Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jilo skrev 2017-06-28 09:12:32 följande:

Hej allesammans! Var "tvungen" att göra ett extra ul och blev framflyttad! Har alltid blivit tillbakaflyttad förut så blev lite chockad. En hel vecka framåt blev det så är nu i v 19 och inte i 18...Funderar över RUL som ska göras då jag alltså kommer vara i v 20+1, är det för sent?

Nytt bf är 28/11 och då jag inte får gå hela vägen så blir ju detta garanterat en novemberbebis...Hoppas det är ok att jag stannar i den här tråden ändå? Vill ju veta hur det går för er.. :) Om än att jag kanske kommer vara den första som pluppar, vilket jag inte ville :)

Skrev ett inlägg som tydligen försvann. :-/

Jag blev ju också framflyttad helt oväntat! Hade bf enligt sista mens 3-5 dec o nu efter rul 21 nov. Även om jag brukar gå över tiden ganska rejält. Jag hänger också kvar här då det är så trevlig stämning i tråden.

Jag tror absolut inte det är för sent med rul i v 20. De bokar ju tiderna med hänsyn för eventuella fram ell bakflyttningar
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-06-28 09:31:53 följande:

Sent igår kväll när jag lagt mig kände jag första sparkarna på utsidan magen! <3 blev rätt förvånad själv. Tyvärr var det bara tre knuffar på raken och sen inget mer, så pappa missade den lille. Hade druckit typ en liter Proviva innan jag la mig, och dricker i princip aldrig sötade drycker, så kan vara tack vare det. (är i v. 16+3 idag fast jag tror det är 17+0 )

Så härligt Har också känt några få buffar utanpå, men mest småsprattel långt ner. Det är sååå mysigt!
  • mrshudson75
    Treasures skrev 2017-06-29 19:53:39 följande:

Jag är i v 16+3 nu, tre veckor kvar till RUL. Var hos Bm igår och allt va bra utom blodvärdet som gått ner från 125 till 112 på fem veckor, så nu måste jag börja med Niferex. Fick lyssna på bebis hjärtljud, så mysigt. Jag har också en liten kula nu, men står fortfarande ganska still i vikt. Har börjat känna små buffar nu, fladdret hoppade vi nog över denna gång.

Mysig att få höra hjärtat! Men du köp nya sideral i stället för niferex. Dyrare men påverkar inte magen det minsta
  • mrshudson75
    Treasures skrev 2017-06-30 05:43:56 följande:

Är det också receptfritt? Har just varit lite orolig hur det ska gå med magen som redan är trög.

Ja, jag köpte fr apotea på nätet men tror det finns på vanliga apoteket med nu. Det påverkar inte magen alls Helt fantastiskt!
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-06-30 07:10:40 följande:

Min mage syns väl och har redan gått upp säkert 10 kg, så brukar det vara för mig tyvärr. Kroppen hamstrar! Men är smal normalt så syns tack o lov inte jättemycket, är även lång.

Vecka 16+2, nu kan även killen känna puffarna, jag har känt bäbisen sen v 13. Är väldigt mottaglig för att känna och har känt tidigt alla gånger. Har min doppler så kan lyssna på hjärtat så snart jag känner behov av det, det är skönt.

RUL om 13 dagar, längtar!!!

Vilken lyx med buffar som känns utanpå. Här känns bara småbuffar långt ner fortfarande. Längtar så att de andra ska få känna. Blir ju mer på riktigt då

Jag drömmer så mycket mardrömmar. :-/ En variant på missfall ell konstiga avvikelser varje natt. Annars är jag eg inte så orolig, men känslan i drömmen dröjer sig kvar :|
  • mrshudson75
    Treasures skrev 2017-06-30 12:57:44 följande:

Har läst på om det nu. De innehåller bara 30 mg järn medan Niferex innehåller 100 mg. Följer nog BMs råd och testar Niferex först. Får försöka äta mkt fibrer och torkad frukt nu så magen inte stannar av.

För mig fungerar varken niferex ell duroferon både pga superhård mage och för att jag av någon anledning inte tar upp järnet i dessa. Med sideral så blev jag piggare på en gång. Hoppas niferex fungerar för dig, om inte annat så är det ju faktiskt mer järn i som du säger o mycket billigare
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-07-13 10:08:14 följande:

RUL idag och allt såg bra ut! Så lycklig och tacksam!!

Flyttad från 13/12 till 9/12.

Åh så fin <3 Grattis!

Här man nere i Österrike m 30 gr varmt. Fötterna ser ut som svulla korvar ha ha. Fast försöker hålla igång o röra mig mycket o ta svalkande dopp. Nu börjar magen dock kännas av tycker jag. Tyngdpunkten börjar fytta sig så balansen blir lite konstig.

Annara mår jag oförskämt bra, peppar peppar.

Ingen foglossning än o sover bra tycker jag.

Hur är det med er andra?
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-07-12 21:18:50 följande:

Vi gjorde också RUL idag och allt såg bra ut. tyvärr så var bm vi fick rätt grinig och ointresserad så min sambo var riktigt sur efteråt. Jag blev också lite besviken för kände inte att jag fick några vettiga svar och vissa saker var inte ens någon idé att fråga. Tydligen så hade dom satt datumet vi fick sist på kub, 10 december som Bf, och jag fick aldrig nåt svar på vad det blev för datum denna mätningen. Funderar på att boka ett till UL privat så man kan få svar på det man undrar och gå därifrån nöjd.

Så trist. Mitt rul blev ju också lite konstigt. Trevlig läkare men ganska vimsigt om man jämför m lund där jag gjort sista gångerna. Fick inga mått alls.

Tänker be bm om ett tul i höst o säga att jag är orolig.

Ser att ni är flera som gjort rul nu! Massa grattis till de fina små <3
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-07-13 14:11:44 följande:

Vi fick reda på att vi ska få en flicka som vi väldigt gärna vill ha, är så himla glad för det, så jag tror att det beskedet gjorde att jag struntade i hennes dryga attityd. Jag har redan mailat min privata mvc angående tillväxtultraljud i höst. Jag tycker det är värt dom pengarna att bli trevligt bemött. Men det ska ju inte behöva vara så. :-/

Vi får också en liten tjej

Nej det är verkligen trist att inte få tydliga besked o vänligt bemötande. Det är ju inte vilket jobb som helst de har, ytan så ytterst känsligt!
  • mrshudson75

Sitter m buggigt Internet o kan inte citera

Grattis till lyckade rul! Så fina små <3

Är i v 22 8e barnet o känner först det sista dagarna riktigt ordentliga sparkar.

Äter nya järntabletten sideral som inte påverkar magen alls! Tro det eller ej

Svindyra men värt varenda krona. Pigg o bra mage.

Ca 300 kr för 30 st. På vissa apotek ell billigare på nätet.

Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL