• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-29 11:16:46 följande:

Håller alla tummar och tår för att den stannar kvar!

Jag har precis pratat med klinikerna och bokat in ett ultraljud den 20/6 :) så nu börjar nästa väntan!

Ja snacka om nästa väntan fick själv tid 19/6. Har du även ringt mödravården eller ska du bara gå på fetilitetskliniken först?
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-29 07:19:49 följande:
    Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
    jag håller med Mjbo! det vara vad som helst... alldeles för tidigt att säga?

jag vågar inte testa än... nu är det rd 4 (om jag räknar rätt...) 7 dagar från ÄP.
    tidigast är väl rd 8? har bestämt mig att jag är PUPO (pregnant until proven otherwise) för att hålla mig positiv. 

Stort stort grattis till alla som plussat!!! Hjärta

kramar
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-29 07:19:49 följande:
    Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
    Tack vännen! Vet inte riktigt hur jag ska tro, det har inte kommit mer blod men jag har lite molvärk som innan mens.

Pallar inte riktigt att föra in den med fingret, är så rädd för infektioner, men man skulle kanske använda engångshandskar.
    Är det inte svårt att få upp den ordentligt?
  • kastrullen
    Hornkatten skrev 2017-05-29 15:15:00 följande:

Ja snacka om nästa väntan fick själv tid 19/6. Har du även ringt mödravården eller ska du bara gå på fetilitetskliniken först?

Åh, nästan samtidigt där också:)

Nä det har jag inte. Men funderade på om jag skulle göra det, det är ju snart sommar och det kanske blir svårare att få tid om jag väntar till ul innan jag ringer. Har du ringt dem?
  • Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-29 16:16:30 följande:

Åh, nästan samtidigt där också:)

Nä det har jag inte. Men funderade på om jag skulle göra det, det är ju snart sommar och det kanske blir svårare att få tid om jag väntar till ul innan jag ringer. Har du ringt dem?

Nej jag har inte ringt än. Vet inte riktigt vart jag vill gå än. Om man ska ha nära jobbet, nära hemma eller bara gå på vad som sägs vara bra.
  • Kv89

Hej allihopa!Jag är just nu inne på dag 5 med sprutorna Bemfola. Tar nässpray suprecur också. Jag undrar om det är någon av er som känner igen dessa symtom/biverkningar. Ömhet/känsliga bröstvårtor och typ ägglossningsflytningar, Ursäkta mig men genomskinliga och hala/slemmiga. Är rädd att det ska vara ägglossning som är på g (katastrof) eller om det är vanligt att det är så när man tar bemfola injektionerna?

Hoppas någon kan ge mig ett upplyftande svar ????

• kastrullen
    Kv89 skrev 2017-05-29 16:45:38 följande:

Hej allihopa!Jag är just nu inne på dag 5 med sprutorna Bemfola. Tar nässpray suprecur också. Jag undrar om det är någon av er som känner igen dessa symtom/biverkningar. Ömhet/känsliga bröstvårtor och typ ägglossningsflytningar, Ursäkta mig men genomskinliga och hala/slemmiga. Är rädd att det ska vara ägglossning som är på g (katastrof) eller om det är vanligt att det är så när man tar bemfola injektionerna?

Jag har inte tagit någon av ovan nämnda läkemedel, men jag har läst någonstans att man kan tro att man kommer få ägglossning under behandlingen, men det får man inte. Så jag tror du kan va lugn :) jag tog först synarela och sen gonal-f och jag fick också något som jag uppfattade som ägglossningsflytningar.
  • Mjbo
    Kv89 skrev 2017-05-29 16:45:38 följande:

Hej! Jag tog bemfola, hade precis som du ägglossningsflytningar ett par dagar in i behandlingen. De fortsatte i princip hela tiden, så du kan nog va lugn Ang det iaf :)
  • alade

Äggplock imorgon förmiddag. Det känns både härligt och jobbigt!

• Mjbo
    alade skrev 2017-05-29 20:04:34 följande:

Äggplock imorgon förmiddag. Det känns både härligt och jobbigt!

Åh så spännande!! :) :) stort lycka till!! Uppdatera oss efteråt hur det gick!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017