• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-07-01 17:27:01 följande:
    Ja just de, de va så de va. Måste va härligt o se den lille så många gånger även om det inte är av den anledningen man vill.

Vi hade tänkt att göra kub men vi har nog ångrat oss, vi får bekosta de själva. Så vi väntar till rul.

Ska du göra kub?

Tänkte att jag skulle höra av mig privat, kan nog int förvänta mig att få något ul i sommar då de mesta är stängt o fullbokade har jag hört men ska absolut ringa och höra runt
    Vi ska göra nipt den 18e och sen får vi resultat inom en vecka (inkl kön om vi vill, har inte bestämt oss än). Det är ju säkrare än kub så då behöver vi inte göra det. Vi gör det inte för att kunna ta bort ett barn med variation utan för att kunna förbereda oss om det skulle vara så. Vi är 37 och 38 så vi har ju en åldersfaktor att tänka på.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-01 18:45:19 följande:

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

Hur har det gått? Är det inte så att du kanske tolkar in mycket pga dina tidigare erfarenheter? Jag tycker symptomen kan gå upp och ner ändå.
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-07-02 07:16:00 följande:
    Vi ska göra nipt den 18e och sen får vi resultat inom en vecka (inkl kön om vi vill, har inte bestämt oss än). Det är ju säkrare än kub så då behöver vi inte göra det. Vi gör det inte för att kunna ta bort ett barn med variation utan för att kunna förbereda oss om det skulle vara så. Vi är 37 och 38 så vi har ju en åldersfaktor att tänka på.
    Okej, står ni för detta själva eller får ni de bekostat?

Jag känner mig så osäker i frågan och vet inte hur jag skulle ta ställning beroende på vad svaret skulle bli, får tro och hoppas att allt går fint. Vi är 24 och 28 år

Inatt då jag jobbade fick jag bruna flytningar... denna ständiga oro, vad ska man Tro och vad ska jag göra? Känns inte som att gyn kommer att ta emot mig då det endast är flytningar o ingen värk. Kan inte sluta googla o tro de värsta, usch..
  • Jangeles
    shrigley skrev 2017-07-01 18:45:19 följande:

Och nu på v 6+2 är symptomen puts väck borta igen. Jag kanske borde ta ett nytt CB test, nu bara måste det ha slagit över till Gravid 3+ ?! Annars är det nåt mysko.. Jag vet att jag nojjar men varit med om just detta lite för många ggr tidigare (symptom som försvinner, lågt hcg som inte stegrar osv) och det har aldrig slutat bra

Mina symptom försvann också (iaf vad jag tyckte) brösten slutade ömma och blev mindre, molvärken minskade tok mycket.. fick ändå se de små hjärtslagen.

Håller tummarna!:)
  • shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-02 07:47:49 följande:

Mina symptom försvann också (iaf vad jag tyckte) brösten slutade ömma och blev mindre, molvärken minskade tok mycket.. fick ändå se de små hjärtslagen.

Håller tummarna!:)

Jo men jag tog ännu ett CB test och det.visar fortfarande på 2-3, inte 3+. Har varit samma nu i flera veckor...
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-02 09:00:13 följande:
    Jo men jag tog ännu ett CB test och det.visar fortfarande på 2-3, inte 3+. Har varit samma nu i flera veckor...
    Så länge det inte vänder neråt och blir 1-2 tycker jag att du inte ska släppa hoppet. Har läst om mängder med folk som haft problem med just 3+ utan att det betyder att graviditeten avstannat, googla på engelska.

Sen förstår jag att det är lätt att tappa hoppet med din erfarenhet.
  • shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-07-02 09:47:16 följande:

Så länge det inte vänder neråt och blir 1-2 tycker jag att du inte ska släppa hoppet. Har läst om mängder med folk som haft problem med just 3+ utan att det betyder att graviditeten avstannat, googla på engelska.

Sen förstår jag att det är lätt att tappa hoppet med din erfarenhet.

Japp, man greppar liksom efter halmstrån när man är som jag är. Samtidigt vet jag att testen är dåliga mätare på att en graviditet fortskrider bra, bara blodprov o UL visar det man vill se. På tisdag lär jag veta. Under tiden får jag i allafall "njuta" av att illamåendet är tillbaks o hoppas på det bästa!
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-07-02 18:31:33 följande:
    Japp, man greppar liksom efter halmstrån när man är som jag är. Samtidigt vet jag att testen är dåliga mätare på att en graviditet fortskrider bra, bara blodprov o UL visar det man vill se. På tisdag lär jag veta. Under tiden får jag i allafall "njuta" av att illamåendet är tillbaks o hoppas på det bästa!
    Wuhuu! Bra ju! Finns ju ingen anledning att må illa annars!
  • Jangeles

Hur går det för alla här inne? :)

Själv började man blöda i lördags, ganska rejält. Har inga symptom ALLS längre men var nyss in på kvinnokliniken för att få se lilla återta hjärta :) v 11 idag <3

• shrigley
    Jangeles skrev 2017-07-10 10:39:47 följande:

Hur går det för alla här inne? :)

Själv började man blöda i lördags, ganska rejält. Har inga symptom ALLS längre men var nyss in på kvinnokliniken för att få se lilla återta hjärta :) v 11 idag <3

Så skönt att se! Ska på återbesök på VUL nu på torsdag (går då in i v 9) och hoppas få se mer än jag gjorde förra veckan - då såg vi två fostersäckar, ett med tickande hjärta och ett lite mer osäkert... Själv mår jag rejält pyton och sover typ hela tiden. Inte lätt att vara på jobbet. Hoppas det är bra tecken..
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017