• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-06-20 09:55:48 följande:

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

Grattis!! Fick ni något beräknat datum också? :D
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-06-20 09:55:48 följande:

Har precis varit på UL och fick se en liten med en navelsträng och ett pickande hjärta som satt där den skulle <3

• Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-06-20 10:41:04 följande:

Jo det var underbart att se att allt låg rätt och var i bra storlek. Vi fick se navelsträng, vart ryggraden börjar växa och hur den låg.

Jag hoppas det går bra för dig! Alla har ju inte likadana symptom så du kanske bara är lyckligt lottad? :)

Själv har jag inte haft så ont i brösten på länge och började inte må riktigt illa förrän jag gick in i vecka 7.

Jag är i v 8 nu. Mina symptom slutade för nån vecka sen. Ja jag kanske bara är "lyckligt lottad" som inte känner av nånting! Men orolig blir man ju såklart.

Skönt att allt såg bra ut år dig iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur det gått för mig :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-06-20 07:45:52 följande:
    Åh va kul att allt såg bra ut! Jag ska på ul imorgon och är super nervös. Alla mina symptom har försvunnit! :( min bröst gör inte ont längre och jag är inte alls lika trött nu som ja va för ett par veckor sen. Så jag är jätte nervös för att det ska va nå fel...

Kul att allt går bra för dig! Stort grattis igen. Måste va en underbar känsla att se hjärtat ticka, jag hoppas jag får va med om det imorgon!
    Grattis till er som varit på ultraljud och fått se hjärtat <3

Och stort lycka till, till dig Mjbo!!

Här har du en till vars symptom har försvunnit :( inga bränningar eller ömma bröst, ingen växtvärk och inget illamående..
    Trött är jag men har blivit jätte förkyld så det beror nog på de.... usch jag har vul 29/6 en hel jävla evighet kvar!!!!
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-06-20 11:42:31 följande:
    Grattis till er som varit på ultraljud och fått se hjärtat <3

Och stort lycka till, till dig Mjbo!!

Här har du en till vars symptom har försvunnit :( inga bränningar eller ömma bröst, ingen växtvärk och inget illamående..
    Trött är jag men har blivit jätte förkyld så det beror nog på de.... usch jag har vul 29/6 en hel jävla evighet kvar!!!!
    visst blir man orolig :( Känns nästan hopplöst på nå vis. Min sambo längtar så himla mycket till imorgon och är jätte förväntansfull. Jag känner nästan att ja inte ens vill gå dit för de känns som de har gått åt skogen allting :( Men men.. Jag hoppas såklart att jag har fel.

Långt kvar tills ditt ul, förstår om det känns segt. All lycka till iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur de gick för mig!
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-06-20 10:43:00 följande:

Gud, jag lyssnade knappt men jag tror inte det blev någon ändring utifrån barnmorskans beräkningar så 31/1 :)
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-06-20 11:39:09 följande:
    Jag är i v 8 nu. Mina symptom slutade för nån vecka sen. Ja jag kanske bara är "lyckligt lottad" som inte känner av nånting! Men orolig blir man ju såklart.

Skönt att allt såg bra ut år dig iallafall. Jag uppdaterar imorgon hur det gått för mig :)
    Vilken tid har du ul idag? Jag hade en liten rosa flytning igår och direkt känner man ju att det är kört igen. Fortfarande färgad idag men jag tror den är lite ljusbrunisch nu. Känns inte som att det bådar gott inför ul på mån.
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-06-21 13:55:28 följande:
    Vilken tid har du ul idag? Jag hade en liten rosa flytning igår och direkt känner man ju att det är kört igen. Fortfarande färgad idag men jag tror den är lite ljusbrunisch nu. Känns inte som att det bådar gott inför ul på mån.
    Jag hade en ljusrosa flytning för 1 1/2 vecka sedan, ingen värk eller något. Ringde gyn och dom tyckte inte att jag behövde oroa mig, men såklart ligger de i bakhuvudet o snurrar varje dag.

Jag o sambon hade samlag några timmar innan flytningen så jag hoppas de berodde på de.

Har ul om 1 vecka så de tär på psyket
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-06-21 14:45:14 följande:
    Jag hade en ljusrosa flytning för 1 1/2 vecka sedan, ingen värk eller något. Ringde gyn och dom tyckte inte att jag behövde oroa mig, men såklart ligger de i bakhuvudet o snurrar varje dag.

Jag o sambon hade samlag några timmar innan flytningen så jag hoppas de berodde på de.

Har ul om 1 vecka så de tär på psyket
    Min förra graviditet fick jag ganska ordentliga blödningar när vi hade sex. Denna gång har vi sexförbud (pga att jag har svag livmodertapp) så det är inte anledningen nu. Men jag har inte ont i magen så just nu tänker jag att det är nåt annat.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017