• Peterste88

Första gången IVF Maj 2017

Hej

För min fru tog det två vändor med insättning för att bli gravid. Vi hade ett äggklocka och lyckades få ut 5 ägg, var av 3 va bra.

Vid första insättningen när ägget var färskt (inte fryst) så gick barnet vidare. Sen hade vi en insättning med ett ägg som hade odlats i 5 dagar och så satte det sig. Idag väntar vi med spänning och ska få barn . Det jag vill säga är även om man tror insättning efter första försöker är det säkraste så ska man aldrig tappa hoppet . Det finns saker som man aldrig riktigt blir berädd på med ivf och jag skulle vilja dela mina tankar för att göra i alla fall någons resa mot barn lite lättare .

Jag har samlat mina tankar här, läs gärna .

peter-s.se/2016/11/17/insemenation-och-ivf-information-kansliga-saker-dem-inte-forbereder-er-pa/

• Peterste88

Hej

Jag och min fru på påbörjade ivf 2016. Men den fortsatte 2017. Dvs vi gjorde några försök. Men skulle vilja upplysa personer genom vår väg genom ivf, känslor,tankar och vad man kan tänka på. Det är en väldigt intim och svår period både fysiskt och mentalt . Det är svårt speciellt när man inte är berädd på vad som kommer . Skulle ni ha några frågor om vår väg så ställ dem gärna .

Vår väg hittar ni i inlägget nedan .

peter-s.se/2017/07/04/var-vag-till-barn-ivf/

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017