• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Kv89

Hej igen!

Testade även idag rd7, negativt! Grät som ett barn över det. Blöder fortfarande. Alltså brunt inte färskt blod.

En fråga till er, hoppas ni kan svara.

Om det här inte går vägen, när får jag då min mens? Gjorde äggplocket 7/6, och insättning av blastocyt 12/6. Eftersom äggplocket räknas som äl så borde jag ju få min mens nu den 21/6 om cykeln är som den va tidigare, eller hur funkar det där egentligen? Och har jag inte plussat innan 21a (rd9) så borde det ju vara kört? Inte så många väll som inte plussar på sin bim? Mån som kan förklara för mig? Funkar det inte så vid ivf?

• yoda90

Ruvardag 12 , 2 dagars.

2 veckor exakt sedan äggplock , 12 dagar sedan ET.

Mitt test visade 2-3 veckor & Jag är glad men fortfarande på min vakt

• shrigley
    shrigley skrev 2017-06-18 22:50:18 följande:

Välkommen till klubben.. jag tog oxå ett CB test igår på RD 16 och det visade också bara 1-2. I torsdags fick jag veta att mitt hcg endast var 62, imorgon nytt test och då måste det ha ökat rejält enligt Falun. Så rädd för ännu ett MF, jag orkar inte mer.

Nytt test på RD 16 med tvådagars och officiell TD. Fast väntar ännu på mitt hcg-prov i em.

• Kiim0

Äggplock imorgon, så sjukt nervös. Håll tummarna och tårna för mig tjejer.

• Anonym (Worried)
    shrigley skrev 2017-06-19 11:50:15 följande:

Nytt test på RD 16 med tvådagars och officiell TD. Fast väntar ännu på mitt hcg-prov i em.

Varför tar vissa hcg tester ? Vi fick inget veta angående sådant
  • shrigley
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-19 11:58:29 följande:
    Varför tar vissa hcg tester ? Vi fick inget veta angående sådant
    Jag/vi tar på eget bevåg (beställer online genom Werlabs) för att ha koll på hcg-värdet i blodet - det är mycket mer precis än via ett vanligt uringravtest. Jag gör det för att jag har haft flera MF tidigare och då har man kunnat se att hcg inte steg som det gjorde utan låg på en låg nivå. Man bör ta prov med 2-3 dagars mellanrum för att se ökningen.
  • Anonym (Worried)
    shrigley skrev 2017-06-19 12:07:30 följande:

Jag/vi tar på eget bevåg (beställer online genom Werlabs) för att ha koll på hcg-värdet i blodet - det är mycket mer precis än via ett vanligt uringravtest. Jag gör det för att jag har haft flera MF tidigare och då har man kunnat se att hcg inte steg som det gjorde utan låg på en låg nivå. Man bör ta prov med 2-3 dagars mellanrum för att se ökningen.

Då förstår jag & jag hoppas det är eran tur snart allesammans här inne. Vi har olika resor o vart med om mycket. Så jag önskar er alla all lycka till
  • 2017Sthlm
    Sophiasophia skrev 2017-06-18 20:01:50 följande:

Har det kommit mer idag? Jag fick blodblandad flytning på kutinusapplikatorn på rd 5. Men inte mer rött under dagen sen. Samma dag plussade jag, dock så sjuuuukt svagt att de första nog avfärdat det som neg. Dagen efter vad det fortfarande jäääättesvagt men sen har det blivit starkare och starkare.

Sen 9 dagar senare fick jag en pytteliten röd prick på applikatorn och sen inget mer.

Idag är jag i vecka 7 och allt verkar tuffa på som det ska. Har tagit digitala test med veckoindikator som ökar som de ska och visade 3+ i rätt tid. Så jag har ingen anledning att tro annat än att allt är ok.

Jag tänker att detta inte behöver betyda nåt för dig heller, speciellt om det inte kommer mer.

Det är lite bruntaktigt. Mest nervös är jag över värken. Molande stickande som att mens är på väg..är inte lika rädd över färgerna som värken. De är så svårt att koppla bort de...:(
  • Hornkatten

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

• Sophiasophia
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Åh vad kul att all såg bra ut. Jag har hört att risken för missfall efter att man sett hjärtat slå är extremt liten.

Jag har en vecka kvar till mitt ultraljud och just nu känns väntan väldigt jobbig, som att tiden går långsammare nu. Jag känner mig extra orolig för missfall oxå.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017