Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Kaol86 skrev 2017-06-14 08:07:28 följande:

Just nu vet jag varken ut eller in, 12 fulla veckor igår och inatt vaknade jag och kände att de va något som inte stämde. Reser mig upp ut sängen och känner då att de rinner längs benen på mig. När jag väl kommer till toaletten inser jag att de är blod. Paniken, ångesten....

nu väntar jag på telefontid till gynakuten ska öppna. Känner mig helt tom. Sköterskan på 1177 försökte lugna mig inatt och sa att de behöver inte vara missfall, men något i min kropp säger att de är de. Tårarna bara rinner just nu, jag bara ber att jag har fel och att allt har gått bra.

Åh nej, håller tummarna att det bara är ett blodkärl som brustit ell ngt annar helt ofarligt! Hoppas du får komma på koll snabbt. Massa <3
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-14 07:49:48 följande:

Mysigt se bäbisen idag! Hoppas allt går bra! Jag hade nog velat göra senare, hade så tidigt RUL med mitt första, då hade de inte ändrat så det var 18+0-20+0 som de är nu, blev flyttad 10 dgr bakåt och kom därifrån och var bara 14+3, bad att få göra om RUL men det fick jag inte...riktigt besviken var jag. Ansåg inte de kunde mäta det som de skulle se om barnet var ex 18+. 

Nu kommer jag vara 18+1, men ev blir jag flyttad till 18+4-5 om det är som på tidiga UL jag gjort. Men kunde inte heller veckan efter och sen skulle det ev bli lite för sent med tanke på att de tror jag är längre gången enligt det UL som gjordes på inskrivningen. 

Cutiemommy skrev 2017-06-14 10:14:36 följande:

Du får säga hur de går! Ska ni kolla könet???? Åååh va spännande de här kommer blir för er! Håller tummar och tår

Allt var så bra! Jag var så sjukt nervös innan jag fick komma in, så låg där en perfekt liten varelse som sprattlade runt så hon fick svårt att mäta Bad henne kolla könet o hon tittade o tittade o hittade ivf ingen snopp Vilket var bra eftersom bebisen går under arbetsnamnet Sonja.

Jag kommer få göra ett ul till tidigt i höst, bara för att jag känner mig lite orolig, vi har ju förlorat ett barn i v 28. De är så avslappnade här i Visby, verkligen inga köer ell stress.

Jag blev förresten framflyttad ytterligare konstigt nog, jag som sex ggr blivit bakåtflyttad. Nu är jag plötsligt beräknad 21 november, enligt sista mensen så är det bf 5 december

. Så nu 17+ 0

Suddig profilbild o rumpbild medföljer

• mrshudson75
    Cutiemommy skrev 2017-06-14 17:47:55 följande:

Åååååhhhhhh första RUL besöket på tråden! Grattis till din lilla tös! Vilken härlig upplevelse! Snart är det vår tur, räknar ner dagarna....

Tack
  • mrshudson75
    Kaol86 skrev 2017-06-14 23:00:08 följande:

En av mina värsta dagar i mitt liv har just passerat. Även om jag nu är lycklig att allt gått bra och lilla pyret lever!! Men dagen har varit en hemsk upplevelse som jag inte skulle önska min värsta fiende. Efter nästan 2 timmar och försöka komma in i kön för telefontid med gynakuten slutade med att jag grinande ringde tillbaka 1177 och bönade om att få hjälp. De hänvisade då till min barnmorskemottagning. Sköterskan där var en ängel som sa att de klart du måste få hjälp och se vad som hänt! Jag ringer till dem åt dig. Jag har nog aldrig varit så tacksam i hela mitt liv. Sagt och gjort fixade hon en tid till mig. Så på eftermiddagen var de dags, jag kunde knappt stå upp när vi kom fram och jag bara grinade och huperventilerade om vartannat. Läkaren tog med mig till ett rum och försökte lunga mig innan de va dags att gå till undersökningsrummet. Jag grät och orkade inte titta på skärmen. Jag var så rädd. Men hon kollade så att allt "på mig" såg bra ut och sedan sa hon "där är bebisen och där är hjärtat och de slår så fint" "kolla!" Då grät jag ännu mer, men nu av glädje. Lilla pyret lever och allt såg normalt ut och blödningen hade slutat helt. Läkaren tror att jag fått en "mensblödning" och att de tydligen va vanligt denna period men kunde inte för mitt liv tro att de kunde vara sådana mängder. Men vi mår bra jag och Lilla pyret och i morgon får vi återvända och göra KUB, vilket känns jätte skönt och få se en gång till att allt gick bra! Tack för er som tagit er tid att skriva och tänkt på oss idag. Oerhört tacksam för de<3 kram!

