• yoda90

Första gången IVF Maj 2017

Hej allesammans!

Håller tummarna för oss alla ! 

Vi har försökt i 3 år , friska men långsamma simmare som inte orkar ända fram.

ÄP mån 5/7 , 2 dagars odling , ET 7/6 fick återfört 1 guldägg som var perfekt sa dom (men vem säger dom inte det till? ) testdag efter midsommar 26/6. 

Min första gång , har varit gravid tidigare för många år sedan men inte kommer jag ihåg hur man kände sig då.

Sedan ruvardag 2 så har magen varit svullen, lite halv spänd. Fått lite sura uppstötningar ibland. Igår ruv3 så stack/högg det till på varje sida varannan gång i 3 minuter ungefär. Idag mår jag som vanligt och bubblig, ruvdag 4 enligt vad jag har kunnat räknat med. Jag har inga ömma bröst men tunga är dom. 

Vet inte om jag nojjar mig , men det får man =D

Någon som känt liknande? eller är det fel? 

• yoda90

Var hos läkaren idag pga trötthet o varm.

Överstimulering , så fick sjukskrivning o hårt schema att vila pga svullnade äggstockar o vätska i buken.

Får nu ta innohep i 10 dagar att börja med, ska tillbaka i slutet av veckan för kontroll igen .

Bra eller dåligt de här ? Jag är på Ruvardag 5 och känner ju att magen/livmodern arbetar för fullt. Drar , sticker och lite mensvärk återkommande.

• yoda90

Idag kliver jag in i Ruvardag 6. Imorgon är det alltså 1 vecka efter ET (2 dagarsodling).. Allt är fint än så länge, förutom att jag får spruta mig med INNOHEP och få ytterligare blåmärken på magen =D 
    Jag känner ju som sagt saker, men det där med brösten, ömhet och känslighet känner jag ju faktiskt inte alls. så jag är rädd att det är lutinus som spökar? 
    jag får ju fortfarande bara ut fint kladdigt vitt, inga avvikelser än så länge. Men man är ju skit orolig varje gång man drar ut "stickan"... 

När kan jag försöka testa mig som bäst? Jag tog ovitrelle den 3 juni lördag, så jag har väl egentligen fått den ur kroppen nu? ( 10 dagar sen )

• yoda90
    2017Sthlm skrev 2017-06-13 19:44:59 följande:
    Hej Yoda
    De verkar som du ligger en dag före mig, vad roligt att vi nästan ligger lika, jag gjorde plock 5 juni insättning 8 juni  i torsdags.  Tiden har aldrig stått mer still.
    Eller vad säger du:)? tick tack

Ja det gör vi ju, härligt då kan vi följas åt Skrattande

Nej verkligen inte, och jag bara klättrar på väggarna av att inte veta ett skvätt alltså. Om lutinus trollar med mig eller om jag bara är för nojjig haha.. 

Hoppas allt går bra för dig och att du mår bra! :) 

Jag tar innohep för jag fick överstimulering pga svullnade äggstockar och vätska i buken. Ska ta det i 10 dagar :/

• yoda90

Ska jag våga testa mig idag / imorgon ?

Ruvardag 7 med en 2dagars.

OVITRELLE togs för 11 dagar sen.

5-6 dagar enligt schema ska mensen komma eller mer än gärna passera

TD enligt klinik är 26 juni...

Lutinus fortfarande lila vit,klibbig o jädrans jobbig ????

• yoda90

Lutinus är fortfarande lika vit klibbig o jobbig ska de stå hahahaha

• yoda90

Jag är idag på Ruvardag 9 , med 2 dagars. (Äggplock 5/7 ET 7/6)

Har fortfarande inte vågat testa haha!

Eftersom jag blev överstimulerad 2 dagar efter ET, så känns de som min kropp förbereder för

Mens om 3 dagar .. Men jag hoppas f*n inte de... så Trött molande värk o stickningar som jag har ibland så hoppas jag på att allt gått bra !

• yoda90

Någon mer som har en läkare som är nonchalant o inte bryr sig om hur hon / han för fram saker ur sin mun ?

Återbesök på kvinnnoklinen idag eftersom jag varit överstimulerad sedan 8/6 1dag efter ET. Blev mycket värre på fredagen 9/6.

Ringde i Måndags & berättade , fick åka in direkt. Dom såg att jag hade svullnade äggstockar samt vätska i buken. Fick börja med innohep o lång vila tills 30 juni....

Åter till idag för att kontrollera, vätskan är på g tillbaka och äggstockarna hade gått ner någorlunda... vid samtalet för att gå igenom vad dom sett o troligen följa innohep ett tag till så när jag trodde hon var klar så bryter hon ut "eftersom vätskan dragit tillbaka sig så fort eftersom du bara haft de 4 dagar så är du troligtvis inte gravid"... paff som jag blev så gick jag bara... man säger inte så. (För att jag har berättat att jag varit de i 8 dagar o känt de här trycket och strålningen i magen som sett ut som 3-4 mån)....men plötsligt mindes hon inte...igen..

• yoda90

Ruvardag 12 , 2 dagars.

2 veckor exakt sedan äggplock , 12 dagar sedan ET.

Mitt test visade 2-3 veckor & Jag är glad men fortfarande på min vakt

• yoda90

Jag plussade förra veckan 2-3. Idag är TESTDAGEN och fick gravid 2-3 igen.. Men de är väl inga konstigheter skulle jag tro ?

• yoda90
    Mjbo skrev 2017-06-26 07:47:38 följande:

Grattis!! Va roligt! :) :)

Nej de tror jag inte du ska va orolig för. Veckoindikatorn har ju ett intervall att gå efter antar jag så de kan väl stämma ändå! Stort grattis:) när är ul planerat?

Tack snälla :D jag ska dit som först 10 juli v28 :) nervöst nu på andra sätt i stället. Är de inte de ena så är det de andra haha
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017