Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Hej allihopa! Har kikat in här i ngn vecka.

Är helt oplanerat gravid i v 12. Har sex barn i åldrarna 21 - 3,5 år. Skulle även haft en flicka på 18 år som tyvärr föddes för tidigt och bara levde i fem dagar. Så detta blir grav nr åtta. Ha ha låter ju inte klokt o tycker inte det känns som vi har så många egentligen

Mår otroligt illa o för ett par dagar sen kom den stora tröttheten. Hade glömt hur ofantligt överväldigande den är. Orkar inget :-/

Har alltid haft oregelbunden mens o blivit tillbakaflyttad på ul men har av ngn anledning (åldern?) haft exakt v28 dagatscykler det senaste året. Konstigt nog visade ett tidigt ul att bebisen var en vecka större än beräknat. Är alltså beräknad i slutet av nov men hänger gärna här då jag brukar gå en bit över tiden

Så trevligt att läsa om er andra, era krämpor o oro. Känns skönt att inte vara ensam i alla funderingar o besvär. Kram <3

• mrshudson75

Nykär15: Tack Jag är 41 år och hade nog kännt mig för gammal för en bebis om ngn frågat mig för några månader sen. Fick lite panik faktiskt vid plusset och gick färgade de grå håren ha ha.Bara för att inte SE för gammal ut i varjefall Men nu känns det faktiskt riktigt bra, känns som om hormonerna föryngrar kroppen.

Förstår att du är orolig efter ma. Men det kommer gå fint ska du se. Vilken vecka är du i nu?

• mrshudson75

SkogsstjärnN: Så härligt! Grattis <3

Kan någon förresten hjälpa mig o tala om hur jag citerar/svarar på specifika inlägg? Om ni förstår vad jag menar

• mrshudson75
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-09 17:02:03 följande:

Du trycker på det lilla kugghjulet till höger på det inlägg du vill citera och väljer citera. :)

Testar nu då Ser ut att fungera Tack för hjälpen!
  • mrshudson75

Roligt att vi är fler med många barn här.

Jag slutar ju aldrig att oroa mig. Nu väntar snart kub o jag vet ju att min ålder kommer dra ner siffrorna även om nackspalten ser bra ut. Blir dessutom ovägskiclad till sthlm för ul då de tydligen inte gör detta här i Visby :-/

I dag ska jag på inskrivning varjefall. Blir kul att få tala lite mer ordentligt med barnmorskan.

Jag har inte vågat ta postafen men bör kanske testa när jag hör att det fungerar då bra fär er dom trstat? Mår så illa så illa. Fast så fort det blir bättre så blir man ju såååå orolig för det! ha ha

• mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-10 10:10:08 följande:

Ja jag nojjar när jag mår så här bra, men har testat att skippa tabletten så jag vet att jag mår dåligt igen då...så nu testar jag inte det utan hoppas på att liten ändå mår bättre av att jag mår bra och kan äta någorlunda normalt och vara uppe och röra mig mer, innan ville jag bara ligga på soffan...

Hoppas KUB ska gå bra, när ska du göra det? Lämnar prov för NIPT nästa vecka...så om tre veckor kommer vi veta om allt är bra därinne..känns väldigt läskigt. 

Så skönt ända att göra NIPT. Som ger lite säkrare svar än kub. Fast föstår att det blir en orolig väntan :-/ Läste i tråden att du fått medicin för att förhindra ma. Det är ju super. <3

Jag blev ju framflyttad en hel vecka så det blev bråttom med kub. Särskilt då jag måste ta mig fr Visby till Huddinge Väntar på att de ska ringa om tid, men bör bli inom ett par veckor.
  • mrshudson75
    Maramba skrev 2017-05-14 20:36:02 följande:

Läkaren såg en hinnsäck, en gulesäck och ett foster som var utvecklat till 6+0 istället för 9+2 som det borde vara. Hon frågade om det fanns nån chans att jag blev gravid tre veckor senare är jag trott/räknat på. Men det är inte rimligt, för i så fall skulle jag ha plussat ungefär samma dag som jag blev gravid. Hon meddelade att de måste vara två läkare som gör samma bedömning för att de ska få "ge diagnosen" MA, så jag ska tillbaka kl 8:30 imorgon för att träffa en annan läkare. Hon sa även att de kommer kunna göra en bättre bedömning imorgon på kvinnokliniken då deras ultraljudsmaskiner är betydligt bättre än den som finns på akuten.

Sen gav hon mig en kram och berättade om statistiken att MA/missfall är otroligt vanligt och att det inte betyder att man inte kommer kunna få barn framöver.

