Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

laetitia81 skrev 2017-12-04 09:56:31 följande:

Trodde aldrig att jag skulle få innan dig, nu måste det vara dags ändå. :) förstår att det är segt att gå över så. Sätter dom igång dig imorgon om det inte startar av sig själv?

Hur har ni det därhemma? :)

Trodde ju inte själv att jag skulle gå så här länge :P

Det jobbiga är att jag har kraftiga sammandragningar nästan dygnet runt, blir ju galen snart ha ha :)
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-12-05 20:50:14 följande:

Hoppas du är inne och föder nu! <3

Ha ha, här ligger jag hemma i sängen med samma onda sammandragningar :P

Var inne i dag o de vill sätta igång mig. Jag känner mig lite tveksam så vi kompromisssde. Om inget har hänt på torsdag får de sätta igång genom att ta hinnorna.

Jag har ju tydligen för mycket vatten o det ligger som en ficka framför huvudet, vilket antagligen gör att det inte sätter fart ordentligt.

Hur går det för dig?:)
    Mia86a skrev 2017-12-05 16:31:07 följande:

Imorgon har jag gått över tiden 8 dagar och ska på ultraljud, spännande att få veta storlek osv på honom! Dagarna går sååå långsamt nu, speciellt eftersom jag har noll känningar på att det skulle vara på g. Har ändå varit väldigt säker på att han skulle komma max två dagar efter bf, men tji gick jag. Jag hoppas verkligen han vill komna redan imorgon eller senast torsdag, blir tokig på att vänta! Och med tanke på att de ofta lägger på sig rätt mycket sista tiden vill jag ju ha ut honom så han inte hinner överstiga typ 5 kg, haha.

Jag förstår precis hur du känner ha ha, 14 dagar över idag :P
    belletristik skrev 2017-12-05 08:10:47 följande:

på tal om slempropp, min lossnade typ helt inatt- utan tvekan- en stor boll av slem, så äckligt/wow :)

men inte haft några sammandragningar att tala om efter det!

ska till bm vid lunch o göra ctg på baby, kanske kollar hon tappen också? jag undrar om det är på g. men tror inte riktigt det. min baby har inte sjunkit ner helt.

och verkligen en vek supermåne! den bet inte på oss. (förutom att jag fick onda sammandragningar hela nätterna igenom i helgen... ;/)

Men då är ju ngt på g ju :)

Ja, den där månen var ju riktigt mesig :D
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-12-05 01:01:39 följande:

Det är bra. :) jätteskönt att vara hemma. Men jag har riktigt ont av amningen, har ammat min 1.5 åring fram till mars i år och ändå ska det vara så smärtsamt.. fattar inte alltså. :/

Det måste vara svinjobbigt med sammandragningarna, jag har bara haft så med ett av barnen. Lycka till imorgon! Får hoppas det startar av sig själv inatt då. :)

Så jobbigt med onda bröst, tycker det brukar ta nån vecka innan det känns smidigt, hoppas det ger sig. Låter så mysigt att få vara hemma med liten, längtar ju så nu :)
    towelino skrev 2017-12-05 15:21:53 följande:

Bättre sent än aldrig! Nu har jag också sytt!

Så fint! <3
    Jennys Bageri skrev 2017-12-05 10:49:00 följande:

Jag slutade också amma min minsta i vår, men jag räknar ändå med att jag kommer att ha ganska ont. Öm blir man ju,, hoppas bara att jag slipper få blåsor och sår. =/ kämpa på lite till så lägger det sig snart och då får du njuta av det istället!!Jag vaknade av att jag drömde att ja födde inne på toaletten,, barnet kom ut för att jag tryckte till lite för jag skulle kolla om det kom nåt blod, eh,, var ganska chockad när jag sen vaknade för i drömmen hann jag tydligen ta tag i bebisen innan den hamnade i toaletten. Oh my, vad man kan drömma ibland. Men nu på morgonen kom mer blod och jag går runt men en superhäftig binda och känner mig jätte svag. Har ont och det trycker neråt, fram och bak.. gah... drömmmen vore ju att få träffa en barnmorska i dag. Mitt besök uteblev förra veckan och jag skulle gjärna vilja veta om huvudet är fixerat. :)

Hur mår du???

