Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Familia skrev 2017-10-25 21:37:06 följande:

Är i vecka 32 nu och har haft förvärkar hela dagen.

Fler som har känt av det så tidigt och som har många under hela dagen?

Jag har ju haft sjukt mycket sammandragningar. Riktigt jobbigt ibland. Nu känns det mer okej när man närmar sig sista veckorna tycker jag. Då kan de ju få göra lite nytta o åtminstone mjuka upp lite. :)
    Maryam1993 skrev 2017-10-25 21:54:07 följande:

Hej!

Tänkte också gå med här

Är en tjej på 24 år gravid för fjärde gången med mitt andra barn(två sena missfall). Beräknad den 12/12????????

Hej o välkommen :) Väntar nr sju här o v 36+0 idag. Blev framflyttad på ul så beräknad redan 21 nov.
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-10-26 06:58:58 följande:

Vecka 34 idag och förhoppningsvis 48 dagar kvar

Åh så fin mage :) Gud så fort det går nu! Snart ska de ut :D
    Här är min för ett par dagar sen,
    i v 36.  tycker den krymper, men ska väl sjunka ner nu.

• mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-10-26 10:22:36 följande:

Vilka fina magar ni har! <3

Jag har haft riktigt mycket sammandragningar, nån enstaka gör mer ont. Vecka 33+4 nu, men de oroar mig inte. Min livmoder börjar träna tidigt :) vart så med de andra två med. Med sonen hade jag riktigt onda förvärkar sista tre veckorna. Nu jobbar jag 50% och kände redan igår att jag hade färre nu när jag kan vila mer, sov hela em :)

Här är min bula igår :)

Så fin bula <3

Ja det är guld värt att få ta det lite lugnare. Borde vara självklart att få vila den sista tiden för de som behöver.
    _Lini skrev 2017-10-26 07:36:09 följande:

Åh vi är i samma vecka princess77! :) härlig bild!

Jag har en fråga, jag bytte jobb och hade dåligt samvete när jag planerade föräldraledigheten gentemot min arbetsgivare och la in föräldraledighet bara 3 dagar innan bf.

Nu sover jag sjukt dåligt, har foglossning så jag knappt kan sitta och lågt blodtryck så jag är yr. Jag funderar på om jag eventuellt kan bli sjukskriven?

Men jag har i princip aldrig kontaktat vårdcentralen så hur gör man och vad säger man? Börjar jag prata med bm och hon hänvisar mig vidare?

Jag skulle ringa bm så kanske du kan få tid hos läkaren på mvc. Säkert mer lyhörda där än på vc. :)
  • mrshudson75
    Decembertvillingar skrev 2017-10-27 07:33:17 följande:

Hoppas allt är bra med resten av er och att bebisarna växer på!

Mina "decembertvillingar" har nu anlänt och vi är överlyckliga och tokkära! De bestämde sig för att komma ut i vecka 34+3 den 24/10.

Storasyster vägde 1800g och var 41cm lång och lillasyster vägde 2300g och var 45cm lång, två jättepigga tjejer som är väldigt nyfikna på livet och tycker om mat. Kolsvart hår, galet söta och identiska förutom på vikten.

Resan började med att jag fick högt blodtryck, med diabetes typ 1 och tvillinggraviditet blev jag inlagd för havandeskapsförgiftning i Uppsala på akademiska sjukhuset där vi tillhör. Hade inga andra känningar. På natten gick vattnet ändå, chock kan jag meddela. Ackis hade fullt på neo så vi blev transporterade i ambulans till Eskilstuna, långt hemifrån.

Ett dygn senare var dem ute och allt gick bra!

Nu ska vi se till att växa på oss innan vi får åka hem hela familjen.

Lycka till ni andra <3

Grattis! Så härligt att allt gick bra <3
  • mrshudson75
    Estor skrev 2017-10-27 17:36:41 följande:

Å vad fina magar ni har.. saknar min o känns konstigt att den plötsligt inte finns där.

Vi är kvar på neo men får nog komma hem till veckan med hemsjukvård :)

Tänk att de redan gått lite mer än 1 vecka sen han kom!

Oj grattis!!! Så härligt :) Hur gick allt? Har inte heller sett att du skrivit <3
  • mrshudson75

Här är allt klart, bara amningskupor som ska köpas o packas i bb väskan Bara tre veckor kvar till bf, grymma förvärkar till o från, men de är så välkomna nu när de faktiskt kanske gör lite nytta. :)
    Det är ju skönt att det snart är dags men känns som om hormonerna börjar förändra sig, har varit energisk o boat ett tag men helt plötsligt känns allt lite tråkigt o bara som en lång väntan. :) Och trots att jag gjort detta så många gånger så känns det så himla overkligt att det ska komma en hjälplös bebis. :D Hur ska det gå!? 

Apropå vagn o bärsele; Jag brukar brukar ha vagnen inne o lägga bebin att sova i o rulla med mig så man kan ha den lilla nära hela tiden. Men de första veckorna brukar det bli så att jag mest går runt o ammar med bara en hand ledig. Vi har alltid haft baby björns bärsele tidigare som inte är ergonomiskt bra så har bara burit i den kortare stunder. Nu har vi fyndat en ergobaby som man tom kan amma i. Är så lycklig för det. :)

princess77, hoppas din lilla vänder sig nu, vår tjej gjorde ju en tydlig kullerbytta några dagar innan vändning o ligger faktiskt kvar nu, väldigt skönt. Men samtidigt så brukar ju vändning ofta gå väldigt bra :)

• mrshudson75
    belletristik skrev 2017-11-03 22:59:18 följande:

slemproppen,

kan den släppa lite pö om pö under en längre tid? nån av er som vet?

Ja visst kan den det. Under ett par av mina graviditeter så segade det ut bitar redan en månad innan bf. Sen gick jag över tiden ändå. :)
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-11-06 10:30:14 följande:

TUL idag gick bra, 2600 gram och perfekt för dagen ????????

Livmodern fick ok i tjocklek för en vaginal förlossning, låg på 5 mm på tunnaste, gränsen går vid 3 mm.

Dock hade bebisen lagt sig i säte, kände det hände nåt igår...så har hen inte vänt sig om 2 veckor så blir det vändningsförsök/bokning av snitt...alltid något att noja över!

Så bra att allt var bra :)

Typiskt då med säte när du fått grönt att föda vaginalt :/

Håller tummarna att den lilla hinner göra en kullerbytta innan vändningsförsök ell snittbokning <3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL