Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-05-16 18:19:01 följande:

Ja, jag hoppas ju på något sånt, tänker att inget av blodet är ju "färskt" alltså inte rosa eller rött och det ska ju tydligen vara ett bra tecken ihop med att jag inte har ont. Jag kan inte göra annat än och vänta, dom gör inget på gyn just nu ändå, då måste jag ju ljuga och säga att jag har ont eller blöder mer än jag gör och det orkar jag inte just nu så jag avvakta så länge...

tack för din pepp alltid skönt att höra om nån det gått bra för

<3
  • mrshudson75
    Malin79 skrev 2017-05-17 10:05:06 följande:

Usch, så typiskt att det kom nu. Hur går det med magsjukan och har du kollat om du kan byta tid?

Jag fick byta tid till tisdag, de hade ingen tid egentligen men skulle klämma in mig det är ju sista veckan att göra det.

Barnen har slutat kräkas ivf men är så matta o ynkliga o man själv är ju rätt så slut efter de här dagarna :-/ Jag mådde ju extremt illa med magknip dagen innan det bröt ut hos dem så nu hoppas jag det var min kräksjuka o att det inte slår till på riktigt.

Tillräckligt illamående dygnet runt ända ju, -när ska det vända?

Tack för din omtanke Hur mår du? O alla ni andra?
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 12:26:05 följande:

Skönt det gick att flytta tiden! Hoppas ni snart är pigga allihop igen 

Tack! Ja så skönt. Nu vill jag bara få kubet gjort o framförallt se den lilla igen
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 12:42:59 följande:

Förstår det....här är NIPT nära och då gör vi även VUL. Livrädd, som vanligt. 

När var det du har Nipt? Skulle gärna göra det i stället för kub, känns ju betydligt säkrare. Sist fick vi ganska dåliga kub siffror, fast ändå inom normalramen, vilket gjorde oron enorm :-/
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-17 13:20:23 följande:

I morgon kl 9....önskar man inte vore så rädd inför UL...jobbigt med tråkigt bagage som gör att man inte ser fram emot det alls...jätterädd att liten inte lever...om liten lever så är det lång väntan på provsvar...väldigt stressande vara tidigt gravid.

Jag gillar inte KUB alls..min ålder ger mig dåliga siffror redan där (40 år) så kände jag behöver något som ger mer riktigt resultat än en sannolikhet som redan blir sämre bara för jag är så gammal som jag är liksom...det skulle inte lugna mig. Sen fick vi se på just KUB sist att vår lilla dött bara ett par dagar innan...var i v 13. Så fixar inte att gå in i den lokalen igen...

Förstår verkligen att du inte vill göra kub efter det förra.

Jag är ju 41 så får ju också sämre siffror pga det :-/

Du måste ju skriva i morgon efter NIPT. Det kommer gå jättebra! Massa <3
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-17 18:15:30 följande:

Jo vi vet, sitter här nu, kan nog bli ett part timmar men de gav oss en tid för läkaren, kl 19, så vi kunde gå ut o käka lite nu och komma tillbaka så slipper man sitta i det urtråkiga väntrummet Hon sa att det kan bli förskjutet men då slipper vi iaf sitta där hela tiden.

Ja hoppas verkligen på ett litet mirakel här och om inte så behöver jag iaf inte våndas mer i oro...

Hur har det gått? <3
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-17 21:02:29 följande:

Nu har vi fått se vår lilla groda!! Allt såg jättefint ut, rätt storlek, och hjärtat pickade på så fint och min tapp är helt stängd. Hon trodde på brustet blodkärl och jag kan säkert ha de beiga flytningarna ett par dagar till, just nu är lyckan total!!

Tack för alla tummar och all pepp!

Men å så skönt! Massa grattis till lilla grodan <3
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-18 10:01:12 följande:

UL och provtagning för NIPT gjort, hörde hjärtat med min doppler i morse så var mycket lugnare inför ul idag.

Otroligt livlig krabat som var svår få på bild. 3,84 cm lång vilket motsvarade 10+5, men jag är 10+1 idag så fortsätter nog räkna det så. Det är inte lätt mäta exakt som hon sa såhär tidigt. Men allt såg perfekt ut enligt henne och liten utvecklades bra. Så gulligt se armar och ben vifta <3

Så härligt <3 blir så glad att höra detta
  • mrshudson75
    Yoss skrev 2017-05-18 13:25:18 följande:

Helt overklig känsla att få se det lilla knytet för första gången!

Vi var i morse på UL där de konstaterade att det var ett barn med hjärtslag som mätte drygt 5cm (hamnar då på ca v.12+1). Vi fick även 1/20000 på kub:en vilket var jätteskönt! :D

Så härligt! <3
  • mrshudson75

Så mysigt med alla ul bilder <3 Längtar till kub på tisdag

Måste passa på o göra lite reklam. Hade dåliga järnreserver på inskrivningen på mvc o blev uppmanad att ta extra järn redan nu. Brukar ju få dåliga värden vid mitten av grav o har testat både duroferon o niferex vilka båda är hemska. Blir jättehård o allmänt äcklig i magen vilket verkligen varit en dålig kombo med gravidmage så var lite skeptisk till att börja med tabletter. Men så rekommenderar bm nya sideral som är en helt ny tablett som löses upp först i tarmen.

Har ätit i några dagar o är redan piggare o har ingen som helst påverkan i magen

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL