Jennys Bageri skrev 2017-12-03 12:57:49 följande:
Ja gud vad nyfiken man är nu på vem som gömmer sig där inne.. Tror egentligen också på att den kommer när den kommer. Men det kan vara grymt drygt att bara gå å vänta. <3Haha, helt otroligt vad envist det verkara vara.. tror jämt när jag loggar in här att det ska ha hänt något för dig men icke. Men snart så, du är ju hela 12 dagar över så snart är det ju dags även om det inte drar igång av sig själv. Kram!!
Jag har nästan inga sammandragningar alls och när dom väl kommer så är dom väldigt behagliga än så länge. Är inte svullen men är glad för det, kan tycka att det kan få räcka med alla åderbråck jag har. Har haft problem med höfterna några mornar i rad, tydligen gillar inte min kropp att jag ligger på sidan bara. Försöker sova lite på ryggen också. Går väl hyffsat! :D nu är jag i v. 38+0 woohoo... det går framåt sakta men säkert.
Ja, en envis unge ha ha. O jag känner mig så dum som tror det är på g hela tiden, åttonde barnet liksom :P
Skönt att du slipper massa sammandragningar, de kan ju få komma när de ska, vid förlossningen tycker jag. Skönt att slippa svullnad. Har varit ganska ok här, men nu känns det i fötterna o händerna.
Nu är du ju snart i mål :)
princess77 skrev 2017-12-03 12:59:20 följande:
Gnäll på bara,det får man göra nu tycker jag!
Speciellt när man har gått över tiden!
Jag har 10 dagar till BF och börjar känna mig gnällig.Ben och fötter värker för att dom är så svullna,magen är stenhård och tung och det finns inga bekväma sovställningar kvar. En "synsk" vän till mina föräldrar... om man nu tror på sånt har sagt att bebisen kommer den 20 december . Hoppas att hon har fel!!
Ja, det är ju tungt den sista tiden. Jag mådde bättre så fort magen sjönk men nu har bebisen vuxit o ligger o trycker på igen, blir många kuddar mellan benen o under bröstet för att kunna ligga skönt :)
Min svärmor som brukar pricka rätt på saker sa förra torsdagen att det blir nog en söndagsbebis. Tyckte ju då det kändes alldeles för långt fram ha ha. Men blev ju inget förra veckan så hoppas det blir idag då :) Hoppas hoppas din lilla kommer innan den 20e ;D
Lite ödesmättat är att vårt andra barn som föddes alldeles för tidigt o bara levde fem dagar fyller år i morgon :( blir både fint o lite jobbigt om denna lilla väljer att komma då <3