• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Jangeles
    shrigley skrev 2017-07-10 15:03:15 följande:
    Så skönt att se! Ska på återbesök på VUL nu på torsdag (går då in i v 9) och hoppas få se mer än jag gjorde förra veckan - då såg vi två fostersäckar, ett med tickande hjärta och ett lite mer osäkert... Själv mår jag rejält pyton och sover typ hela tiden. Inte lätt att vara på jobbet. Hoppas det är bra tecken..
    Verkligen! Hade sådan ångest innan.. nu kan jag andas ut lite.

Men guuud vad spännande :D tänk om det är två små hjältar :D du måste uppdatera då!

Hua, förstår dig helt! Tack o lov har min trötthet gått över. Får man fråga vad du jobbar med ?:)
  • Peterste88

Hej

Jag och min fru på påbörjade ivf 2016. Men den fortsatte 2017. Dvs vi gjorde några försök. Men skulle vilja upplysa personer genom vår väg genom ivf, känslor,tankar och vad man kan tänka på. Det är en väldigt intim och svår period både fysiskt och mentalt . Det är svårt speciellt när man inte är berädd på vad som kommer . Skulle ni ha några frågor om vår väg så ställ dem gärna .

Vår väg hittar ni i inlägget nedan .

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

• shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-10 15:59:28 följande:

Verkligen! Hade sådan ångest innan.. nu kan jag andas ut lite.

Men guuud vad spännande :D tänk om det är två små hjältar :D du måste uppdatera då!

Hua, förstår dig helt! Tack o lov har min trötthet gått över. Får man fråga vad du jobbar med ?:)

Klassiskt kontorsarbete, i offentlig förvaltning...
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-29 23:15:39 följande:

Tack för alla kramar och tankar. Jag kommer nog vara inaktiv här ett tag framöver Nu, men jag vill gärna följa era resor ändå så jag kikar in ibland och ser så allt går bra åt er.

Stort lycka till till er allihopa! <3

Vi ska försöka bearbeta allting och ta nya tag i höst, tills dess ska jag dricka bubbel och rosé hela sommaren.

Kram på er!

Tänker på dig till och från.. hur mår du? Kram
  • Jangeles
    Hornkatten skrev 2017-12-08 04:35:45 följande:

Nu var det riktigt länge sedan jag var inne här men hur har det gått för alla?

Gravid i vecka 32 här :) beräknad att föda 4 februari.

Hur går det själv?
  • Hornkatten
    Jangeles skrev 2017-12-08 08:51:36 följande:

Gravid i vecka 32 här :) beräknad att föda 4 februari.

Hur går det själv?

Jo är i vecka 33 och är planerad att föda 29/1. Vad kul att de ändå blir några fina bebisar av allas försök! :)

Har du kollat kön? Vi ska i alla fall få en liten kille.
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-12-08 04:35:45 följande:

Nu var det riktigt länge sedan jag var inne här men hur har det gått för alla?

Hej!

Jag är i vecka 33 och är beräknad till 31/1 :)

Vi lyckades dock inte få reda på kön så det blir en överraskning.
  • Jangeles
    Hornkatten skrev 2017-12-08 09:30:26 följande:
    Jo är i vecka 33 och är planerad att föda 29/1. Vad kul att de ändå blir några fina bebisar av allas försök! :)

Har du kollat kön? Vi ska i alla fall få en liten kille.
    Ja verkligen! Tänk om man visste detta i våras, då vågade jag knappt hoppas på något.

Grattis! Vi har kikat och det blir en flicka (var helt säker på att jag väntade en pojke och drömmer bara om att jag föder pojkar så det känns så ofattbart haha)

Hur såg era historier ut? Många försök i bagaget? Syskon? (orkar inte bläddra tillbaka)

Detta var vårt första försök, varit barnlös i cirka 3 år
  • Hornkatten
    Jangeles skrev 2017-12-08 18:07:14 följande:

Ja verkligen! Tänk om man visste detta i våras, då vågade jag knappt hoppas på något.

Grattis! Vi har kikat och det blir en flicka (var helt säker på att jag väntade en pojke och drömmer bara om att jag föder pojkar så det känns så ofattbart haha)

Hur såg era historier ut? Många försök i bagaget? Syskon? (orkar inte bläddra tillbaka)

Detta var vårt första försök, varit barnlös i cirka 3 år

Åh då har du tvärt om än mig haha. Jag var bombsäker på att de va en tjej..men nej det är en välutrustad kille.

Det är vårat första barn på första försöket efter ca 2års försök på egen hand. Dessutom blev de här de enda embryot som klarade sig så vågade absolut inte hoppas på att de skulle bli så bra som de blev. Vi får se om vi lyckas göra syskon på egen hand eller om vi får ta hjälp igen. Vet redan nu att jag inte vill ha ett ensambarn (är de själv nämligen) och läkarna tror att vi ska kunna få barn normalt med lite tur. Så det blir spännande att se om vi lyckas eller ej.

Har ni tänkt något på fler barn eller så?
  • Jangeles
    Hornkatten skrev 2017-12-09 13:50:52 följande:
    Åh då har du tvärt om än mig haha. Jag var bombsäker på att de va en tjej..men nej det är en välutrustad kille.

Det är vårat första barn på första försöket efter ca 2års försök på egen hand. Dessutom blev de här de enda embryot som klarade sig så vågade absolut inte hoppas på att de skulle bli så bra som de blev. Vi får se om vi lyckas göra syskon på egen hand eller om vi får ta hjälp igen. Vet redan nu att jag inte vill ha ett ensambarn (är de själv nämligen) och läkarna tror att vi ska kunna få barn normalt med lite tur. Så det blir spännande att se om vi lyckas eller ej.

Har ni tänkt något på fler barn eller så?
    Vi vill absolut ha syskon :) är dock inte ensambarn utan har 8 syskon haha.. men får vi bestämma så blir 2 barn perfekt.

Vi har 3 blastocyster i frysen, men har väl ändå någon slags förhoppning att vi ska fixa de på egen hand.
    Har pco liknande äggstockar och egen ägglossning (bra värden i övrigt)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017