• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-27 20:47:55 följande:

Blir lite irriterad på mig själv när jag märker att jag drar stora växlar på att symptom jag har. Men inte så att jag tror att jag är gravid utan tvärtom tolkar alla symptom som visar på att jag följer min vanliga puregon/ovitrellecykel som har lett till mens. Idag har jag fått superömma bröst, det känns som att jag typ har träningsvärk i dem (och det är det ju då rakt inte, thats for sure :D). När jag var gravid förra gången hade jag snarare ont i bröstvårtorna och det kom senare. När jag får mens efter puregon och ovitrelle så brukar det kännas som det gör nu ganska precis vid den här tidpunkten :/

Lutinus verkar dessutom ha gjort mina bröst G i G a n t i s k a (re), de var inte så direkt små från start. Så nu känns det som jag har 2 brontosaurusblåmärken till bröst.

Ni 2 som är preggers, hur kändes brösten för er 3-4 dagar efter ET?

Hur gör ni alla med sex under ruvartiden? Jag är så kluven. Vi får sexförbud så fort jag blir gravid pga riskgraviditet.

Hmm, jag hade nog bara lite ont i bröstvårtorna, men det försvann nog nästan helt. Angående storleken så inbillade jag mig att de var större än vanligt för några dagar sedan, men jag vet inte om det verkligen var så.

Vi har avstått. Eller rättare sagt, Lutinus har gjort att ingen av oss är direkt sugen pga ganska kladdigt och så.
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-27 16:34:19 följande:

Va skönt för dig! När har du testdag då?

Om 17 dagar men kommer ju testa mycket tidigare än så ;D
  • Hornkatten

Blir lite irriterad på mig själv när jag märker att jag drar stora växlar på att symptom jag har. Men inte så att jag tror att jag är gravid utan tvärtom tolkar alla symptom som visar på att jag följer min vanliga puregon/ovitrellecykel som har lett till mens. Idag har jag fått superömma bröst, det känns som att jag typ har träningsvärk i dem (och det är det ju då rakt inte, thats for sure :D). När jag var gravid förra gången hade jag snarare ont i bröstvårtorna och det kom senare. När jag får mens efter puregon och ovitrelle så brukar det kännas som det gör nu ganska precis vid den här tidpunkten :/

Lutinus verkar dessutom ha gjort mina bröst G i G a n t i s k a (re), de var inte så direkt små från start. Så nu känns det som jag har 2 brontosaurusblåmärken till bröst.

Ni 2 som är preggers, hur kändes brösten för er 3-4 dagar efter ET?

Hur gör ni alla med sex under ruvartiden? Jag är så kluven. Vi får sexförbud så fort jag blir gravid pga riskgraviditet.

Jag hade sjukt ont i bröstvårtorna efter äggplocket men nu känns det ganska normalt. De är önna men inte fruktansvärt som innan. Brösten är dock större den saken är säker.

Vi har haft sex men ja de är knepigare då sambon gärna ska duscha av sig sen. Lär ju inte vara bra för honom med Lutinus. Nu har han dock varit borta på affärsresa i 8 dagar..får se hur de blir när han kommer hem.
  • alade

Så ont som jag hade efter förra äggplocket var sex det sista jag tänkte på... Men då ruvade jag aldrig heller, så det fanns ju fler orsaker till att sex låg långt ner på listan av tankar i mitt huvud.
  • Rosenblad

Ååååh idag ska jag få bli en ruvare :D

Att få tillbaka ett befruktat ägg känns som en omöjlighet för mig. Att få ha en ärlig chans för första gången. Overkligt... Ska kolla igenom bebisplaggen vi köpte för två år sen och drömma mig bort <3

• kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-05-28 09:23:46 följande:

Att få tillbaka ett befruktat ägg känns som en omöjlighet för mig. Att få ha en ärlig chans för första gången. Overkligt... Ska kolla igenom bebisplaggen vi köpte för två år sen och drömma mig bort <3

Så härligt för er! Även om jag tycker ruvartiden har varit en pina och det har känts som en evighet :) men det är en fantastisk känsla att veta att man har ett litet embryo i sig som kan bli ens framtida bebis!
  • Sophiasophia
    Rosenblad skrev 2017-05-28 09:23:46 följande:

Härligt!!! De 2 först dagarna var himla härliga. Tanken av att vårt befruktade embryo låg och levde i min mage var lite fin, även om man visste att det kanske inte skulle fästa.
  • Sophiasophia

Idag har jag värsta deppdagen. Känner mig helt övertygad om att det inte tagit sig denna första ivf-gång och då börjar jag bli orolig på riktigt. Trodde jag var mer avslappnad i min inställning till detta och har tagit det mesta med en klackspark.

Jag har i n g a symptom som tyder på att det tagit sig, utan jag följer exakt mitt vanliga mensmönster. Har noggrant fört dagbok över alla mina symptom under månaderna med puregon och ovitrelle och egna försök samt 2 ggr insemination så jag har mycket att jämföra med.

• kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 10:35:43 följande:

Idag har jag värsta deppdagen. Känner mig helt övertygad om att det inte tagit sig denna första ivf-gång och då börjar jag bli orolig på riktigt. Trodde jag var mer avslappnad i min inställning till detta och har tagit det mesta med en klackspark.

Jag har i n g a symptom som tyder på att det tagit sig, utan jag följer exakt mitt vanliga mensmönster. Har noggrant fört dagbok över alla mina symptom under månaderna med puregon och ovitrelle och egna försök samt 2 ggr insemination så jag har mycket att jämföra med.

Har du testat idag?

Det är ju ändå väldigt tidigt, och en behöver ju inte ha symtom även om det tagit sig. Vilken ruvardag är du på nu?
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-28 10:50:52 följande:
    Har du testat idag?

Det är ju ändå väldigt tidigt, och en behöver ju inte ha symtom även om det tagit sig. Vilken ruvardag är du på nu?
    Jepp, testade för att se att ovitrelle var ur kroppen och fick superminus. Antar att det inte kan vara annat än minus idag. Men jag är osäker på hur man räknar ruvardagar :) Jag tycker jag är på ruvardag 4, då räknat jag dagen för ET som dag 0.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017