Jag blöder fortfarande lika mycket. Som vanlig mens ungefär. Inte nå särskilt ont alls. Rent fysiskt alltså. Psykiskt gör det väldigt ont.

Så otroligt tråkigt <3 Massa kramar
  • mrshudson75
    Maramba skrev 2017-05-16 14:33:06 följande:

Hej allihopa.

Igår blev en väldigt omtumlande dag. Känner ett behov av att "berätta" så därför rabblar jag ur mig allt här nu i världens längsta inlägg. Jag inser nu när jag skrivit allt, att det här kanske är det absolut SISTA ni vill läsa om. Jag tror det är mitt sätt att bearbeta den här skiten - att få prata om det. Ni får alltså mer än gärna hoppa över att läsa det här inlägget.

Fysiska biten: Var på kvinnokliniken tidigt på morgonen igår för ett nytt VUL med två läkare. Hinnsäcken hade börjat "säcka ihop" vilket gav bekräftelse på att det var på väg att stötas ut av kroppen. Då blev det plötsligt bråttom med allt. Eftersom jag skulle ut och flyga dagen efter (idag) så ville läkarna till varje pris att fostret skulle vara ute innan dess så det inte fanns någon risk för missfall under flygningen för "det kunde bli både en smärtsam och extremt blodig historia om man har otur". Detta är min första graviditet så jag har inget att relatera till. Dom frågade mig om det var okej att dra igång processen med medicinsk hjälp. Jag kände att jag bara ville göra plågan så kort som möjligt så jag tog tacksamt emot hjälp. Blev inlagd och skulle genomföra en abort helt enkelt. Om jag inte lyckats få ur mig allt på fyra timmar så skulle dom skicka ner mig på operation, vilket jag förstår är synonymt med skrapning.

Efter tre timmars kämpande var det ännu inte klart - men ett nytt VUL visade att vi var på god väg. Så skrapning ställdes in och jag fick en till dos aborttabletter och sen kämpa i nästan två timmar till. Det jobbigaste rent fysiskt var att jag fick varken äta eller dricka och eftersom jag inte ätit sen kvällen innan så hade jag varit utan mat och vätska i nästan 17 timmar innan det var klart och jag hade noll energi. Men var ju tvungen att vara uppe och gå hela tiden för att hålla processen igång i kroppen. Sista gången sköterskan kom in på mitt rum ville hon koppla in dropp för jag var tydligen likblek och vinglade när jag gick.

Dock behövdes inte det för kort därefter gjorde läkaren bedömningen att "Så jobbigt som det är nu - värre än så kommer det inte att bli. Tror du att du klarar det hemifrån?"

"Absolut" svarade jag och skickades hem. Vad jag inte tänkte på då, var att när jag skickades hem så mådde jag bra (fysiskt) pga smärtstillande. Ungefär en timme efter vi kom hem så släppte tablettens verkan och jag fick känna värkarna/sammandragningarna/vad det nu var - i full kraft och det gjorde så ont så jag fick nästan panik. Otroligt tacksam att min vän och granne hade starka smärtstillande tabletter hemma som hon kom över med. Idag mår jag väldigt bra (fysiskt). Blöder fortfarande mycket men endast lätt mensvärk.

Psykiska biten: Lördagen var ett svart hål. Rosa på toalettpapperet torsdag och fredag som jag "viftade bort" från mitt medvetande. Bruna flytningen på lördag morgon: Nejnejnej. Googla. "Det är ingen fara. Det är fullt normalt". Osv.

Toalettbesök mitt på dagen. Tittar ner i toaletten. Klarrött i hela toaletten. Skriker bara rakt ut. Skrek så pass att min sambo med verktyg fick låsa upp toalettdörren utifrån och komma in och försöka trösta mig. Den ångesten jag byggt upp sedan torsdagen bara exploderade. Där och då fattade jag. Skönt på ett sätt, så här i efterhand - att jag tog den stora "smällen" där och då Jag var helt otröstlig hela lördagen.

Söndagen är som en dimma. Jag visste redan vad läkaren på akuten skulle säga kändes det som. Igår, måndag, var känslorna helt bortkopplade. Allt mitt fokus var på det fysiska. Nu ska jag klara av att få ut det här ur kroppen så får vi ta tag i resten sen. Jag var rädd att läkarna inte skulle låta mig resa annars och min mamma som är min absolut bästa vän, hon befinner sig redan på vårt resmål sedan en vecka tillbaka och ända sedan i lördags har jag längtat efter att få krypa ihop i mammas famn och bli tröstad (som om jag vore fem år).