Fick du träffa bm idag? Bra med extrakoll om du blöder <3
  • mrshudson75
    Nykär15 skrev 2017-12-06 13:00:34 följande:

Allt såg bra ut hos bm idag, hon öppnade upp tappen en del, men kunde inte göra full hinnsvepning då bebisen inte är tillräckligt långt ner eller är fixerad.

Ska på koll vid BF på förlossningen då det ingår i deras rutin om man är över 40 år, men de har glömt ge mig en tid. Hon ringde för en stund sen och sa vi ska dit för kontroll och ul idag 15.30, så det var ju bra.

Haft några riktigt onda förvärkar, men känner att smärtan inte är på rätt ställe för att göra nytta, så bara vänta...hoppas retandet av tappen ska kicka igång nåt iaf.

Skönt ni kunde kompromissa lite så att du ev slipper en igångsättning.

Så skönt du får komma redan idag :) Låter ju ändå som ngt händer nu med starkare förvärkar. Kommer du få tid för ev ingsättning idag?

Har starka värkar nu exakt var tionde minut dygnet runt, öppen 3 cm, mjuk o bebis fixerad. Läkaren tyckte dock det kändes som en tjock ficka m vatten framför huvudet, antagligen blir det inget direkt tryck på livmoderhalsen, därför som inget mer händer, men räknas som en lååång latensfas ha ha. Så får bli bra att ta hål på hinnorna i morgon. Bara jag slipper massa spring i rummet bara för att det är en igångsättning :P
  • mrshudson75
    Sandrajog skrev 2017-12-06 10:09:26 följande:

Jag kom precis från barnmorskan. Ytterligare minskat SF mått. Så nu ska jag in på tillväxtultraljud kl 13,30. Jag sa bara okej och åkte... nu kan jag inte sluta gråta, är så orolig. Varför kunde jag inte ställa alla mina frågor när jag var där? Blir så trött på mig själv för nu ska jag grubbla på det. Men jag får vara glad att jag fick tid samma dag, hade ju kunnat varit längre väntan :)

Så bra att du fick en tid så snabbt. Säkert har bebisen bara sjunkit djupare ner men bra att kolla! <3

Skriv hur det går.
  • mrshudson75

Alltså så snabbt månaderna gått ändå! Tänk att vi alla närmar oss bf nu. Sista tiden är verkligen både härlig o jobbig. Kram allihop <3

• mrshudson75

Ligger här med en liten perfekt marsipangris. Det satte igång spontant sent igårkväll o hon föddes vid 2.16.

4550 g o 52 lång.

Helt underbar förlossning! Hade ärligt inte särskilt ont o väldigt glest mellan värkarna. Tills de djävulska krystvärkarna drog i o hinnorna inte ville gå o hon låg vädigt högt. :P

Men sen kom 4,5 kg perfektion o lycka :) o en gigantiskt moderkaka på över 900 g. Så hon har haft det väldigt bra därinne, ingen brådska ut.:D

Kram allihopa <3

• mrshudson75
    KajsaStina123 skrev 2017-12-07 11:41:20 följande:

Stort Grattis till lilltjejen !! Och vad söt hon är !

Härligt att ha allt klart nu,

Hade du några känningar innan? Hur nära bf datum?

Njut nu av det lilla underverket.

Kram

Tack :)

Jag gick ju 16 dagar över tiden o har haft massa onda förvärkar. I gårkväll kom dock några riktigt onda värkar o vattniga flyningar. Åkte in tidigt trodde jag mer öppen 10 cm.

Egentligen hade jag tid för igångsättning i dag, är lycklig att jag slapp :)
    laetitia81 skrev 2017-12-07 11:46:38 följande:

Grattis!! <3 vilken sötnos! va bra att du väntade ut det då. Behövde dom ta hål på hinnorna eller blev det en segerhuva på henne?

Tack. <3

Ja, så skönt att slippa igångsättning:)

Hinnorna brast tillslut o det kom verkligen floder m vatten. Sen satt hon fast en stund, så jag fick stp på huk sista stunden så hon kunde komma ner o ut. :P
  • mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 10:30:12 följande:

Nu är det vår tur, värkarna drog igång 7 i morse. Vi sitter i bilen och är på väg till Sundsvall. : )

Så spännande! Snart blir det bebis :)

Tack alla för grattis <3

Vad mycket som händer i tråden m molvärk o lossande slemproppar. Så himla spännande. Kram på er <3
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL