• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 08:48:10 följande:
    Stort lycka till till dig. Jag hoppas att det "bara" är en vanlig blödning som man kan få i början av graviditeten, det är ju väldigt vanligt faktist. Stort lycka till. När har du ul?
    Jag har mitt inbokade ul på måndag. Har ringt kliniken nu och fick tid för koll idag. Känns skönt att de tar min oro på allvar.
  • Sophiasophia
    Kiim0 skrev 2017-06-22 10:27:11 följande:

Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.

Oj, vad tungt. Hur kommer det sig? Har de några teorier? Vad är nästa steg?
  • Kiim0
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 11:06:49 följande:
    Oj, vad tungt. Hur kommer det sig? Har de några teorier? Vad är nästa steg?
    När läkaren ringde mig igår och berätta så sa han bara vi vet inte vad det beror på.

Ringde till labbet idag och hon förklarade för mig att det inte var något fel på äggen och inget fel på spermierna. Dem visste inte varför det blev så. Nästa steg är icsi men jag måste vänta tills augusti då dem har semester stängt fr.o.m 1 juli. Känns så jävla tungt, förstår inte varför detta händer just mig.
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 10:36:00 följande:

Jag har mitt inbokade ul på måndag. Har ringt kliniken nu och fick tid för koll idag. Känns skönt att de tar min oro på allvar.

Skönt! Hoppas allt stod rätt till.
  • Mjbo
    Kiim0 skrev 2017-06-22 12:02:18 följande:

När läkaren ringde mig igår och berätta så sa han bara vi vet inte vad det beror på.

Ringde till labbet idag och hon förklarade för mig att det inte var något fel på äggen och inget fel på spermierna. Dem visste inte varför det blev så. Nästa steg är icsi men jag måste vänta tills augusti då dem har semester stängt fr.o.m 1 juli. Känns så jävla tungt, förstår inte varför detta händer just mig.

Usch va hemskt. Denna väntan. Jag lider med dig. Stor kram till dig iallafall!
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 12:34:51 följande:
    Skönt! Hoppas allt stod rätt till.
    Hjärtat slog och allt såg ut som det skulle. Hon kunde se att jag haft en liten blödning i anslutning till graviditeten och att det var helt normalt, ens om det blött lika mycket som en mens (jag hade bara 1 droppe typ) hade det varit normalt. Känner mig lite lugnad och hon sa att statistiken säger att jag kommer få barn.
    Samtidigt så sa hon också att det också kan se ut så här när det blir missfall. Fast mycket mer.
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 18:39:27 följande:

Hjärtat slog och allt såg ut som det skulle. Hon kunde se att jag haft en liten blödning i anslutning till graviditeten och att det var helt normalt, ens om det blött lika mycket som en mens (jag hade bara 1 droppe typ) hade det varit normalt. Känner mig lite lugnad och hon sa att statistiken säger att jag kommer få barn.

Samtidigt så sa hon också att det också kan se ut så här när det blir missfall. Fast mycket mer.

Skönt att höra. Roligt!! :)

Så vad är nästa steg? Inskrivning på mvc?:)
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-22 10:27:11 följande:

Jag kommer nog aldrig få barn. 12 ägg och inte ett enda befruktades. Förstår inte ens hur det är möjligt. Livet är så orättvist.

Vi hade 16 mogna ägg första plocket och inga befruktades. Så jag vet känslan allt för väl. Låt er sörja och ta hand om varandra!

Till nästa gång kanske de gör som för oss och kör med icsi. Jag blev gravid på vårt andra försök med hjälp av den metoden.

Kram!
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 19:34:31 följande:
    Skönt att höra. Roligt!! :)

Så vad är nästa steg? Inskrivning på mvc?:)
    Jag ska få en till kontroll om en vecka, så att jag kan känna mig lite tryggare inför sommarstängningen. Känns väldigt schysst då hon märkte hur orolig jag var (började grina så fort jag fick komma in).

Mvc glömde jag bort att fråga om. De skulle skicka en remiss till Spec-Mvc var det nog bestämt sen tidigare, men eftersom vi inte pratade om det så tänker jag att jag ringer dem själv på måndag.
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Jag ska få en till kontroll om en vecka, så att jag kan känna mig lite tryggare inför sommarstängningen. Känns väldigt schysst då hon märkte hur orolig jag var (började grina så fort jag fick komma in).

Mvc glömde jag bort att fråga om. De skulle skicka en remiss till Spec-Mvc var det nog bestämt sen tidigare, men eftersom vi inte pratade om det så tänker jag att jag ringer dem själv på måndag.

Okej men va snällt av dem att göra så iallafall så du kan känna dig lite lugn i sommar.

Trevlig midsommar allihopa! <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017