Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Kaol86 skrev 2017-06-01 19:30:09 följande:

Hej allihop???? Mitt första inlägg här, var på sjukhuset igår för att göra KUB.

Var beräknad 10dec, när de väl börja kolla efter bebis upptäckte de en liten liten en.

Och hon bara, "Men du är ju inte i vecka 13(som jag skulle vara) du måste vara i vecka10"

Så är felberäknad med hela 2 veckor! Vi blev lite chockade vill jag lova. Så nytt KUB inbokat och Nytt datum blev 25dec. ???????????? hon sa de "Grattis ni får ett julbarn" bara och hoppas liten stannar där inne en vecka längre så blir de en 2018 bebis helt enkelt.

Trodde va man va förbi de 12 äntligen men nu kom oron över missfall igen????

Hej! Jag har blivit bakåtflyttad med alla mina utom med denna då jag mystiskt nog blev framflyttad :-/'. En gång hela tre veckor tom.

Vet hur jobbigt det är när man tror man passerat en viss vecka o så får man börja om. Men se det som att du fick en extra koll! Snart är du i kapp igen <3
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-02 10:47:17 följande:

Inskrivning och UL idag, allt såg bra ut, är v 12+2 men mätte 12+5 men dateras om först efter RUL om liten är större då med, vart 3-4 dgr större båda sista UL så gissar jag ev får en tidigaresatt BF sen. Kommer få extra tillväxt-UL och flödeskontroll på slutet då jag är 40+ och även sättas igång en vecka tidigare än annars om det inte startar självmant, tror dock det startar före BF, aldrig gått över.

Så fuskigt att du får extrakoller pga åldern. Det får vi inte här :-P Fast vi talades faktiskt om ett extra flödes ul då vi förlorade en dotter o v 27.

Heller inget tal om tidigare igångsättning fast i mitt fall så är det bara bra då jag brukar gå många dagar över tiden. 11 dagar m sexan

Grattis alla ni som fått fina svar på kub! Vi missade ju vårt men fick idag ett extra ul o vi fick se en stor liten bebis som sög på tummen o hade både fin hjärna o navelsträng o allt! Även det inte var ett kub så otroligt skönt att se lite liv o rörelse där inne ha ha
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-02 16:57:11 följande:

Det är bara om jag väljer det sjukhuset som jag vill föda på, hade jag valt det närmaste så gäller samma dom för andra...hon rekommenderade såklart det jag redan tänkt på. Så även om det brukar gå fort för mig så tar vi den risken, där får man även stanna tills man är redo åka hem. Det andra skickar hem omföderskor efter 6 timmar och just nu föder en del på madrasser där pga platsbrist sa hon...usch!

Skönt ni fick se bäbisen, det lugnar ju massor att se liv därinne :)

Aha, det låter ju bra.

Tycker det är så galet att skickas hem så snabbt när man är nyförlöst o så utsatt, trots att allt gått bra :-/

I Lund där jag fött de sista fanns patienthotellet som var riktigt lyxig men har faktiskt ingen aning om hur det ser ut här i Visby. Tror inte de har jätte stort tryck ivf.
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-06-02 18:19:00 följande:

Vi har fått tid för RUL 18 juli. Jag har också fått ett extra UL i vecka 32 pga åldern.

Är 39 år.

Jag får gå Max 7 dagar över tiden sen får jag tid för igångsättning.

Hoppas dock att bebis är lika punktlig som storebror,han kom på BF :)

Konstigt att det inte erbjuds här på Gotland :-/ Jag kommer vara 42 vid bf.

Jag ska ta upp det med min bm. Ska hänvisa till er härinne
  • mrshudson75

Jag har rul redan den 14 juni. Egentligen nån vecka för tidigt men kommer vara borta hela sommaren så fick en tidig tid i v 17. Var ju beräknad 3 december när jag började följa denna tråden men blev framflyttad en hel vecka vid tidigt ul. Så nu bf ca 25 nov, fast jag går nog en vecka över tiden ell så

Får se vad de säger på rul

• mrshudson75
    belletristik skrev 2017-06-06 12:47:31 följande:

treasures, vad roligt att vi har samma! jag såg att jag också har RUL samma dag som nån annan har inne 17/7. kul att gå parallellt :) och jag tror också flicka, har känts som det. men det kan förstås lika gärna vara en pojke. men jag tror jag måste kolla på rul bara för den saken skull :) 

ja, andra trimestern nu! utandningen är skön! även om den inte är total.

jag mår också helt plötsligt såååå mycket bättre!

har tränat lite både igår och idag. (även om joggingen var fruuuuktansvärd - kände mig så sämst. och jag blev kissnödig på en gång när jag började jogga haha, herreguud. så antar att en ska komma igång med knipövningarna också nu på allvar....) har absolut inte orkat tränat innan, varit helt slut hela tiden... 

hur gör ni med träning och knipövningar?

jag tycker det är så svårt att fokusera på något överhuvudtaget under graviditeten. såvida det inte är att äta, vila, eller jobba.. så det är svårt att hitta motivationen.

även om jag förstår rent intellektuellt att det är en fördel att hålla igång, så att t ex förlossning och sista delen av graviditen ev blir lite enklare?

Åh knipövningar bra att bli påmind!

Jag kan också läcka några droppar om jag nyser ell skrattar. Inte så fräscht alltid om man är ute

Försöker göra så ofta jag kommer ihåg men ibland går det dagar emellan.
  • mrshudson75

Just rul ska ju följa samma regler i hela landet o görs fr h 18 då alla organ mognat o kan studeras ordentligt. Tidigare har det dock inte varit helt noga med veckorna. Jag har blivit tillbakflyttad vid flera graviditeter o alltså bara haft en liten plutt i magen o då har de valt att ändå göra rul.

Denna gång fick jag i v 17 av den anledningen att jag ville göra rul innan semestern, kommer hem först i augusti. Men eg är det fr v 18 som gäller nationellt.

• mrshudson75
    princess77 skrev 2017-06-08 17:21:57 följande:

Är det någon som har känt sin bebis än?

Jag är bara i vecka 14 men jag är helt 100% på att jag har jämnt bebisen några gånger nu.

Är som en liten luftbubbla på exakt samma ställe en bit under naveln :) Så häftigt!!

Förra gången kände jag inte sonen fören vecka 17-18 första gången.

Jo jag har känt då o då i ett par veckor, mest massa fladder till vänster, jag undrar om jag kan ha moderkakan på höger sida? De sista dagarna har jag känt tydliga rörelser, så mysigt, man vill ju bara sitta o känna efter hela dagen Inget annat känns viktigt ha ha

Är i v 16. Har nog känt de andra runt samma tid förutom förste sonen, då var det senare
  • mrshudson75

Jag har också nästa mvc tid först i v 24. Med de första två hade jag tidigare o fler tider, men med de sista har det varit ett stort hopp fr inskrivningen till ca ca v 25. Antar att det handlar om att spara pengar o att man eftet v 23 behandlar bebisen som livsduglig.

Jag slutar aldrig att oroa mig trots att jag haft sex komplikationsfria graviditeter. :-/

I morgon är det ivf dags för rul för mig! Lite tidigt men är såååå spänd :-/

• mrshudson75
    Cutiemommy skrev 2017-06-13 22:19:40 följande:

Ååååh redan??? Vilken vecka är du i då

Är 15+4 enligt sista mens men enligt tidigt ul 16+4. I v 17 alltså

Så lite för tidigt blir det men vi reser bort under sommaren så vi bedömde att det var bra att ha det gjort. Särskilt som jag missade kub pga sjukdom.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL