Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Det är ju helt normalt att man blir mätt snabbt i slutet av graviditeten, det är ju både svullnad men främst den växande livmodern som trycker upp mot magsäcken som gör att det tar stopp. Många kvinnor får ju även problem med tex sura uppstötningar ell ont i magsäcken också.
    Tycker själv det är jättetråkigt att äta många små mål i stället för några få stora, (gillar att äta :D ) men det är nog det ända som hjälper :)
    Fet mat kan ju ge samma effekt, medan frukt o kall mat kanske är lättare att smälta.

• mrshudson75
    belletristik skrev 2017-09-29 06:21:48 följande:

börjar noja lite över vad som egentligen är viktigast att införskaffa/ha klart innan babyns ankomst. nu kan det ju som sagt börja dyka ut lite bebisar inom kort...

jag är mitt uppe i ostrukturerat flyttkaos och funderar på vad som är viktigast att ta itu med och i vilken ordning.

vad säger ni med erfarenhet?

vad skulle vara väldigt jobbigt att vara utan de första dagarna?

Jag tänker kläder, liten mössa, filt. Amningskupor o jättebindor. :D Jag brukar knycka med ett par nättrosor från bb, de är så himla praktiska de första dagarna när man är öm o inte riktigt känner för att dra på sig de vanliga trosorna. :)

Blöjor såklart, men skötbord klarar man sig utan. En bra salva kan vara bra att ha hemma, då små rumpor lätt blir röda. Inotyol är super.
  • mrshudson75

börjar noja lite över vad som egentligen är viktigast att införskaffa/ha klart innan babyns ankomst. nu kan det ju som sagt börja dyka ut lite bebisar inom kort...

jag är mitt uppe i ostrukturerat flyttkaos och funderar på vad som är viktigast att ta itu med och i vilken ordning.

Jag tänker kläder, liten mössa, filt. Amningskupor o jättebindor. :D Jag brukar knycka med ett par nättrosor från bb, de är så himla praktiska de första dagarna när man är öm o inte riktigt känner för att dra på sig de vanliga trosorna. :)

Blöjor såklart, men skötbord klarar man sig utan. En bra salva kan vara bra att ha hemma, då små rumpor lätt blir röda. Inotyol är super.
  • mrshudson75

• mrshudson75

Nu kan jag inte citera igen, o förut trippla poster,skylller på buggig dator :)

Så fina 3D bilder ni fått flera stycken, det blir så levande. Jättefina små! <3

Så roligt att vi är fler som gjort tul den här veckan, var själv  i tisdags.

En underbar bm denna gång som verkligen tog sig tid, till skillnad från förra ggn då läkaren stressade o påpekade att bebin var lite opropertinerlig o 11 procent för liten.
    Denna gång visade bm helt enkelt att bebisen ligger strax under medelstrecket o följer sin kurva så fint. :)
    Här en liten bild på vanligt ul, fast hon låg med handen för ögonen så vi fick inte så bra bilder, liten mun o näsa på snedden i mitten av bilden.

Lite avis på er som fått 3D, :)

• mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-09-29 15:11:56 följande:
    Vilken cool bild! Riktigt tydlig för att vara vanligt ultraljud. i vilken vecka var din lilla 11% mindre? Ska bli kul att se hur stora dom är sen när dom kommer, om det stämmer. Min var också lite oproportionerlig men bm verkade inte orolig för det. Hon så bara att hon ligger så långt ner i bäckenet att huvudet blir lite upptryckt och måttet därför mindre.
    Tack :) Blir ju inte som 3d, men roligt att man ser den pussiga läppen så tydligt, ser ut som sin storebror :)
    Jag tror jag var i v 28 när hon sa 11 procent, då vikt ca 1,1 kg. Nu var jag i v 32 o på exakt samma kurva, viktuppskattning ca 1,8kg. 
    Ja intressant o se om vikt o så stämmer, mina har ju varit stora men det kanske är för att jag brukar gå över tiden? :D

Några måste ju ligga lite under ell lite över medelstrecket om det ska kunna bli ngt medel så blev inte så orolig egentligen, blev mest uppskrämd av läkarens plumpa uttryck, :)
  • mrshudson75
    belletristik skrev 2017-09-29 18:29:01 följande:

tack för alla smarta tips!

ja, jag tror också på att ha de rum man är i mest klara- fixa sovrum och kök först! vill verkligen boa in mig i sovrummet och göra det till ett riktigt fluffigt och drömskt fint rum.

la till amningsilägg och bröstpump på inköpslistan som är till snarast då!

jättefina bilder ni har fått. tänk att de är så stora och 'pluffiga' redan ..!

har klarat mig rätt så väl från illamående under tidiga graviditeten, hade bara lätt illamående och inte jämt. men nu har jag plötsligt fått morgonillamående igen! kommer jättekraftigt precis när jag börjar äta frukost!!

