Har aldrig haft så lyxig vagn till bebis eller betalt så lite för en vagn

Så nöjd! Gillar att fynda

Bifogar en kass bild på fyndet inklämt i sonens lilla hall.

• mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-08-04 23:06:14 följande:
    Låter lite lika ja,, och det gäller att man hittar korta stunder emellanåt då man får sätta sig ner och pusta ut. :)

Då håller vi tummarna att du får ledigt när du önskar. Hoppas, så att du får chans att vila lite även dagtid och bara fokusera på det som komma skall..
    Familia skrev 2017-08-04 18:52:12 följande:

Idag hade vi RUL och allt var jättebra.

Det blir en liten flicka denna gången. :)

Så skönt att äntligen veta att allt verkligen är OK!

Grattis, vad härligt med ett lyckat RUL. Å en tös så fin!!Håller med, några extra kilon det gör mig inget heller. Bara mysigt!!

Och vilken resa, i den hettan. Det gjorde ni bra, hoppas ni hade en lyckad resa och fick se och uppleva en massa roliga ställen!! Själv har jag bara varit i Finland. :)

Snygg vagn åckså, det kan man kalla ett fynd. Bra grejer för en sån summa det händet inte allt för ofta. Jag får nog vara nögd med de vagnar ja har. Dom rullar ett tag till. Har en emmaljunga för två, den är fin och fungerar superbra, plus två vanliga med sitt och ligg funktion samt en sulky...
    Tack! Kul att du sprat din vagnar, trodde ju inte det skulle bli några fler så har nästan inga bebissaker kvar. :)
    Familia skrev 2017-08-04 18:52:12 följande:

Idag hade vi RUL och allt var jättebra.
    Det blir en liten flicka denna gången. :)
    Så skönt att äntligen veta att allt verkligen är OK!

Grattis! Så härligt <3
    SaraW8305 skrev 2017-08-07 10:57:41 följande:

Foglossning, nån mer än jag? Bälte hjälper inte.. varmt bad funkar under tiden jag sitter där.. men jag kan ju omöjligt sitta i badet dag ut å dag in.. Alla säger nu får du fasiken lugna ner dej.. men redan ?! :/ Träning mår jag bra ytav å tränar 3-5 dagar i veckan.. styrke träning efter min å bebis förmåga... oj vad gnällig jag lät.. kommer ju nå underbart ur detta...

Jag har faktiskt nästan inga känningar alls av foglossning denna gång, får se om det håller. Jag har dock haft jätteproblem under flera tidigare graviditeter, testat bälte, vattengympa mm men inget har hjälpt förutom att faktiskt vila, undvika trappor, lyft o vara mindre rörlig tyvärr. Under en grav så fick jag akupunktur av min bm, det tog bort smärtorna helt under den graviditeten! Tyvärr får ju inte barnmorskorna ge akupunktur längre. Hon gav mig en riktig chockkur den sista behandlingen, ont rakt in i benet, men sen hade jag verkligen noll smärtor :P

• mrshudson75
    _Lini skrev 2017-08-08 10:25:45 följande:

Vill också veta med yogan :) går på yoga i vanliga fall, men undrar om gravidyoga kan vara bättre.

Min syster har gravidyoga Fast här i Visby. Tänkte gå hos henne till hösten.

Tror det är super. Ofta får man träna hukställning som mjukar upp o stärker bäckenet inför förlossningen. Är det en bra lärare ingår säket avslappningsövningar vilket jag tror är den absolut bästa förberedelsen inför förl. Att kunna slappna av o följa med i värkarbetet utan spänningar.
  • mrshudson75
    Cutiemommy skrev 2017-08-11 13:41:19 följande:

Hur går det för er? Har alla flyttat till FB eller finns det någon som är kvar? Jag är dock kvar och kommer att stanna här :) Hoppas ni mår bra!

Jag är också kvar

Känner väldigt mycket rörelser nu, som både syns o känns utifrån. Blir nästan orolig att öitwn aldrig sovet ell blir hyperaktiv. Är extremt full fart. Har dragit ner på kaffet till en liten svag morgonkopp men tycker inte det blir ngn skillnad :-/

Annars mår jag ganska bra, lite flåsig så fort kah glömmer järnet o kramp i benen om nätterna som faktisk blivit bättre m tillskott av magnesium.

<3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL