• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Jangeles
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:51:36 följande:
    Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3
    Testade första gången i eftermiddag efter att ha sett ditt inlägg, haha det sporrade mig
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:38:50 följande:
    ...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)
    Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test
    Men grattis!!!! Vilken plussartråd detta börjar bli, hoppas det smittar :P

Vilken dig är du på? Ruvardag 8 va?! Var det idag du plussade?
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:51:36 följande:

Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3

Jag är på dag 7, och 14 dagar sen ovitrelle! Så lika vi är :)

Ja de borde va starkare på fredag såklart. Har du någon bild på dagens test? :)
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 17:52:55 följande:

Japp, ruvardag 8:) tog första testet idag, kunde inte hålla mig men nu blir nästa gång på fredag :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 18:00:29 följande:
    Jag är på dag 7, och 14 dagar sen ovitrelle! Så lika vi är :)

Ja de borde va starkare på fredag såklart. Har du någon bild på dagens test? :)
    Sambon har bild men är inte med honom nu, vi ses på tisdag nästa gång :) ska se om ja kan ordna fram bild
  • Niinja
    gammelpysen skrev 2017-05-28 17:21:23 följande:
    Samma här.

Blöder det mycket? Kan det vara nidblödning?

Vårt första försök började jag blöda 12 dagar efter uttaget, men det här är snäppet tidigare...

Har du tagit ett test?

Usch och fy för allt det här. Du och jag har ju följts åt tidigare....
    Blöder inte som mens och gör inte ont som mens men blöder mer än vad jag förväntade mig av nidblödning.

Hur är det för dig?
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 17:52:55 följande:

Glömde säga tack :D<3

Är du på rd 4 ? När planerar du att testa?
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 18:18:31 följande:

Blöder inte som mens och gör inte ont som mens men blöder mer än vad jag förväntade mig av nidblödning.

Hur är det för dig?

Har smått ont i nedre delen av magen men har inte kommit mer. Kom bara en liten skvätt vid lunch och efter att ha googlat som en galning skulle det kunna vara en nidblödning. Vi får se ikväll, och framförallt i morgon, hur det utvecklas.

Har du tagit ett test?

Kram!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-28 17:38:31 följande:

Okej. Va skönt att de blivit starkare!! Och va kul med officiell testdag. Är de plus idag så lär de ju va plus imorgon med!! Håller alla tummar åt oss allihopa!

Ska du ringa kliniken imorgon?

Själv har jag officiel testdag på en lördag så ja får vänta 2 dagar till med att ringa oavsett vad resultatet blir :)

Nej ja har inga symptom alls förutom lite mensvärk. Har nämnt i helgen som att min mens är på väg. Va helt säker. Därför ja inte riktigt vågar vara glad än för mitt svaga plus. Men jag hoppas hoppas.

Ja jag hoppas det, annars är vi ju grundlurade :) ska bli skönt att få göra det. Ja ska ringa både vår hemklinik och CvL imorgon oavsett resultat.
  • kastrullen

Här är senaste dagarnas test (bara morgontest). Det längst till vänster tog jag i onsdags (rd 8) och det längst till höger i morse (rd 12). Känns väldigt hoppfullt! Som sagt, officiell testdag imorgon och det känns så skönt att ruvartiden snart är över!

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017