Jennys Bageri skrev 2017-08-28 21:26:05 följande:
Ja vad gör man, det gäller nog att ha allt planerat, barnvakt etc. och att veta vart man ska ta vägen när man väl är framme så att man inte bara irrar runt och letar efter ingången osv. Det låter som att vägen in dit är lite mer komplicerad för er så jag förstår att det finns en viss oro. Hoppas det inte går allt för fort för dig så att ni hinner in lugn och ro. Har det tagit ungefär lika lång tid med alla barnen eller har det sett olika ut??
Vår enda barnvakt befinner sig 30 mil härifrån, min mamma. Och hon har varit en räddande ängel och ryckt in varje gång. Stått med packad väska, hoppat in i bilen så fort jag känt av en värk och kört hela vägen till Kramfors. Det tar ju över tre timmar, men mina förlossningar har ju ändå alla tagit 9 timmar lite drygt så vi har fixat det, hehe..
Men när jag väntade barn nummer fyra så hade hon inte möjlighet pga att min pappa var sjuk. Då körde det ihop sig och slutade med att vi till slut lastade in barnen i bilen och stack mot förlossningen. För vi fick ingen barnvakt. Medans han parkerade bilen då kom bebisen, jag hann bara vara inne på rummet i 2 minuter. Det var ändå en lyckad och fin förlossning även om det blev lite panik på slutet. Har iaf. lärt mig att inte slarva,, jag skulle ha åkt in tidigare och bett honom ta hand om de små, föda det kan jag fixa själv. :)
Sist kom min mamma dagen innan jag födde och var här, det var skönt!!
SkogsstjärnN skrev 2017-08-28 18:55:25 följande:
Jag har rekat på förlossningen idag. Ofrivilligt med extrem smärta i höger njure. Så jag är lagom bitter över att lägga till njurstas på komplikationer som jag fått. Hemskickad med starka smärtstillande i någon dag och har det inte släppt blir det op. Vet att det är en ofarlig komplikation men det känns lagom hopplöst ändå.
Inget man vill behöva gå igenom ändå, även om det är ofarligt. Så jag förstår om du blir orolig, jobbigt att behöva ha så ont. Förhoppningsvis kanske det släpper, får hoppas på det!!Låter härligt tycker jag. :)
princess77 skrev 2017-08-28 19:25:25 följande:
Suck,vi har strandat totalt i namnträsket
Favoriterna just nu är:
Ella
Ebba
Amelia
Sigrid
Sonen heter Albin.
Vilket tycker ni är vackrast och har ni några andra förslag?
Jag tycker nog att Ebba och Ella passar bäst ihop med Albin.. :)
laetitia81 skrev 2017-08-28 23:47:40 följande:
Vägen är egentligen inte så lång men sist startade det mitt på dagen och med färjeköer och sen stadstrafiken genom hela stan så är det många ställen man kan fastna på. Hoppas det drar igång lite senare på dagen denna gången.
Det har gått snabbare för varje barn trots att det är flera år emellan barnen. Jag hade inte direkt ont, mer än vad som kunde tagits för förvärkar fram till tre timmar innan minstingen föddes. Var borta hos en kompis och könsbestämde kaninungar vid 13 och han är född strax innan 19. :-P hur tätt har du som mest mellan barnen?
Men det är nog smart att åka in själv i tid i värsta fall. Bra att tänka så redan innan tror jag. Jag föder hellre själv på bb än på nån parkering eller liknande. Tur ändå att du hann in iaf. men det måste ju ändå vart jobbigt med sån panikförlossning?
Jag har fött tre av barnen utan maken. Första ggn hann han inte in, skulle lägga småbarn o invänta barnvakt :) Blev en jättelugn o bra förlossning.
Med de andra två hade vi ingen barnvakt och det kändes skönt att åka ifrån stressen o småbarnen hemma och få föda i lugn o ro med vetskapen om att de hade pappa hemma.
Nu sista ggn var han med, då var barnen så stora så ingen barnvakt behövdes. Då var det super att han var med då det gick fort, ca en timme, och vår bm var ganska ung o osäker och förstod inte riktigt att det faktiskt var på gång. Då var det skönt att maken kunde säga stopp i mitt ställe när hon ville köra på med alla rutiner.
Den här gången har vi både både släkt o äldresyskon som kan passa fyraåringen. Men funderar lite i smyg på att åka in själv :) På något sätt slappnar jag av lite mer ensam o kan gå in fullkomligt i värkarna med bara bm vid min sida, trots att maken är avslappnad o bra. Så vi får se hur det blir :)