Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Ja niferex o duroferon är ju hemska. De här var nog lite dyrare, barnmorska sa att de är otroligt bra men väldigt dyra, jag var rädd att det skulle vara massa hundralappar det rörde sig om men kostade runt 250 för 30 kapslar. Heltid okej tycker jag, efter som de faktiskt funkar

• mrshudson75
    Samantha85 skrev 2017-05-20 21:37:34 följande:

Åh tack för tipset! Sist började jag med niferex redan i v.16 så känns skönt att veta att det finns ett snällare alternativ ifall det kommer behövas. Var på hälsosamtal igår o fick veta att jag ska göra tidig glikosbelastning pga diabetes 2 hos förälder..gjorde inte det sist men visst det är skönt att få det gjort..ska även göra test för sköldkörtel förändring eftersom vi har struma i släkten..förra bm tyckte det var jätteviktigt min nya var tveksam till om det behövdes men jag insisterade! Knasigt att det kan vara så stor skillnad mellan vad bm tycker år viktigt o inte!

Ja det är verkligen skillnad på olika barnmorskor. Min förra var så på mig angående kosten då jag äter vego. Hon hänvisade till socialstyrelsens riktlinjer o var så bestämd med att det var vetenskapöigt bevisat farligt för barnet Den här gången har jag en bm vars barn är vegan o som är helt cool med min kost o tom uppmuntrar mig i det!

Jag jar gjort glukosbelastning en gång o brukar bli erbjuden pga stora barn men har tackat nej nu då det var sån pina att komma till mvc på fastande mage o dricka sockerlösning med illamående o lågt blodtryck o allt ha ha.

Fast jättebra att du får göra det om du har diabetes i nära släkt såklart. Det är det ju värt. O lyssna inte för mycket på mig såå farligt är det inte.
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-21 13:27:46 följande:

Jag är med veggo :)

Mina bm tidigare har vart ok med det, får se vad min nya säger på inskrivningen :)

Var så skönt att slippa få skäll utan tvärtom få lite positiva ord
  • mrshudson75

Ah här fick jag avboka även den andra tiden för kub :-/ o nu är det försent, v 13+4 enligt det tidiga ul,

Men men, får ju lita på att allt är som det ska med den lilla o insåg att jag är mest besviken på att inte få se pyret där inne. Bm tyckte inte att blodprovssiffrorna var nödvändiga att ta reda på heller, då hon tyckte att de ensamma blir ganska otillförlitliga. Jag som gått p oroat mig så för dåliga siffror så det kändes nästan skönt konstigt nog. :-/

Tycker förresten jag känt fosterrörelser! Lite vagt fladdrande så där, men på ställen där bara bebis bör finnas. Så härligt <3

• mrshudson75
    SkogsstjärnN skrev 2017-05-23 18:30:14 följande:

Jaa jag kan ju inte gå till henne. Hon tyckte också det var bättre att jag tog en hel dag ledigt för att komma och ta prover istället för att jag skulle få en tid som passar jobbet för "hon brukar låta undersköterskan ta prover". Smack smack. Sa saker som att "ja så brukar det vara såhär men du kommer ju ha en annan planering men det tar vi då". Jaha, men ungefär då? "Nämen det kommer säkert läkaren berätta för dig." Förra barnmorskan sa redan på hälsosamtalet ungefär hur det såg ut med läkarbesök, flödeskontroller och riskfaktorer. I slutet gick jag dit två gånger i veckan och då är det jävligt noga att man trivs.

Det finns en annan barnmorska på samma mottagning. Jag är bara så konflikträdd att jag vet inte hur jag skulle lösa det. Hellre byta mottagning helt. Tänker att jag tar upp det med läkaren nästa gång då jag ändå inte har något tid till barnmorskan innan det. Ska jag fortsätta åka till sjukhuset kanske jag kan få en barnmorska där också.

Usch vilken människa. Jag skulle byta bm. Finns det någon privat mvc i närheten?
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-05-24 20:14:13 följande:

Nu har vi varit på kub, fick jättefina siffror och vår bebis mår jättebra och allt såg så fint ut. Kändes så skönt! Då ja fick reda på mitt MA senaste kub, så var jag stressade över det även trots att jag såg bebisen senast i Söndags...

Nu börjar jag verkligen tro på att det ska komma en bebis i December! En vild liten en, kunde knappt mäta för den ville inte vara still! Sen när hon ville den skulle röra på sig för att säkerställa att hon mätt nackspalten och inte avståndet mellan fosterhinnorna då skulle den sova minsann och vi fick inte fart på den alls, så inte vidare samarbetsvillig! Haha

Men åh så fin! Grattis
  • mrshudson75
    pollis skrev 2017-05-25 09:23:08 följande:

Okej då hoppar jag in här :) tänkte eftersom den ligger i kategorin "första barnet".

Jag väntar barn nr sju Välkommen hit!
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-05-29 14:44:12 följande:

Fick svar på NIPT precis och bebisen är FRISK!!!  Så otroligt lättad och lycklig att det inte går att beskriva med ord!! Nu kan jag nog börja njuta på riktigt och våga tro på att det nog faktiskt blir en liten kring Lucia  

Åh så härligt! Grattis. Nu kan du njuta <3
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-05-30 09:07:29 följande:

Kub avklarat! Bebisen är frisk och vi fick bra siffror :)

Beräknad på lucia den 13 dec ,alltså 11+5 idag!

Så lättad och lycklig :)

Grattis så härligt!
  • mrshudson75
    Decemberbarn97 skrev 2017-06-01 18:19:05 följande:

Nu hoppar jag in!

20 år gammal väntar första barnet med bf 20december! :) v.11+0 idag, har sen v.6 mått väldigt illa till och från under dagarna, börjar bli bättre nu:)

Hej o välkommen Jag var 20 då min första son föddes. Han är 21 i dag. En bra ålder att få barn i kände jag, har aldrig riktigt upplevt mig som ovanligt ung mamma. O känner mig eg inte direk som gammal mamma nu trots 41 år

t
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL