Inlägg från: mrshudson75 |Visa alla inlägg
  • mrshudson75

Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL

Jsv17 skrev 2017-12-08 12:47:08 följande:

Fortsatt "blödning-slempropp" här och nu tror jag att jag har lite värkar... Går som i ett band från magen till ryggen, som kraftig mensvärk men får andas mig igenom vissa av dem. 10-15 minuters mellanrum ungefär, så kan ju dröja länge än men jag hoppas verkligen att ngt är på gång nu och att det inte avtar igen! Heja bebis!!!

Oj, det låter som om bebisen är på g ju :)

Hoppas det tar fart nu <3
  • mrshudson75
    Jennys Bageri skrev 2017-12-08 16:04:03 följande:

Ja vad säger man,, ca 12.20 föddes en lite son , oj så fel man kan ha. Jag som gissade på en flicka. Vikt 2606g på vågen och så fin.. Det tog 5 timmar lite drygt, snabbaste gången för mig. Mår så himla mycket bättre nu än efter förra förlossningen, otroligt vad olika det kan vara från gång till gång. :)

Massa grattis till killen :)

Så skönt att allt gick bra. Jag känner mig också så mycket bättre i kroppen denna gång vilket är skönt så man kan fokusera på bebisen o det mysiga <3
  • mrshudson75

Det är ju så roligt att gå in här, känns som ni alla är på g nu :)

Vi födde också utan pappa, när han varit med så har han ju varit ett jättestöd men upplevet att bm har varit mer närvarande o mer lyhörda de gånger jag fött utan honom, så helt okej o tom lite skönt :P

Vi ligger kvar på lilla bb i visby, jätteskönt o bara få vara m bebisen o bli lite uppassad innan hemgång.

Hur har ni det m namn?

Vi var så säkra på Alwilda men när hon kom ut så såg hon inte ut som en sån. :D Efter mycket funderingar så blir det fyraåringens favorit: Sonja <3

Så en liten Sonja Alwilda Maria får det bli :)

Kram från bb med sömnbrist, eftervärkar o onda bröstvårtor fast m världens sötaste sockerpudding på magen :)

• mrshudson75
    princess77 skrev 2017-12-09 10:56:51 följande:

Har precis pratat med förlossningen då jag märker att flytningarna har tilltagit och dom är färgade (som innan och efter mens). Hon lät bara glad och sa,kul då kanske vi ses om ett par dygn Herregud,nu blev jag nervös!

Har inga värkar än men trycket nedåt är rejält och ryggvärken har tilltagit. Det ser lovande ut för BF på Lucia i allafall!

Spännande :) O massa grattis <3
    Treasures skrev 2017-12-09 11:04:21 följande:

Grattis på födelsedagen och va spännande att det verkar vara på gång för dig med nu.Fint namn på en fin tjej! Vad skönt att ni fått vara kvar några dagar på BB och mysa tillsammans.

Håller med om att det är spännande att gå in här och läsa nu då det är så mkt bebbar på G.

Tack :) Ja lyx att kunna vara kvar o vila ut lite.
    Jennys Bageri skrev 2017-12-09 11:41:08 följande:

Tack så mycket,, jo så kan det nog vara.. har ju inget att jämföra med. Men det känns väldigt pyttelitet när dom är så här små. Så liten och tanig, inte en massa go hull direkt fast det kommer ju sen ändå. <3

Hur har ni det med namn, vad fick det bli??Låter exakt som för mig innan det satte igång. Härligt!!Vad mysigt ni verkar ha, det precis som det ska vara.. Lite småkrämpor men en massa gos!! Och Sonja blir ju jätte fint, ibland får man tänka om helt enkelt!

Min fyraåring trodde ju på en lillasyster och hon skulle heta Lillie enligt henne. Det blidde inte riktigt som hon hade önskat, hehe.. och namn verkar dom diskutera där hemma. Pappan till barnen hjärntvättar nog hela högen för fullt, men vad dom inte vet är att den här gången är det jag som bestämmer. ; )

Ha ha, det är bra :)
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-12-09 17:54:13 följande:

Idag 04:42 föddes ytterligare en lite liten kille, vår lilla Leon entrade världen 2650g och 45cm lång. Efter en ganska kort intensiv förlossning som gick helt enligt boken. Kom till förlossningen endast 1cm öppen 23:20, men redan 04:42 var han ute BM sa till mig att jag hade extremt effektiva värkar, trots att vi satte en epidural, jag fick ingen paus och var då endast öppen 4cm och vi trodde det var lååångt kvar. Med facit i hand hade jag nog fixat det utan men nu fick jag en välbehövlig paus innan krystningen. Som visst gjorde ont, men det bästa jag gjort! Så skönt att äntligen få påverka nånting, där jag på egen kraft kunde avsluta det hela så att säga haha det gjorde jag också, nästan helt utan krystvärkar, bm sa lite skeptiskt att jag kunde prova utan värk, och jajjemen ut kom han

