• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-22 21:01:54 följande:
    Okej men va snällt av dem att göra så iallafall så du kan känna dig lite lugn i sommar.

Trevlig midsommar allihopa! <3
    Tack detsamma!!
  • shrigley
    Sophiasophia skrev 2017-06-22 20:15:45 följande:

Jag ska få en till kontroll om en vecka, så att jag kan känna mig lite tryggare inför sommarstängningen. Känns väldigt schysst då hon märkte hur orolig jag var (började grina så fort jag fick komma in).

Mvc glömde jag bort att fråga om. De skulle skicka en remiss till Spec-Mvc var det nog bestämt sen tidigare, men eftersom vi inte pratade om det så tänker jag att jag ringer dem själv på måndag.

Så skönt att få komma dit, och se att allt var bra :) Hur lång tid har gått sen ET nu?
  • Kiim0
    alade skrev 2017-06-22 20:07:30 följande:
    Vi hade 16 mogna ägg första plocket och inga befruktades. Så jag vet känslan allt för väl. Låt er sörja och ta hand om varandra!

Till nästa gång kanske de gör som för oss och kör med icsi. Jag blev gravid på vårt andra försök med hjälp av den metoden.

Kram!
    Tack så mycket alade, du gav mig just lite hopp. Jag ringde och pratade med labbet igår och hon förklara för mig att jag förmodligen skulle få göra icsi nästa gång. Det är bara den här långa väntan som är så jobbig. Får inte försöka igen förrän augusti.

Värst av allt är att det har tagit så hårt på min sambo. Han tror att det är något fel på hans spermier eftersom att inga ägg blev befruktade. Har försökt förklara för honom att det inte stämmer men jag ser på honom att han fortfarande är jätte ledsen.
  • Sophiasophia
    shrigley skrev 2017-06-22 21:13:33 följande:
    Så skönt att få komma dit, och se att allt var bra :) Hur lång tid har gått sen ET nu?
    Verkligen, jag är i 7+0 idag. Gjorde ET 24 maj.
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-23 07:16:17 följande:

Tack så mycket alade, du gav mig just lite hopp. Jag ringde och pratade med labbet igår och hon förklara för mig att jag förmodligen skulle få göra icsi nästa gång. Det är bara den här långa väntan som är så jobbig. Får inte försöka igen förrän augusti.

Värst av allt är att det har tagit så hårt på min sambo. Han tror att det är något fel på hans spermier eftersom att inga ägg blev befruktade. Har försökt förklara för honom att det inte stämmer men jag ser på honom att han fortfarande är jätte ledsen.

Väntan är jättejobbig, jag håller med. Jag startade upp med andra försöket två månader efter det första och de två månaderna kändes som en halv evighet. Förutom att vårt färskförsök faktiskt tagit sig och lett till graviditet har vi två embryon i frysen också. Så det finns gott hopp!
  • Kiim0
    alade skrev 2017-06-23 08:22:17 följande:
    Väntan är jättejobbig, jag håller med. Jag startade upp med andra försöket två månader efter det första och de två månaderna kändes som en halv evighet. Förutom att vårt färskförsök faktiskt tagit sig och lett till graviditet har vi två embryon i frysen också. Så det finns gott hopp!
    Tack ännu en gång, du har verkligen fått mig att inte ge upp än.

Och grattis till graviditeten, är jätte glad för din skull.

Kram
  • alade
    Kiim0 skrev 2017-06-23 08:41:00 följande:

Tack ännu en gång, du har verkligen fått mig att inte ge upp än.

Och grattis till graviditeten, är jätte glad för din skull.

Kram

Tack så mycket!

Jag hoppas att ni får lika fina resultat! Kram
  • Anonym (Worried)

När kan man bada badkar?

Är på Ruvardag 18 och imorgon är de testdag.

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-22 00:22:09 följande:

Åh så påfrestande :( men än är det inte kört! Har en bekant som var med om samma sak o nästa gång dom gjorde ul så hade den lille växt ikapp <3 ... som sagt, än lever den :)

Undra hur de kommer se ut för mig nästa torsdag... mina symtom har ju också avtagit.. har dock haft en enorm trötthet i några dagar och mått illa idag men de tror jag beror på min förkylning.

Kram

Hej! Hur går det för dig? Du har ibte varit på ul än va?

Jag har varit så sjukt nedstämd dessa dagar. Vill bara lägga mig och sova och vakna på onsdag när de är dags för ul. Känns som att världens står stilla. Är så himla nervös så du tusan..

Hur mår du? Har dina symptom kommit tillbaka? Själv har jag varit jätte trött hela helgen, sen kom de beror på graviditet eller pga att man är så orolig hela tiden vet jag inte. Hoppas allt är bra med dig iaf.
  • Mjbo

Hur går det för er allihopa? Hur mår ni? Någon mer i tråden som plussat? :)

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017