• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Va härligt! Vi har ultraljud imorgon :)
  • Villhabulle

Jag vill bara säga hejdå och tack för all information, pepp osv ni gett mig här inne men jag har tyvärr fått google och Familjeliv förbud. Plussat idag men nojig som fan. Min läkare sa att jag ska utgå från att jag är gravid men jag har kollat överallt nu om hcg värden. Visst är det bra att vara förberedd på allt men det tar på mig och min familj får svårt att lugna mig ibland.

Stort lycka till till alla!!! ! Kanske vågar kika in igen om jag ligger höggravid i soffan i vinter.. heja er!

• Sophiasophia
    Villhabulle skrev 2017-06-19 19:48:37 följande:

Jag vill bara säga hejdå och tack för all information, pepp osv ni gett mig här inne men jag har tyvärr fått google och Familjeliv förbud. Plussat idag men nojig som fan. Min läkare sa att jag ska utgå från att jag är gravid men jag har kollat överallt nu om hcg värden. Visst är det bra att vara förberedd på allt men det tar på mig och min familj får svårt att lugna mig ibland.

Stort lycka till till alla!!! ! Kanske vågar kika in igen om jag ligger höggravid i soffan i vinter.. heja er!

Du ska göra det du mår bäst av! Hoppas allt går bra för dig!
  • shrigley
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-19 12:13:08 följande:

Då förstår jag & jag hoppas det är eran tur snart allesammans här inne. Vi har olika resor o vart med om mycket. Så jag önskar er alla all lycka till

Och idag hade hcg stigit till 379, från 62 i torsdags! Tjoho! Nu ska jag släppa hcg-googlingen o testerna. UL om två v räcker.
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-06-19 15:45:13 följande:

Sådär idag va vi på första ul och är beräknad till 29 januari. Allting såg jättebra ut så nu är det nästa väntan till nästa ul och få behålla bilder på den där inne.

Det känns verkligen overkligt men den gör sig påmind varje dag med att jag mår illa och är supertrött. Är så glad att jag har semester nu så man kan vila ut någon vecka i alla fall. På något vis så här jag svårt att fatta att de ska komma en bebis nästa år.

Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-20 07:45:52 följande:
    Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
    Du måste uppdatera hur det har gått! Jag tycker inte heller att jag har så mycket symptom längre. Är illamående till och från under dagarna men det tror jag är kopplat till Lutinus som jag fortfarande tar 3 ggr per dag. Jag har mitt ultraljud om 6 dagar och känner mig oxå nervös.
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-20 08:55:48 följande:

Du måste uppdatera hur det har gått! Jag tycker inte heller att jag har så mycket symptom längre. Är illamående till och från under dagarna men det tror jag är kopplat till Lutinus som jag fortfarande tar 3 ggr per dag. Jag har mitt ultraljud om 6 dagar och känner mig oxå nervös.

Åh. Jag trodde att man skulle få sluta med lutinus efter positivt på TD. Ska man fortsätta alltså? Hela mitt underliv är torrt och kliigt av det där vita jäkla kladdet och att behöva ha trosskydd/binda jämt. Har halvt längtat ihjäl mig efter att sluta.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-06-20 09:14:03 följande:
    Åh. Jag trodde att man skulle få sluta med lutinus efter positivt på TD. Ska man fortsätta alltså? Hela mitt underliv är torrt och kliigt av det där vita jäkla kladdet och att behöva ha trosskydd/binda jämt. Har halvt längtat ihjäl mig efter att sluta.
    De flesta verkar sluta efter testdagen. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och de har rutinen att man fortsätter fram till första ultraljudet.
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-06-20 09:24:30 följande:

De flesta verkar sluta efter testdagen. Jag går på Sophiahemmet i Stockholm och de har rutinen att man fortsätter fram till första ultraljudet.

Jag pratade just med repro och de sa att jag får sluta. Så skönt!

Fått tid för VUL 5/7, då är jag 7+1. De stänger för sommaren den 7/7. Väldigt skönt att jag hann få tiden innan och att det dessutom blev inom min lilla semester. Om det inte ser ut som det ska hinner jag i alla fall landa några dagar innan jag behöver jobba.
  • kastrullen

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017