Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL
Sideral forte heter de googla på järn o sideral så kommer du till apoteket
Sideral forte heter de googla på järn o sideral så kommer du till apoteket
Nu har jag börjat grotta i denna enorma djungel av namn och dessa förslag har vi hittills.
Vilket namn är finast och i vilken ordning,minst 2 av dessa blir bebisens namn eftersom det är släktnamn.
-Agnes
-Emma
-Sara
-Sigrid
-Clara
-Ella
-Amelia
Alwilda! Har aldrig hört förut men Gud så fint! Och passar jättebra med de andra namnen!
alwilda! så fint och tycker också det går bäst ihop med de andra namnen :)
Emma och Amelia är nog mina favoriter av de namn du listar.
Vi har flicknamn klart, men om det blir en pojke blir det svårare. Namnet måste kunna fungera på svenska, spanska och engelska.
Vår första son heter Elton och nu funderar jag på namnet Elias.
Funkar Elias på engelska eller tycker ni det låter konstigt när det uttalas på engelska?
Äntligen har vi fått svaret på fostervattensprovet och de va helt okej inga kromosomförändringar . Sån grym lättnad, tårarna bara sprutade av lycka efter samtalet.
nu ser vi framemot rul 27/7 . Då få vi höra hur dom vill göra längre fram angående att de bara fanns 2 kärl i navelsträngen. kanske blir de ett tul också.
Hej allihop!
Jag hoppar in här. Jag har bf med nr 2 i mitten på december. Idag var vi på RUL och allt såg fint ut. Barnmorskan kunde inte till 100% säga könet men talade om vad hon sett för vi var nyfikna och gärna ville veta. Bebisens position är med ansiktet inåt min rygg och hon sa nåt i stil med "vi får hoppas bebisen vänder sig rätt i framtiden". Vad menade hon med det? Nån som vet? Jag blev lite nervös nu efteråt när jag tänkte på det hon sagt.. jag har även moderkakan i framvägg denna graviditet om det kan göra skillnad?
Nu är vårt RUL också avklarat och allt såg bra ut med vårt lilla pyre. Blev flyttad från 10/12 till 15/12 och troligtvis får vi en triss i tjejer.
Jag har haft flytningar som luktat lite shady så jag köpte lactal balans och tänkte att det borde hjälpa. Då jag stoppade vagitoriet reagerade jag på att min livmodertapp var borta. Fick känna lite för att hitta den och upptäcker till min förvåning att den är mjuk och jättekort. Vi pratar en centimeter.
Vad gör jag nu? Antar jag ska ringa barnmorskan men kan jag vänta tills på måndag? Tänker att det kanske är bakteriell vagnios jag har och inte bara fel pH.
Vet inte om jag har sammandragningar, har däremot ont om jag anstränger mig men skyllt det på mina sammanväxtningar. Känns osannorlikt att jag skulle ha påverkad tapp eftersom jag aldrig varit i närheten av att mogna/öppna mig med de två barn jag har. Sjukt förvirrad nu.
Nu kunde jag inte hålla mig mer :)
Idag blev det lite shopping till bebisen och mamman. Liten filt,leksak och Skötväska!
Allt på 30-40% rea! Så kul!!
Har ni vågat köpa något än?
Nu kunde jag inte hålla mig mer :)
Idag blev det lite shopping till bebisen och mamman. Liten filt,leksak och Skötväska!
Allt på 30-40% rea! Så kul!!
Har ni vågat köpa något än?
Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)
Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).
Ni som redan har beställt vagn,vilken har ni valt? Har snöat in på Bugaboo denna gången men tycker att dom är galet dyra! 12.000 för en vagn ;)
Har tidigare har teutonia (inte nöjd),Urban Jungle (bra när barnet är lite större) och Babyjogger (suverän vagn mellan 2-3 år).
Nu buggar min mobil ha ha. Trodde mitt inlägg försvann men blev två