• Hornkatten

Första gången IVF Maj 2017

Nu hoppar även jag in i tråden. Började med bemfola 150 IU i fredags och ska idag ta både bemfola 125 IU och orgalutran 0.25mg. Började på min mens andra dag.

Allt är väldigt nytt och jag har inte samma problem med äggstockarna utan de är i sin ordning men min sambo har minskad produktion och efter 1,5år tog vi valet att få hjälp.

Jag måste bara fråga hur nervösa är ni inför allt de här? Jag ska på ultljud imorgon för att kolla tillväxten och tycker att det är väldigt spännande.

• Hornkatten

För oss är de första gången och vi har inga barn sen tidigare. Jag är strax 26år och min sambo är 24år så klinikerna tycker att vi är unga. Men ja de spelar ju ingen roll vi har ju inte fått barn för de.

Jo vad jag förstår så kör vi "korta programet" eftersom jag inte har några problem så tror det att de ska gå bra.

Ja jo jag är nervös men samtidigt tycker jag att det är spännande. Jag är mest rädd för att man kommer gå ner sig om de inte slutar positivt.

• Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-02 22:26:03 följande:

Jag har börjat igår. Sprutat igårkväll och ikväll. Idag har jag haft mensvärk, aningen starkare än vanligt, men inte så farligt.. och ikväll mår jag lite illa, men inte heller de nå farligt.. bara så man känner sådär litegrann. Har vart ut på lång cykeltur ikväll och sen en promenad, så man tänker på annat, då känns de inget konstigt alls:)

Hoppas de fortsätter vara såhär "enkelt".. känns som man har de bog drygt ändå, så fysiskt kan man väl få må bra tycker jag ;)

nån mer som har mer erfarenheter? :)

Jag ligger ju någon dag före er och jag har bara haft lite lätt mensvärk. Men sen så tog jag Orgalutran igår kväll och den började svida efter nån minut, jag blev röd och det kliade som ett myggbett. Det stod i beskrivningen att man ofta känner av den så det är ju inget konstigt. Idag har jag ett litet blåmärke efter den men annars har de andra sprutorna gått bra utan några speciella bieffekter.
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-03 09:59:26 följande:

Okej! Ja den känns nog lite mer den. Ska börja ta den om ett par dagar, så du ligger som du säger lite längre fram. Spännande!

Du har inte känt några hormonmoster i kroppen ännu? Vore ju skönt om man slipper dom :)

Nä inte än vad jag vet :)
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-03 13:40:23 följande:

haha nej de kanske man inte känner av själv heller, kanske sambon man ska fråga :D haha.. 

Skömt åsido.. Hoppas allt går bra för dig! :)

Uppdatera mig gärna!

Fick ingen utålockningstid idag utan en ny tid på fredag för att kolla äggblåsorna igen. Allt såg bra ut och jag ska fortsätta med behandlingen som planerar. Än så kunde de se ca 9ägg och de lät positiva till utplock mellan mån-ons dag. Får helt enkelt se va de säger på fredag. Nu är det spännande men det är nog även dags att prata med chefen eftersom det är många läkarbesök just nu.

Hur har ni gjort med den biten?
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-04 19:59:55 följande:

Någon mer än mig som ser ut som en prickig korv efter sprutorna på magen?

Man har ju endel kvar att ta, så jag antar att de kommer se lagomt kul ut innan man är klar med detta :)

Hur går det för er andra?

Det syns inte så överdrivet på mig, men på kvällarna när jag tar sprutorna brukar jag kunna vara röd och irriterad. Främst nu när jag tar två sprutor. Just ikväll lyckades jag nog sticka lite dumt för de blödde lite men det gick ju över fort.

Vad man ska man inte gå igenom för hoppet om barn. Våra framtida barn väldigt efterlängtade kan man säga. Hoppas verkligen de kommer gå bra för oss alla här!
  • Hornkatten

För mig så sved den andra sprutan lite men de går över ?

Jag var på ultraljud igår igen och denna gång hittade de ca 10 äggblåsor som ska plockas ut på tisdag. Får se hur pigg man är den dagen. Nu är det bokad preliminär insättning på torsdag också men vi får se.

Hur går de för alla, någon som känner några biverkningar?

Själv känner jag mig väldigt trött, tycker jag får mer svettningar och flytningar. Man känner sig inte direkt jättefräsch men de måste de väl vara värt.

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-07 08:25:54 följande:

Idag är det dags för spruta nr 10, och förhoppningsvis näst sista sprutan. Imorgon är det dags för andra ultraljudet och blodprover och sen hoppas jag att jag får ta ovitrelle och plocka ägg på onsdag.

25 dagar har gått sen vi påbörjade behandlingen, allt för att få så många ägg som möjligt. Det är lite läskigt när jag inte vet hur det går. Tänk om vi inte får några ägg? Eller tänk om dom inte befruktas? Men, får vi ut ägg (kanske ett guldägg) som befruktas och stoppas tillbaka så är det 3 veckor kvar innan vi vet om vi lyckats bli gravida. Det är spännande och läskigt på en och samma gång.

Efter alla månader när mensen oönskat kommit så har jag ställt om till att inte hoppas för mycket, det gör mindre ont då. Nu vågar jag inte riktigt hoppas, särskilt när jag tänker på allt som kan gå fel även om vi får dom bästa möjliga förutsättningar.

Hur tänker ni andra?

Åh vad jag känner igen mig! Ska ta ovitrelle ikväll och vara utan medicinering imorgon för utplocket på tisdag. Det är spännande och jag har fått lite nytt hopp men samtidigt vågar jag inte riktigt vara glad. Jag vet inte om jag skulle orka de nedslagen. Efter alla månader med hoppet som livslåga så vill man inte tappa de igen.

De få som vet vad jag går igenom är så positiva och tror att allt ska gå bra men jag orkar inte de. Blir de bra så kommer jag bli överlycklig men blir de dåligt så vill jag inte ha byggt upp för mycket. Jag hoppas bara att jag vågar pusta ut lite om jag skulle bli gravid så jag inte går och är orolig då med.
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-08 17:32:54 följande:

Bra jobbat!

Första ul fick jag tid för samtidigt som jag fick info om när jag skulle börja med sprutan, men det var ju efter ungefär en vecka med synarela som jag fick den infon. Efter första ultraljudet efter en veckas injektioner så fick jag bara reda på att jag skulle öka dosen och ta 3 dagar till, och vid ultraljudet idag, efter 10 injektioner, så fick jag tid för äggplock. Tid för återinförandet kommer jag få på fredag.

Jag förstår.. jag har planerat en jobbresa på söndag, ganska långt dessutom. Hade liksom väntat mig att allt skulle va klart tills dess men vet ju inte än när återinförandet kommer ske.

Fy vad jobbigt att inte veta hur det blir med listan. Hoppas verkligen insättningen hinns med innan!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017