Jag mår inte jätteilla men har börjat känna mig sådär äcklad av vissa saker igen, tyvärr sånt jag behöver äta mycket av som vissa grönsaker o bönor, lite jobbigt :)
    princess77 skrev 2017-10-01 16:57:04 följande:

Vilken helg!! Igår blev jag överraskad av vänner och familj och fick den finaste babyshowern ni kan tänka er. Det var så fint ordnat och vi hade en underbar eftermiddag men roliga lekar och en massa fina prestenter.

Idag kom dock straffet

Är tydligen jättekänslig för socker i stora mängder fortfarande för idag har jag haft en fruktansvärd huvudvärk vilket gjorde mig otroligt åksjuk när vi körde hem 25 mil. Den senaste timmen har jag spenderat med att spy och sova. Inga mer kakor,godis och tårta för den här madamen

Jobbigt med baksmällan men härligt med baby shower! Låter jättehärligt, o visst är man värd lite firande just nu <3 :)
  • mrshudson75
    Anonym (#Enmamma) skrev 2017-10-02 13:52:31 följande:

Hejsan på er.

Jag hoppar in här efter att ha följt er ett tag i smyg 

Jag har BF 15/12 (på min födelsedag)

Detta blir mitt tredje barn. har två pojkar sen innan med min före detta.

Så nu blir det mitt tredje men min sambos första.

Jag har dom senaste veckorna från och till under visa perioder haft ont på vänster sidan alldeles under revbenen. Det känns lite som att man har blivit blåslagen på ett litet område och det sitter i jättelänge innan det går över.

Bebisen sparkar mest på andra sidan så jag är ganska säker på att det inte är därför det gör ont!

Någon som känner igen sig?

Välkommen hit! ????

Tycker det låter som om livmodern trycker på revbenen, om bebisen sparkar åt höger har du de stora tunga delarna som rygg o rumpa åt vänster. Sen tånker jag även att magsäcken sitter ju på vänster sida så lite mer tryck där oftast.

Jag är jätteöm under revbenen på båda sidor o brukar vara det så här i slutet av graviditet. Helt olidligt med bh på kvällen tex.

Mitt enda tips är att försöka sträcka ut när du vilar ell sitter, så belastning flyttas fr det ömma stället lite grann.

O såklart, rådgör med din bm :) <3
  • mrshudson75
    Cutiemommy skrev 2017-10-04 20:16:20 följande:

Hej alla! Hur går det för er? Var ett tag sen jag skrev här dock är jag inne varje dag och följer er

Känns så himla sjukt att det snart är vår tur! Snart är det dags! Vill ju bara att oktober ska ta slut så november kan börja och sedan DECEMBERRRR

Ja nu börjar man ju bli redo tycker jag :) Ska bli så spännande att se vad det är för någon där inne.

Är så sjukt trött men mår ganska bra annars.

Hur mår du? <3
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-10-06 07:56:20 följande:
    Bra tips! Precis så jag tänkt med hålla mig lugn, och fokusera på mig själv, andningen är givetvis det viktigaste där. Jag försöker "öva" genom att försöka slappna av ist för att spänna mig nu om jag typ slår i tån, eller gör illa mig för att försöka ändra den reflexen. Vet inte hur mycket sånt hjälper egentligen, men mig hjälper det mentalt iaf att känna att jag förbereder mig på ngt sätt.
    Jag tror det hjälper mycket! :) Jag gör så nu med mina jobbiga förvärkar, så är de till lite nytta ivf. Sen försöker jag träna varje kväll i att slappna av totalt i varje liten del i kroppen. Ansiktet o munnen är ofta spändare än man tror. Och det är faktiskt nästan omöjligt att spänna sig i underlivet om man är helt avslappnad i käke o läppar. Det är lite häftigt :P

Avslappning är nog det som jag tror är viktigast att träna inför förlossningen. Jag tänker att avslappningen ska vara så intränad o total att när de riktiga värkarna kommer så ska avslappningen fungera nästan reflexmässigt, per automatik.

Jag har nog tyckt att andningen kommer av sig själv om man lyssnar på kroppen, jag försökte följa profylaxandning någon gång men fick lite panik, men hade kanske inte tränat riktigt rätt där ha ha

Jag är ju ganska lättstörd i förlossningsarbetet så har skrivit ett långt förlossningsbrev nu om mina önskemål, om allt förlöper utan komplikationer förstås.
    Jag har verkligen behov av att stänga av omvärlden o gå in i mig själv o följa med i värkarna.
    Vad som oroar mig mest är faktiskt att personalen ska var stressig eller okunnig och störa förloppet :(
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL