• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 10:35:43 följande:

Idag har jag värsta deppdagen. Känner mig helt övertygad om att det inte tagit sig denna första ivf-gång och då börjar jag bli orolig på riktigt. Trodde jag var mer avslappnad i min inställning till detta och har tagit det mesta med en klackspark.

Jag har i n g a symptom som tyder på att det tagit sig, utan jag följer exakt mitt vanliga mensmönster. Har noggrant fört dagbok över alla mina symptom under månaderna med puregon och ovitrelle och egna försök samt 2 ggr insemination så jag har mycket att jämföra med.

Jobbigt med deppdag!

Den gång jag var gravid märke jag ingenting alls i teckenväg förrän typ fem dagar efter BIM, så det måste inte betyda nåt.

Jag håller tummarna för er!
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-28 11:38:58 följande:
    Jobbigt med deppdag!

Den gång jag var gravid märke jag ingenting alls i teckenväg förrän typ fem dagar efter BIM, så det måste inte betyda nåt.

Jag håller tummarna för er!
    Tack för peppen på deppen <3 Så rart!

Det deppigaste är väl att jag har menssymptom. När jag var gravid för 4,5 år sen hade jag inga direkta känningar innan bim. Lite tunga bröst och ömma bröstvårtor, men det kom senare.
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 11:24:25 följande:

Jepp, testade för att se att ovitrelle var ur kroppen och fick superminus. Antar att det inte kan vara annat än minus idag. Men jag är osäker på hur man räknar ruvardagar :) Jag tycker jag är på ruvardag 4, då räknat jag dagen för ET som dag 0.

Så här jag också räknat:)

Nä det borde va för tidigt för ett plus, men då vet du ju att ovitrelle gått ur kroppen i alla fall! Håller tummarna för att mensen håller sig undan och att du har fel! Ta hand om dig och så hoppas jag det känns bättre snart.
  • gammelpysen

Jag försvinner nu. Började blöda idag på ruvardag 10. Fan.

Stort lycka till åt er som är kvar.

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-28 12:10:31 följande:
    Så här jag också räknat:)

Nä det borde va för tidigt för ett plus, men då vet du ju att ovitrelle gått ur kroppen i alla fall! Håller tummarna för att mensen håller sig undan och att du har fel! Ta hand om dig och så hoppas jag det känns bättre snart.
    Tack snälla! Jag försöker verkligen tänka så, det var ju det som var meningen med att testa idag. Haha.
    Sen har man ju läst många berätta att de plussat tidigast ruvardag 9 och så med en blastocyst, så det finns ju gott om utrymme att plussa fortfarande.
  • Sophiasophia
    gammelpysen skrev 2017-05-28 13:32:21 följande:

Jag försvinner nu. Började blöda idag på ruvardag 10. Fan.

Stort lycka till åt er som är kvar.

Beklagar! Men är du säker på att det är mens? Till mig sa de att lutinus bygger upp slemhinnan MYCKET mer än normalt vilket gör att det är vanligt att man blöder ut lite vid ivf. Jag har blivit instruerad att fortsätta med lutinus även om jag börjar blöda och fortsätta fram till testdag.
  • gammelpysen

Ska testa om några dagar, när jag slutat blöda, när mensen skulle kommit. Är några dagar tidigt. Borde komma tisdag eller onsdag.

• Hornkatten
    gammelpysen skrev 2017-05-28 14:45:41 följande:

Ska testa om några dagar, när jag slutat blöda, när mensen skulle kommit. Är några dagar tidigt. Borde komma tisdag eller onsdag.

Förstår att de måste vara jättejobbigt! Hoppas de bara är tillfälligt. Min läkare så också att man kan blöda under behandling och ska inte ta något gör givet förrän testdag. Men inte så kul att bli besviken om de är dåligt.

Håller tummarna att det inte är en riktigt blödning. Hur som lycka till!
  • Niinja

Jag har också börjat blöda. Känns jättejobbigt men har samtidigt inte gett upp. Känns inte som mens men jag vet inte. Jag fortsätter med tabletterna och testar på testdagen om en vecka. Jobbigt att inte veta..

• kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 14:14:44 följande:

Tack snälla! Jag försöker verkligen tänka så, det var ju det som var meningen med att testa idag. Haha.

Sen har man ju läst många berätta att de plussat tidigast ruvardag 9 och så med en blastocyst, så det finns ju gott om utrymme att plussa fortfarande.

Ja kära nån, det är ju flera dagar kvar tills det gått tillräckligt lång tid för att det borde kunna synas :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017