• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • gammelpysen
    Niinja skrev 2017-05-28 15:45:17 följande:

Jag har också börjat blöda. Känns jättejobbigt men har samtidigt inte gett upp. Känns inte som mens men jag vet inte. Jag fortsätter med tabletterna och testar på testdagen om en vecka. Jobbigt att inte veta..

Vilken dag är du på i ruvningstiden? När ska du ha mens?
  • Mjbo

Är tillbaka från min mini semester, tog ett test alldeles nyss.. Har jag precis plussat?!!!! Nån mer än jag som ser?? Hjälp!
  • gammelpysen
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:12:47 följande:

En till bild

Svårt att säga. Vilken dag är Det?

Testa i morgon bitti?

Grattis i alla fall.
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:12:47 följande:

En till bild

Jag tror jag ser! Det är nog ett plus! :) Grattis!
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-28 16:16:45 följande:

Svårt att säga. Vilken dag är Det?

Testa i morgon bitti?

Grattis i alla fall.

Jag ska definitivt testa imirgon bitti. Kunde bara inte hålla mig tills dess. Är på dag 7 med en 5dagars :) officiell testdag om 6 dagar. Ska testa då med såklart, vet att det är tidigt. Men tog ett test i fredags innan jag åkte på min minisemester för att de så ovitrellesprutan va borta ut kroppen och då var det feting minus, inte ett tillstymmelse till plus.

Tack ska du ha! :) :)
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-28 16:23:12 följande:

Helt klart plus!!!! Grattis!

Gaaah ja kan inte tro det!! Helt sjukt! Så tidigt än såklart så man blir ju skeptisk direkt. Men ett plus är mer än va ja fått under hela den här resan för 2.5år sen när vi startade bebisverkstaden. Helt sjuk känsla! Jag hoppas sååååå att den Vill stanna hos mig <3

Ska testa imirgon bitti med.

Hur går de för för?
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-28 16:21:37 följande:

Jag tror jag ser! Det är nog ett plus! :) Grattis!

Jag hoppas att fler ser det än jag. Man blir ju alldeles nojig. Men ska testa imirgon bitti igen såklart :)

Hur går det för dig? Några symtom eller så? :)
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-28 16:10:10 följande:

Är tillbaka från min mini semester, tog ett test alldeles nyss.. Har jag precis plussat?!!!! Nån mer än jag som ser?? Hjälp!

Ååh!! Hoppas hoppas :D <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017