• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    gammelpysen skrev 2017-05-28 20:28:33 följande:

Håller med. Flera dagar innan testdag. Tänkte inte på Det, är så nere själv:(

Förstår det. Hoppas det är en ofarlig blödning/nidblödning. Håller tummarna för det!
  • Mjbo
    Niinja skrev 2017-05-28 20:33:54 följande:

Ja, testdag är egentligen om en vecka den 4e juni. ????

Men då kan det ju vara för tidigt för att visa ju! Plus att du tog på eftermiddagen! Ge inte upp än! <3
  • Rosenblad
    kastrullen skrev 2017-05-28 09:34:31 följande:

Så härligt för er! Även om jag tycker ruvartiden har varit en pina och det har känts som en evighet :) men det är en fantastisk känsla att veta att man har ett litet embryo i sig som kan bli ens framtida bebis!

Ja allt man gör är ju att vänta hela tiden i denna bebisverkstad!! Men har lite förhoppningar nu jämfört mot tidigare månader då man hoppat över några steg och vet att det är befruktat :) Ska resa bort en vecka nu så får hoppas att tiden går snabbt efter de :)
  • kastrullen

Woho! Positivt idag på testdagen, så nu på förmiddagen ska jag ringa till klinikerna :) håller tummarna så mycket för er andra som inte fått det efterlängtade plusset ännu <3

• kastrullen
    Rosenblad skrev 2017-05-28 23:57:13 följande:

Ja allt man gör är ju att vänta hela tiden i denna bebisverkstad!! Men har lite förhoppningar nu jämfört mot tidigare månader då man hoppat över några steg och vet att det är befruktat :) Ska resa bort en vecka nu så får hoppas att tiden går snabbt efter de :)

Haha ja så är det! Hoppas du får en bra resa! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-29 05:58:13 följande:

Woho! Positivt idag på testdagen, så nu på förmiddagen ska jag ringa till klinikerna :) håller tummarna så mycket för er andra som inte fått det efterlängtade plusset ännu <3

Så himla roligt! Stort grattis igen!!

Jag ska snart kliva upp ur sängen och ta ett morgontest jag med. Rd8 idag, 5 dagar kvar till officiell testdag!
  • Hornkatten

Ja samma här denna morgon. Dags att ringa kliniken och berätta om graviditeten. Idag kommer äntligen sambon hem också så man inte behöver va lika själv om de.

Måste dessutom berätta för chefen då jag har ett relativt "farligt" jobb.

• Sophiasophia

Idag kom det ut blod på grejen man sätter in lutinus med. Ruvardag 5. Oj vad ledsen jag känner mig. Försöker intala mig att det fortfarande kan vara lugnt, men det är väldigt svårt även om gyn sa att det kunde bli så.

Är förvånad över min starka reaktion, hoppades nog verkligen att det skulle funka nu direkt.

Förra stimulerade cykeln kom mensen dag 11, imorgon alltså översatt i ivf.

• Niinja
    Sophiasophia skrev 2017-05-29 06:31:38 följande:

Idag kom det ut blod på grejen man sätter in lutinus med. Ruvardag 5. Oj vad ledsen jag känner mig. Försöker intala mig att det fortfarande kan vara lugnt, men det är väldigt svårt även om gyn sa att det kunde bli så.

Är förvånad över min starka reaktion, hoppades nog verkligen att det skulle funka nu direkt.

??
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-29 06:31:38 följande:

Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017