• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Jangeles
    fanola skrev 2017-06-18 17:12:26 följande:

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

Har sett en del som skriver att man räknar 2+5 dagar kan detta stämma?.

Själv räknar jag bara 2 veckor från och med de datum ja fick de insatt, för enkelhetens skull
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-06-18 17:49:24 följande:
    Har sett en del som skriver att man räknar 2+5 dagar kan detta stämma?.

Själv räknar jag bara 2 veckor från och med de datum ja fick de insatt, för enkelhetens skull
    Från och med äggplocket menar jag :)
  • fanola
    Sophiasophia skrev 2017-06-18 17:44:45 följande:

Räkna äggplock som ägglossning. Finns bf-uträknare på familjeliv där du kan välja ägglossningsdag som utgångspunkt.

Men körde ostimulerat den här gången. Dvs ej äggplock utan naturlig cykel.. Så ska ja ta från dagen då jag tog ägglossningssprutan? Men ägglossningen är ju iaf någon dag senare..
  • alade
    fanola skrev 2017-06-18 18:05:37 följande:

Men körde ostimulerat den här gången. Dvs ej äggplock utan naturlig cykel.. Så ska ja ta från dagen då jag tog ägglossningssprutan? Men ägglossningen är ju iaf någon dag senare..

Jag skulle räkna med att återföreningen var 2+5.
  • fanola

[quote=77768340][quote-nick]alade skrev 2017-06-18 18:07:35 följande:[/quote-nick]Jag skulle räkna med att återföreningen var 2+5.[/quote

Jag ska ju ringa kliniken på torsdag så då får dom ge mig svar! :)

• Anonym (Worried)

Spökstreck ? Jag ser de tydligt

• alade
    Anonym (Worried) skrev 2017-06-18 19:09:39 följande:

Spökstreck ? Jag ser de tydligt

Det syns tydligt. Ser det ut att vara rosa eller typ grått?
  • Villhabulle

Är det konstigt att det står vecka gravid 1-2 på Clear blue digitaltestet idag på testdagen precis som i måndags och inte 2-3? Är idag på ruvardag 18.

• Anonym (Worried)
    alade skrev 2017-06-18 19:22:58 följande:

Det syns tydligt. Ser det ut att vara rosa eller typ grått?

Ja de är en så konstig färg att jag inte ens kan nämna om den är rosa eller grå hahaha..
  • Sophiasophia
    2017Sthlm skrev 2017-06-18 15:14:04 följande:

Hej alla 

Söndagsångest på ett helt annat sätt.  Började morgonen med Lutinus, ut kom inte bara staven utan tillsammans med rosa rött klet. Hur tusan ska man hantera sån här press. Har ni haft liknande problem? Känns som jag kommer stressa ut de där embryot .....drygt!!
    Känner mig så glad och positiv idag direkt..

Har det kommit mer idag? Jag fick blodblandad flytning på kutinusapplikatorn på rd 5. Men inte mer rött under dagen sen. Samma dag plussade jag, dock så sjuuuukt svagt att de första nog avfärdat det som neg. Dagen efter vad det fortfarande jäääättesvagt men sen har det blivit starkare och starkare.

Sen 9 dagar senare fick jag en pytteliten röd prick på applikatorn och sen inget mer.

Idag är jag i vecka 7 och allt verkar tuffa på som det ska. Har tagit digitala test med veckoindikator som ökar som de ska och visade 3+ i rätt tid. Så jag har ingen anledning att tro annat än att allt är ok.

Jag tänker att detta inte behöver betyda nåt för dig heller, speciellt om det inte kommer mer.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017