Åh grattis! Låter som en härlig förlossning. :)

Så jättefint namn <3

Jag ligger här o våndas, sista natten på bb, med såriga bröstvårtor, lite gasig bebis o massa mjölk som rinner till. Skönt ivf att hon sover öite längre pass nu när hon väl tuttat, pruttat o rapat :)

Får se vilka fler som har fått när man kikar in här i morgon :D
  • mrshudson75
    Jsv17 skrev 2017-12-10 01:26:31 följande:

Tack för alla grattis

Vi hamnade på neo vår lilla kille då han fick lågt blodsocker och vi fick inte upp det ordentligt med amning (som ju inte riktigt kommit igång) och tillmatning. Då han är så liten också bestämdes det att han skulle få sond och sondas för att få upp det. Vanligt att det kan bli så när mamman gått på metaformin, så jag är/var inte särskilt orolig och direkt när han kom dit så hade han redan bra värde men sonden sattes och sockret har stabiliserat sig, de ville få 3 korrekta värden, och vi det sista kring 22:00. Men blir kvar på neo över natten så får han maxutnyttja sonden, men han lyckades även snutta ut lite råmjölk från mig, så amningen ska vi nog få igång ändå.

Så bra att sockret är stabilt nu. Vilken liten guldklimp, så söt. :)

O bra att han snuttar lite så det rinner till <3
    princess77 skrev 2017-12-10 01:47:23 följande:

Har börjat klocka värkarna nu eftersom dom gör ont nu. Än är det nog en bit kvar, 8 min i mellan och dom varar i ca 1 min åt gången. Hela familjen sover och jag ligger i soffan och försöker vila i mellan

Oj, heja heja :)

Då är det ju på gång nu :)

Snart snart har du bebis hos dig <3
  • mrshudson75
    princess77 skrev 2017-12-10 02:15:14 följande:

Och där gick vattnet!!! Dags att väcka mannen tror jag

:) Wow vad spännande! Massa lycka till nu, nu får ni skynda er <3
  • mrshudson75
    belletristik skrev 2017-12-10 07:51:05 följande:

fick också ut min bebis till världen igår. 20.30 föddes han äntligen efter en sömnlös natt med regelbundna förvärkar från kl 02..!

var så trött!!!

kom in vid 6.30, fick träffa första läkaren vid 10, var då 4cm öppen. sen var det rätt långsamt resten av vägen. hade så bra stöd av barnmorskan <3. och vid krystskedet en jättebra läkare också. sambon var en superhjälte hela dagen. pfui! vilken resa det var. men de stressade mig aldrig fast det tog tud. så skönt. 3475g 49 cm. utan förnamn än så länge :)

Så härligt att höra! :) Massa grattis till dig o lilla killen <3
  • mrshudson75
    LinaM skrev 2017-12-10 11:49:15 följande:

Sonen föddes 171208, var beräknad 171223 och skulle gjort ett planerat kejsarsnitt 171212. Men han hade bråttom så det blev ett akut kejsarsnitt i fredags 171208. Jag hade haft värkar i 2 dagar som de försökte minska men det ökade istället. Så nu är vi BB och ska få åka hem i morhon!

Massa grattis :) Han måste varit redo då, skönt ni får åka hem så fort, trots att han var tidig.
    princess77 skrev 2017-12-10 13:29:34 följande:

Nu är hon här! På BF -3. 3835 gram och 53 lång.

Vattnet gick vid 02.00,vid 03.30 var vi inne på förlossningen och 04.42 är hon född.

Vi får stanna en natt pga att hon hade lite tufft med andningen i början så dom vill ta infektionsprover på henne,annars är hon helt perfekt Så stolt över mig själv denna gången som fixade det trots att det gick så fort. Herregud va ont det gör men det är så otroligt häftigt! Grattis till den nyfödda pojken i tråden också <3

Oj så fin tjej <3

Ja, var stolt, låter som en jättebra förlossning :)

O jag sa ju att ni skulle skynda er :D
  • mrshudson75
    vasg skrev 2017-12-10 21:22:33 följande:

Jag har inte skrivit här så mycket, havandeskapsförgiftningen jag fick, alla mvc-kontroller och akutbesök på sjukhuset tog ut sin rätt och tillslut orkade jag inte mer. När blodtrycket inte gick ner trots att man satte mig på blodtryckssänkande så beslutades igångsättning. Den 9/12 tittade en dotter (VI HADE RÄTT, alla andra hade fel, haha) ut på 2805g och 48cm i vecka 37+6. Vi är förälskade och lär känna vår nya familjemedlem på BB. Imorgon får vi se om vi får åka hem<3

Massa grattis! :)

Förstår att du inte orkat skriva m komplikationer. Så skönt att det gått bra, o skönt att komma hem.
Svar på tråden Gravida Dec-17 och stannar kvar på FL