När jag vankade fram och tillbaka i korridorerna på sjukhuset i hopp om att snabba på processen så försökte jag underhålla mig med telefonen. Så hamnade jag här på familjeliv och såg alla era fantastiska och kärleksfulla kommentarer. Då brast det fullständigt för mig. Jag rasade ihop i en hög på golvet och bara grät och grät. Jag kände mig så otroligt träffad av era kommentarer och undrar hur man kan känna så mycket kärlek från människor man aldrig ens träffat <3 Jag vill tacka er alla för era fina kommentarer.

Jag känner att jag nu har släppt lite av tankarna "det är ingen idé" och "jag orkar inte börja om igen". Och tror att det snart kommer kännas okej att börja om igen. Hoppas bara inte det tar 15 månader igen. Vi är inte längre välkommen på utredning eftersom vi nu visat att vi kan bli gravida på egen hand (även fast det uppenbarligen gick åt helvete). Tycker det är lite märkligt. Men bara att acceptera.

Jag tror aldrig en resa/semester passat bättre. Även om jag har badförbud så ska jag nu ägna 9 dygn åt att smälta det här, umgås med min underbara sambo och bli ompysslad av min mamma i solen och värmen. Äta god mat. Och dricka några goda DRINKAR. Sen ska jag komma tillbaka starkare än innan och redo att försöka på nytt. Vi ska bli föräldrar - det var bara inte dags för oss riktigt ännu.

Jag tror att jag kommer stanna i den här tråden ett tag till - bak i kulisserna och följa hur det går för er. Men jag skriver nog inte mer. Tack för den här tiden och STORT LYCKA TILL ALLIHOPA! <3

Maramba skrev 2017-05-16 14:33:06 följande:

Hej allihopa.

Igår blev en väldigt omtumlande dag. Känner ett behov av att "berätta" så därför rabblar jag ur mig allt här nu i världens längsta inlägg. Jag inser nu när jag skrivit allt, att det här kanske är det absolut SISTA ni vill läsa om. Jag tror det är mitt sätt att bearbeta den här skiten - att få prata om det. Ni får alltså mer än gärna hoppa över att läsa det här inlägget.

Fysiska biten: Var på kvinnokliniken tidigt på morgonen igår för ett nytt VUL med två läkare. Hinnsäcken hade börjat "säcka ihop" vilket gav bekräftelse på att det var på väg att stötas ut av kroppen. Då blev det plötsligt bråttom med allt. Eftersom jag skulle ut och flyga dagen efter (idag) så ville läkarna till varje pris att fostret skulle vara ute innan dess så det inte fanns någon risk för missfall under flygningen för "det kunde bli både en smärtsam och extremt blodig historia om man har otur". Detta är min första graviditet så jag har inget att relatera till. Dom frågade mig om det var okej att dra igång processen med medicinsk hjälp. Jag kände att jag bara ville göra plågan så kort som möjligt så jag tog tacksamt emot hjälp. Blev inlagd och skulle genomföra en abort helt enkelt. Om jag inte lyckats få ur mig allt på fyra timmar så skulle dom skicka ner mig på operation, vilket jag förstår är synonymt med skrapning.

Efter tre timmars kämpande var det ännu inte klart - men ett nytt VUL visade att vi var på god väg. Så skrapning ställdes in och jag fick en till dos aborttabletter och sen kämpa i nästan två timmar till. Det jobbigaste rent fysiskt var att jag fick varken äta eller dricka och eftersom jag inte ätit sen kvällen innan så hade jag varit utan mat och vätska i nästan 17 timmar innan det var klart och jag hade noll energi. Men var ju tvungen att vara uppe och gå hela tiden för att hålla processen igång i kroppen. Sista gången sköterskan kom in på mitt rum ville hon koppla in dropp för jag var tydligen likblek och vinglade när jag gick.

Dock behövdes inte det för kort därefter gjorde läkaren bedömningen att "Så jobbigt som det är nu - värre än så kommer det inte att bli. Tror du att du klarar det hemifrån?"

"Absolut" svarade jag och skickades hem. Vad jag inte tänkte på då, var att när jag skickades hem så mådde jag bra (fysiskt) pga smärtstillande. Ungefär en timme efter vi kom hem så släppte tablettens verkan och jag fick känna värkarna/sammandragningarna/vad det nu var - i full kraft och det gjorde så ont så jag fick nästan panik. Otroligt tacksam att min vän och granne hade starka smärtstillande tabletter hemma som hon kom över med. Idag mår jag väldigt bra (fysiskt). Blöder fortfarande mycket men endast lätt mensvärk.

Psykiska biten: Lördagen var ett svart hål. Rosa på toalettpapperet torsdag och fredag som jag "viftade bort" från mitt medvetande. Bruna flytningen på lördag morgon: Nejnejnej. Googla. "Det är ingen fara. Det är fullt normalt". Osv.