Så oerhört skönt att höra! Massa massa kram <3
  • mrshudson75
    SkogsstjärnN skrev 2017-06-21 15:32:39 följande:

Och bilderna! Vad tror ni?

Så fin! Så bra att allt såg bra ut.

Om det är nubben som syns på översta bilder tror jag flicka
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-06-23 09:34:05 följande:

Sitter här och fantiserar och funderar på namn.

Tjejnamn har jag massor men inga killnamn...

Gillar klassiska gamla namn och jag vill gärna att namnet skall passa ihop med sonen som heter Albin.

Förslag på fina pojknamn,nån som har lust :)

Behöver inspiration!!

Gillar också lite mer klassiska namn, vi har en Maximilian, en Oscar o en Ludwig. Pojknamn som vi hade på listan denna gång: Leopold, Lucas, Caspian. Wilhelm har en av sönerna som mellannamn, så fint tycker jag De flesta är släktnamn
  • mrshudson75
    JojjaBella skrev 2017-06-24 17:08:07 följande:

Vilken toppen midsommarhelg! Fick provsvaren från NIPT-testet som visar att vi väntar en frisk och kry liten pojke. Namnet är redan spikat. Det blir en liten Oscar om allt fortsätter gå bra Hjärta 

Hade det blivit en tös skulle hon fått namnet Janni. 

Så härligt! O fint namn :)
    Jennys Bageri skrev 2017-06-24 14:36:31 följande:

Kan hålla med om att Wilhelm är fint, är även svag för Vilgot och Ludvig. Sen så står det Frej, Kornelius, August, Amandus och Anton på vår lista.

Bland flicknamnen har vi valt ut,, Anna, Aina (lite finskt), Kornelia, Filippa, Avendis, Esmeralda, Bodil, Rut, Estrid, Alicia och Nikolina. Känns som en salig blandning namn som vi pratat om i många år. Kornelia skulle tex. vårt andra barn ha hetat om det blivit en tjej, det va ju 2009. Nu blev det inte så och åren gick och även andra namn har tillkommit.

Finns det nån här som funderar på ett typiskt svenskt fornnordiskt namn??

Ibland har vi varit inne på det men inte riktigt lyckats enas om ett sånt namn. Men det finns ju många fina/ovanliga fornnordiska namn!!

Våra har fått lite klassiska namn, mest för att vi började med en Maximilian. Hade han varit flicka så hade det blivit Freja och då hade jag nog valt namn som Disa, Nora, Nike o Ejvind som jag tycker är vackra namn.

Nu blev det Maximilian, Nicole, Juliette, Oscar, Alice, Olivia och Ludwig. 
    i magen är det nog en liten Sonja. Tycker att Daphne, Beatrix och Esther är fina namn.
    Cornelia hade vi som flicknamn till Oscar :)
  • mrshudson75
    Samantha85 skrev 2017-06-24 11:18:47 följande:

Har någon av er haft en mindre blödning/flytning brunröd och smärta i mage o rygg denna eller tidigare graviditeter?

Hade en blödning under min förra grav. Ljust rosa en dag o sedan brunare under några dagar om jag minns rätt. Då hade jag moderkakan lågt ner så den blödde lite då livmodern växte, absolut inte ngt farligt. Kan inte minnas att jag hade ont.
    Åk in på en extra koll, men säkert inget farligt <3
  • mrshudson75
    Samantha85 skrev 2017-06-24 22:52:21 följande:

Hej! Tack för svar! Jag ska fatta mig kort. Jag har enligt läkare ett pågående missfall..så har varit fruktansvärt ledsen idag. Vet att fler här inne varit med om missfall tidigare och det ger mig hopp om att hoppa på tåget igen när allt har lagt sig..jag önskar er alla ett stort lycka till på er resa mitt bf ..stor kram till er alla

Åh nej, så ledsen för er skull

Massa kramar <3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL