Samantha85 skrev 2017-05-20 21:37:34 följande:
Åh tack för tipset! Sist började jag med niferex redan i v.16 så känns skönt att veta att det finns ett snällare alternativ ifall det kommer behövas. Var på hälsosamtal igår o fick veta att jag ska göra tidig glikosbelastning pga diabetes 2 hos förälder..gjorde inte det sist men visst det är skönt att få det gjort..ska även göra test för sköldkörtel förändring eftersom vi har struma i släkten..förra bm tyckte det var jätteviktigt min nya var tveksam till om det behövdes men jag insisterade! Knasigt att det kan vara så stor skillnad mellan vad bm tycker år viktigt o inte!
Ja det är verkligen skillnad på olika barnmorskor. Min förra var så på mig angående kosten då jag äter vego. Hon hänvisade till socialstyrelsens riktlinjer o var så bestämd med att det var vetenskapöigt bevisat farligt för barnet
Den här gången har jag en bm vars barn är vegan o som är helt cool med min kost o tom uppmuntrar mig i det!
Jag jar gjort glukosbelastning en gång o brukar bli erbjuden pga stora barn men har tackat nej nu då det var sån pina att komma till mvc på fastande mage o dricka sockerlösning med illamående o lågt blodtryck o allt ha ha.
Fast jättebra att du får göra det om du har diabetes i nära släkt såklart. Det är det ju värt. O lyssna inte för mycket på mig
såå farligt är det inte.