Toalettbesök mitt på dagen. Tittar ner i toaletten. Klarrött i hela toaletten. Skriker bara rakt ut. Skrek så pass att min sambo med verktyg fick låsa upp toalettdörren utifrån och komma in och försöka trösta mig. Den ångesten jag byggt upp sedan torsdagen bara exploderade. Där och då fattade jag. Skönt på ett sätt, så här i efterhand - att jag tog den stora "smällen" där och då Jag var helt otröstlig hela lördagen.

Söndagen är som en dimma. Jag visste redan vad läkaren på akuten skulle säga kändes det som. Igår, måndag, var känslorna helt bortkopplade. Allt mitt fokus var på det fysiska. Nu ska jag klara av att få ut det här ur kroppen så får vi ta tag i resten sen. Jag var rädd att läkarna inte skulle låta mig resa annars och min mamma som är min absolut bästa vän, hon befinner sig redan på vårt resmål sedan en vecka tillbaka och ända sedan i lördags har jag längtat efter att få krypa ihop i mammas famn och bli tröstad (som om jag vore fem år).

När jag vankade fram och tillbaka i korridorerna på sjukhuset i hopp om att snabba på processen så försökte jag underhålla mig med telefonen. Så hamnade jag här på familjeliv och såg alla era fantastiska och kärleksfulla kommentarer. Då brast det fullständigt för mig. Jag rasade ihop i en hög på golvet och bara grät och grät. Jag kände mig så otroligt träffad av era kommentarer och undrar hur man kan känna så mycket kärlek från människor man aldrig ens träffat <3 Jag vill tacka er alla för era fina kommentarer.

Jag känner att jag nu har släppt lite av tankarna "det är ingen idé" och "jag orkar inte börja om igen". Och tror att det snart kommer kännas okej att börja om igen. Hoppas bara inte det tar 15 månader igen. Vi är inte längre välkommen på utredning eftersom vi nu visat att vi kan bli gravida på egen hand (även fast det uppenbarligen gick åt helvete). Tycker det är lite märkligt. Men bara att acceptera.

Jag tror aldrig en resa/semester passat bättre. Även om jag har badförbud så ska jag nu ägna 9 dygn åt att smälta det här, umgås med min underbara sambo och bli ompysslad av min mamma i solen och värmen. Äta god mat. Och dricka några goda DRINKAR. Sen ska jag komma tillbaka starkare än innan och redo att försöka på nytt. Vi ska bli föräldrar - det var bara inte dags för oss riktigt ännu.

Jag tror att jag kommer stanna i den här tråden ett tag till - bak i kulisserna och följa hur det går för er. Men jag skriver nog inte mer. Tack för den här tiden och STORT LYCKA TILL ALLIHOPA! <3

Åh känner verkligen med dig. O klart du ska hänga här hur mycket du vill <3 Förstår att det inte är någon tröst men kroppen läker o snart snart är den redo för en liten ny bebis som får växa o vara kvar o magen.
  • mrshudson75

Bläää. Här sitter jag med magsjuka barn :-/ Maken är bortrest o typ allt är nerspytt ha ha.Roligare kan man ha.

Dessutom har jag tid för kub i övermorgon o måste ta mig hela vägen visby- sthlm för att få det gjort. Tror verkligen inte vi blir friska tills dess. Jag blev ju framflyttad en hel vecka så känns ju inte bra att skjuta upp det heller. Tänk om de inte har någon ny tid närmaste veckan?! Är redan i v 12+3. :-/ Behövde bara skriva av mig eländet lite Kram

• mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-16 17:13:14 följande:

Då var det min tur med bruna flytningar...

Fick en liten Söndagkväll och ytterligare en Måndagmorgon, sedan dess har mina flytningar varit färgade beiga eller gråaktiga... Men jag har inte ont och de har inte ökat varken i färg eller mängd. Googlar man runt så verkar det ju vara 50-50, att det är ingen fara eller en indikation på MA eller MF ringde gyn de verkade tro att det inte var någon fara, så det enda jag kan göra är att vänta, har kub ul i nästa vecka men känns ju som en evighet dit...

Under min senaste graviditet fick jag bruna flytningar under några dagar. Ett ul visade att jag hade moderkakan långt ner över livmodermunnen. När livmodern växte så lossade moderkakan lite o blödde några droppar. Det var ingen fara alls o moderkakan flyttade sig under grav högre o jag slapp fler blödningar.

Det är säkert ingen fara. Det finns så många ofarliga skäl till en liten blödning <3 Massa kram
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL