• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:29:08 följande:

Jag hoppas att fler ser det än jag. Man blir ju alldeles nojig. Men ska testa imirgon bitti igen såklart :)

Hur går det för dig? Några symtom eller så? :)

Haha ja jag vet!

Det går bra! Sjukt peppad för morgondagen då det är officiella testdagen. Plusstrecken har blivit starkare och starkare under helgen och jag har blivit lugnare :) symtomen som jag känner kan vara ömma bröstvårtor, att det drar/svider/sticker i livmodern och lite illamående, men fortfarande tror jag det kan vara biverkningar av Lutinus. Själv då?
  • Niinja
    gammelpysen skrev 2017-05-28 16:08:23 följande:
    Vilken dag är du på i ruvningstiden? När ska du ha mens?
    Ruvardag 11. Började blöda i fredags.
  • Hornkatten
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:29:08 följande:

Jag hoppas att fler ser det än jag. Man blir ju alldeles nojig. Men ska testa imirgon bitti igen såklart :)

Hur går det för dig? Några symtom eller så? :)

Jo de är ett svagt plus!! Grattis!

Testade mig själv idag igen och den där inne är kvar. Riktiga testdagen är imorgon. Men testade mig för 6dagar sen. Har haft humörsvängningar de sanaste dagarna och brustit ut i gråt utan riktigt anledning.

Hur som Grattis till alla som har kommit så här långt vare sig man vet att de är plus eller det är ju trots allt morsdag.

• Niinja
    gammelpysen skrev 2017-05-28 16:08:23 följande:
    Vilken dag är du på i ruvningstiden? När ska du ha mens?
    BiM är på onsdag.
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 17:12:26 följande:

BiM är på onsdag.

Samma här.

Blöder det mycket? Kan det vara nidblödning?

Vårt första försök började jag blöda 12 dagar efter uttaget, men det här är snäppet tidigare...

Har du tagit ett test?

Usch och fy för allt det här. Du och jag har ju följts åt tidigare....
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-28 17:05:38 följande:

Haha ja jag vet!

Det går bra! Sjukt peppad för morgondagen då det är officiella testdagen. Plusstrecken har blivit starkare och starkare under helgen och jag har blivit lugnare :) symtomen som jag känner kan vara ömma bröstvårtor, att det drar/svider/sticker i livmodern och lite illamående, men fortfarande tror jag det kan vara biverkningar av Lutinus. Själv då?

Okej. Va skönt att de blivit starkare!! Och va kul med officiell testdag. Är de plus idag så lär de ju va plus imorgon med!! Håller alla tummar åt oss allihopa!

Ska du ringa kliniken imorgon?

Själv har jag officiel testdag på en lördag så ja får vänta 2 dagar till med att ringa oavsett vad resultatet blir :)

Nej ja har inga symptom alls förutom lite mensvärk. Har nämnt i helgen som att min mens är på väg. Va helt säker. Därför ja inte riktigt vågar vara glad än för mitt svaga plus. Men jag hoppas hoppas.
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:27:51 följande:
    Gaaah ja kan inte tro det!! Helt sjukt! Så tidigt än såklart så man blir ju skeptisk direkt. Men ett plus är mer än va ja fått under hela den här resan för 2.5år sen när vi startade bebisverkstaden. Helt sjuk känsla! Jag hoppas sååååå att den Vill stanna hos mig <3

Ska testa imirgon bitti med.

Hur går de för för?
    ...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)
    Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-28 17:12:17 följande:

Jo de är ett svagt plus!! Grattis!

Testade mig själv idag igen och den där inne är kvar. Riktiga testdagen är imorgon. Men testade mig för 6dagar sen. Har haft humörsvängningar de sanaste dagarna och brustit ut i gråt utan riktigt anledning.

Hur som Grattis till alla som har kommit så här långt vare sig man vet att de är plus eller det är ju trots allt morsdag.

Åh tack! Vad glad ja blir. Är ju bara på ruvardag 7 idag så jag hade inte ens tänkt att de alls skulle va plus idag.

Va kul, ditt är ju super starkt!! Jag hoppas att den vill stanna kvar tiden ut hos dig med!
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-28 17:38:50 följande:

...kunde inte hålla mig från att testa.

Och gissa vad?! Det visade sig vara plus:)

Säger som dig, detta plus är mer än vad jag fått på flera år!

Är lite nojig att de är ovitrelle som spökar men kan inte hjälpa att bli glad :D

Nu väntar jag tills på fredag o köper ett cb test

Men åh!! Va roligt!!! Stort grattis!!! Vilken dag är du på idag? <3

Har du testat nånting innan?
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 17:41:44 följande:
    Men åh!! Va roligt!!! Stort grattis!!! Vilken dag är du på idag? <3

Har du testat nånting innan?
    Ruvardag 8 och 15 dagar sen ovitrelle :) om jag räknat rätt (har hjärnsläpp efter detta)

Vet inte om de blev lättare eller svårare att hålla sig till fredag? Haha jobbar natten till fredag också så kommer ju inte ha super koncentrerat urin men tänker ändå att de måste visa starkare ändå om det vill gå bra? Eller vad tror ni?

Tack! O detsamma <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017