• Jangeles

Första gången IVF Maj 2017

Hej! Ny här så detta blir mitt första inlägg :)

Sprutstart 24/4 med menopur och har successivt fått öka dosen till 225 enheter. Har sprutat i 17 dagar nu och imorgon gäller det, har inte äggblåsorna växt till sig så väljer de att avsluta behandlingen och vi får vänta till hösten vilket känns surt.:(

Försöker verkligen att se detta som en provomgång men det är svårt då jag innerst inne lever på hoppet om att greja detta innan sommaruppehållet.

Vad är gränsen för hur små samt få äggblåsorna får vara vid äggplock?

• Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-10 19:58:49 följande:

Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag själv inte vet svaret, men ja måste säga att ja förstår om du är sjukt nervös, spänd och förväntansfull för morgondagen! Måste va extremt pressande att vara i din situation :(

Jag ska oxå på ul och blodprov imorgon för andra gången denna vecka. Har fått höja dosen till 225 jag med.

I måndags när jag va in hade jag 10 blåsor, de va runt 8-10mm stora så de såg bra ut, men värdena i blodet va lågt så därför jag fått höjd dos sen dess.

Hoppas att allt ser bra ut imorrn för oss båda! Uppdatera gärna om hur det går!

Är det första försöket? Korta protokollet?

Oj vad spännande! Hoppas allt ser bra ut och att du svarar bra på höjningen. Hur länge har du sprutat?:)

Japp, första försöket och korta protokollet. Har "PCO äggstockar" och trång passsge i den högra äggstocken.

Var på ul i tisdags och då hade jag en blåsa som var 15mm någon på 11 mm sen var de väl inte så mycket mer att hurra för men man kan ju ändå inte sluta hoppas ????
  • Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-11 10:30:14 följande:

Nu ligger jag och vilar ruset av mig på kliniken. 17 ägg fick de ut, det kändes knappt alls och dom har tagit så väl hand om oss. :)

Oj!! Vilket gäng :D vad härligt. Då håller vi tummarna nu då :) när ringer dom o lämnar något besked?

Update: Efter att ha lämnat blodprov o ul så verkar det som att det blir äggplock på måndag?! Tappade hakan kan jag säga :D
    6-7 st fina äggblåsor (ca 20 mm) och mitt östradiolvärde som tidigare varit blygsamt låg nu på strax över 4000. Skall dock inte ta ut något i förskott fören kliniken ringer i em o bekräftar det.
  • Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-11 15:24:19 följande:
    Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)
    Jag går i Falun :) dom ringde nyss o sa o gav mig nytt schema, 112 enheter menopur + orgalutran i 2 dagar sedan otrivelle på lördag kl 21.

Kl 9 skall vi vara på kliniken på måndag :D spännande!

Vilken klinik går ni på?
  • Jangeles

Hallå igen! en liten uppdatering från oss. :)

Äggplock idag, sjukt nervösa men förväntansfulla klev vi in genom dörrarna på kliniken.

Smärtan var fruktansvärd och sköterskan fyllde på flera gånger med smärtstillande, så det gick ändå att genomlida även om det kom någon tår.

Påväg där ifrån nu och dom kunde plocka ut 12 ägg??! Chockad! Eftersom att jag svarade trögt på sprutorna och för att läkaren som gjorde ul kunde se 6-7 äggblåsor.

Dom valde att använda 50% av spermierna till "vanlig" befruktning och 50% av de resterande skall man göra icsi på. Pga lite sämre spermier än innan och våran "historia".

Nu väntar vi med spänning på samtalet från kliniken imorgon :)

• Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-15 12:32:40 följande:
    Fy då! Hoppas du är ok trotts allt. Mindre kul att läsa när jag har tid för äggplock imorgon bitti haha :D Men men, alla känner olika, och lika bra att vara beredd på det värsta ändå så det är helt ok! Jag hoppas att du kan vila ordentligt nu och att det går bra kommande dagar!

Va roligt att ni fick ut så många! Helt otroligt ju! :)

Har ni fått tid för insättning eller får ni det imorgon kanske? :) 
    Tack! Haha ja jag tänkte på de, men som sagt så känner ju alla så olika och det är ju ingenting som man inte står ut med :)

Minns att jag tyckte äggledarspolningen också gjorde väldigt ont så kanske är känslig :)

Vi får reda på de imorgon. Återkommer.

Lycka till imorgon! Håller tummarna :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-15 12:57:42 följande:

Okej, ja den va inte så skön tyckte jag heller.. Men bara i den som de va stopp i, den andra gick de bra med. Vet inte hur de va med dina äggledare men de kanske va stopp i båda åt dig?

Ja alla är vi ju så olika hur vi känner, så man ska inte haka upp sig på det såklart. Jag håller tummarna åt dig inför morgondagen, håll oss uppdaterade! :)

Bra passage i ena och trängre i andra men inte stopp :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-16 14:09:59 följande:

Uppdatering!

Har varit på äggplock idag.

Lämnar detaljer ute men fick iallafall 7ägg. Det är jag nöjd med. mannens bidrag va oxå bra, och nu är det bara att vänta tills imorgon när de ringer för att meddela hur många som befruktats.

Kämpa på tjejer! Nu ska jag vila resten av dagen.

Skönt att det är gjort nu :) och att ni fick ut ett gäng ägg!

Dom ringde tidigare till mig idag och sa att jag hade 7ägg som skall odlas vidare tills på lördag så hoppas de klarar sig.

Ja vila upp dig ordentligt nu :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-16 15:52:22 följande:
    Tack! Ja de känns bra. De såg ju "bara" 8 blåsor så ja hade räknat med ca 5 ägg. Så jag blev positivt överraskad av antalet.

Va kul att de va 7 st som ska långtidsodlas! De är ju jätte bra! :) insättning på lördag alltså. Va spännande! Håller alla tummar åt oss båda!

Hur mår du idag i magen? Blöder du osv?
    Öm i magen o underlivet, känns som kraftig ägglossning typ, mera högg/stick än molvärk men blöder inte längre :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-17 12:02:59 följande:

Uppdatering!

Kliniken ringde nyss och meddelade att av de 7 ägg dom fick ut så är 6st befruktade! Jag är överlycklig!! Helt otroligt att man vet att det ligger 6 st minisar av oss där borta och utvecklas nu. Nu hoppas jag att de klarar sig ännu längre såklart!

Eftersom de blev över 5 st som befruktats så blir det långtidsodling och insättning blir på söndag. Så himla spännande.

Imorgon ska jag börja med lutinus oxå.

Hur går det för er andra?

Och bry er inte så mycket om vad folk (även jag själv) skrivit om äggplocket. Alla är olika och det är inte säkert att ni känner nånting alls. Delade rum med en kvinna som pratade om att det kändes som att ta blodprov. Hon hade gjort det många gånger. Så därför jag utelämnade mina detaljer ang mitt plock. Det kommer gå super bra, även om de skulle göra ont så är de snabbt över :) lycka till!

Haha vad roligt att vi går i varandras spår :D Gud vad spännande!!

Har tagit mina 2 första tabletter, jobbar natt så tog tidigt imorse.

Ja precis det är ju som vilket annan ingrepp som helst, en del tycker det är otroligt jobbigt /ont o jäkligt vid ett tandläkarbesök o andra inte.. men man har ju liksom lite annat att se fram emot nu :D sen har man ju fina sköterskor omkring en som inte är sen med att ge smärtlindring om man skulle behöva :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017