Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

[quote=78212844][quote-nick]KajsaStina123 skrev 2017-11-22 10:18:33 följande:[/quote-nick]Hej på er!

Var till MVC nu på morgonen, fick veta att liten inte fixerat sig än men huvudet är fortf neråt och har vart det några veckor. Är i v 37 nu, och hon sa om vattnet gick och bebis inte är fixerad är det viktigt att ringa o åka t förlossningen så dom får kontrollera att inte navelsträngen "åker ut/ner" i kanalen före bebis.

Hur ser det ut för er m fixeringen resp vilken vecka? Jag är ju omföderska och då är det tydligen vanligt att bebis inte fixerar sig förren det är dags. Jag behövde inte vara orolig men blev lite orolig ändå...[/quote

Bara min första som varit fixerad. De andra fem har sjunkit ner under förlossningen. Denna lilla ligger nog ganska högt fortfarande o bf i går :)

Det är sällsynt att navelsträngen kommer i kläm men värt att åka in till koll om vattnet forsar ut.

• mrshudson75
    Jilo skrev 2017-11-23 23:44:57 följande:

Nyfiken på hur det går för dig :) <3

Bebisen är kvar :)

Har fått riktiga värkar ett par ggr o gjort mig redo, sen avtar de ha ha.

Vet verkligen inte när hon tänker komma. Lite tradigt nu, känns som om allt bara är ett stort påhitt :P

Hur går det för dig o lillen därhemma? Låter så härligt med liten plutt.
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-11-23 16:14:03 följande:

Har precis varit hos BM för extra kontroll eftersom lillan har legat i säte så länge. Nu ligger hon med huvudet ner och låångt ner enligt BM Hon är startklar! Herregud,detta är så spännande. Snart är vi i mål tjejer! Tänk att vi har varit gravid i snart 9 långa månader.

Men så skönt! :) Snart är det dags.
    belletristik skrev 2017-11-23 23:48:35 följande:

shit imorse hade jag så intensiva förvärkar i en timme eller mer att jag började klocka. kände mig helt massakrerad. men de avtog! :) inte idag, inte!

17 dagar kvar

Ja men visst är det retsamt. Jag har haft regelbundna förvärkar innan men aldrig riktigt smärtsamma som denna gång. Så klingar de av, så snopet.

Men snart snart så :D
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-11-24 07:43:52 följande:

Dricker du hallonbladste? Gå och köp det annars!

Ja, det borde jag köpa.

Har visserligen dryckit vid någon av tidigare grav o gick över ändå :)

Får se om jag orkar lunka upp till hälsokosten, benen känns liksom avdomnade av trycket nu.

Tack för tipset <3
  • mrshudson75
    Sjolund90 skrev 2017-11-25 01:28:35 följande:

Är de nån här som varit med om samma sak som mig med att moderkakan krånglat och inte velat komma ut självmant? Detta bli min 3e förlossning och dom 2 tidigare ha ja tappat en hel del blod och fått lov att åka ner på operation efter många olika "metodförsök" att få ut den naturligt... som tur känner ja mig inte alls rädd eller har inga direkta förväntningar på att de ska gå bättre denna gång... haha bara så trist att bli sövd direkt efter förlossning och behöva vara borta några timmar när man ska ligga på uppvak innan man få komma upp till bb igen. 27 dagar kvar nu :)

"

Jag är inte så insatt i detta, men vid min andra förlossning blev de stressade av att moderkakan inte kom ut så fort. Kan ha varit en halvtimme ell lite mindre. Då tryckte de ut den, värre än förlossningen :(

Senare har jag läst att det egentligen inte är så bråttom för moderkakan att komma. Så har du ingen stor blödning så kanske man vågar avvakta lite längre?
  • mrshudson75
    SaraW8305 skrev 2017-11-26 09:54:58 följande:

Har oxå halsbränna som gör att jag vill gråta.. här funkar bara 1 tsk bikarbonat i lite vatten å hälla i sej.. aldrig haft halsbränna förr 3e barnet å ä 34 år :) skönt att man sluppit :) i morgon bitti plockas hon ut så jag får väl bara hålla truten å le ;)

Oj så spännande med bebis i morgon. Blir det snitt då?

Lite avis blir man ju, bf + 5 idag :P

Lycka till nu <3
  • mrshudson75
    Sjolund90 skrev 2017-11-25 01:28:35 följande:

Är de nån här som varit med om samma sak som mig med att moderkakan krånglat och inte velat komma ut självmant? Detta bli min 3e förlossning och dom 2 tidigare ha ja tappat en hel del blod och fått lov att åka ner på operation efter många olika "metodförsök" att få ut den naturligt... som tur känner ja mig inte alls rädd eller har inga direkta förväntningar på att de ska gå bättre denna gång... haha bara så trist att bli sövd direkt efter förlossning och behöva vara borta några timmar när man ska ligga på uppvak innan man få komma upp till bb igen. 27 dagar kvar nu :)

Jo, glömde ju skriva det enda viktiga jag vet om saken, be om sen avnavling. Om navelsträngen klipps innan den pulserat klart så kan det bli svårare för moderkakan att lossna enligt studier. Dessutom behöver ju barnet blodet i moderkakan så bara positivt att vänta med klampning o klipp tills moderkakan kommit på naturlig väg. :)
  • mrshudson75
    SaraW8305 skrev 2017-11-27 19:05:35 följande:

8.20 i morse kom vår tös... 3500 gr å 50 cm lång.. Vi mår toppen å snittet känns minimalt.. Dock ä hungern bottenlös :)

Men åh så härligt! Massa grattis :)

Så skönt att allt gått bra. O ät massa gott nu o mys :D
  • mrshudson75
    KajsaStina123 skrev 2017-11-28 11:16:10 följande:

Jag hoppas på den där supermånen

När kommer den där månen? :D

En vecka över tiden nu o är så trött på att vänta o vänta. Hela tiden sammandragningar, ibland regelbundna o smärtsamma som förlossningsvärkar, sen ingenting :P

I morgon tul o kanske en hinnsvepning med lite tur.
  • mrshudson75
    laetitia81 skrev 2017-11-28 11:50:01 följande:

Tänkte precis fråga om du fått än! Förstår att det går långsamt nu över tiden. Det är fullmåne på söndag morgon har jag för mig. Men jag tror man blir påverkad av det hela helgen. :)

Jag lät mitt hallonbladste dra jättelänge igår och svepte i mig två koppar så jag har nog dragit igång det lite här. Får se om det håller i sig eller stannar av. Annars kanske vi får nästan samtidigt.

Åh vill inte vänta till söndag :P

Behöver verkligen köpa hallonbladste men orkar inte iväg upp på stan :)

Hoppas det hållet i sig för dig nu! :)
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL