• CazaAzur

Första gången IVF Maj 2017

Hoppar in här också med (andra) IVF i maj. 
    Idag var det äggplock och gör så ont, så ont... 
    Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 
    Hoppas vi får ett positivt besked om några dagar....
    Efter katastrofen sist vågar man liksom inte hoppas för mycket..

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-22 18:50:19 följande:
    Välkommen!

Trist för ditt förra försök. Hoppas du har större lycka denna gången!

Vad är anledningen till att de alla va omogna sist? Vet ni det? Måste va snopet hur som helst aty komma så långt som till uttaget och sen inte få insättning alls :(

Lycka till iallafall denna gång!
    vi hade 5 st som var omogna och 2 som hade en chans men utvecklades inte som dem skulle till dag 5. det var faktiskt skitjobbigt men hört att det är rätt så normalt att första gången går åt skogen.
    Men nu är det nya tag.. :)  men superrädd för samtalet från kliniken inför återföringen...
  • CazaAzur
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 19:14:31 följande:
    Hej!

Håller med om äggplocket, tyckte det gjorde svinont. Jag vet att jag annars brukar vara smärttålig, men detta gjorde rejält ont (gjorde mitt första i fredags).

Hoppas ni får bättre resultat denna gång, känns ju som att man gav dig ovitrelle för tidigt förra gången?!
    något konstigt va det förra gången... nu fick jag två olika sprutor för ägglosningen... men plocket var förra gången inte alls smärtsamt, den här gången höll jag på att svimma.. 

du väntar på återföring? lycka till !! 
  • CazaAzur

Imorgon blir det återföring. 5 embryos verkar har fått till, hörde vi idag Drömmer Jag mådde så pass dålig pga äggplocket att fick vänta en dag annars skulle ÅF varit idag.  
    Hoppas hoppas att de kämpar vidare fram till imorgon :) 

• CazaAzur
    Sophiasophia skrev 2017-05-24 14:54:10 följande:

Postade i fel grupp först. Men Så. Då ansluter jag mig till ruvarmammorna. Nu har jag en perfekt blastocyst insatt. 2 direkt till frysen och resten odlas vidare till imorgon. Vet inte om det egentligen är lönt att odla vidare dem, känns ju som att de varit långsammare. Har någon av er fått fler till frysen så?

Lyckat till! Va roligt! Hoppas jag kan säga imorgon att vi fått några in i frysen. DrömmerJag antar att vissa tillfällen är det bättre att odla fram till dag 6 för att vara säker på att den har alla kvaliteter som behövs för att frysas..
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-24 15:03:55 följande:

Åt så spännande! Jag hoppas verkligen det går hela vägen för oss allihopa! Hade varit så kul. 2 plus har vi redan fått i tråden denna månad.. och mer ska det bli eller hur :D 

Stort lycka till inför imorgon! Det kommer gå så bra :)

tack! det hoppas vi så mycket... 
    Stort lycka till med ruvningen också! 
  • CazaAzur
    alade skrev 2017-05-24 10:00:45 följande:

VUL idag för att kolla till äggen. 7 ägg har växt till som de ska och några mindre som skulle kunna hinna ifatt med lite tur. Fortsätter med samma dos av allt och så är det äggplock på tisdag. Icsi på alla ägg. Jag är redan orolig inför hur det ska gå... Samtalet sist om att inga ägg blivit befruktade var otroligt tufft att få, även om vi räknade första omgången lite som ett test. Men med 16 mogna ägg räknade jag verkligen med att få något tillbaka.

Samma sak hände oss med första omgången, inga ägg blev befruktade! Andra omgången med bättre protokoll och icsi, fick vi 9 ägg varav 8 befruktade, 5 var mycket bra, varav ett lite extra bra som jag får idag Cool  Det är verkligen så att första IVF är ett test! 

Lycka till med äggplocket!!
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-25 20:16:48 följande:
    Tack, självklart ska jag ha i åtanke att det kan vara falskt negativt efterdom de är så tidigt. Fick tillbaka en 5 dagars så jag ska ju ha min mens på onsdag, så jag tänker att de borde visa på måndag ;)

Visst är det spännande att följa andra i samma resa. Känns som att man skulle vilja träffa hela högen för att man har så myvlet gemensamt med er allihopa. Ni förstår vad man går igenom.

Jag har ingen i min närhet över huvudtaget som har gjort en ivf så jag va helt ovetandes vid start. Så psykiskt påfrestande detta är och har vart kunde jag faktiskt inte ens tänka mig att det skulle bli.

Jag uppdaterar självklart efter mina test! Men i helgen kommer jag inte ha någon mottagning på telefonen så jag får läsa ikapp allting nästa vecka det jag missat hos er andra :)
    Följer med er här, är rd 2 är idag. Känner faktiskt något som liknar mensvärk och mycket öm om brösten :( Det är nog hormoner och var ju en aning överstimulerad... 

Har hört att man inte ska börja testa först efter 10 dagar, vågar nog inte tjuvstarta. I stället hänger jag här med er och försöker hålla mig positiv :D 

Jag håller med om att det är så psykiskt påfrestande, mycket svårare psykiskt än fysiskt... 

Hoppas ni alla får en fin helg!! 
  • CazaAzur
    Sophiasophia skrev 2017-05-26 12:44:00 följande:
    Vad kul! Då ligger vi exakt samma du och jag. Jag gjorde ET på Sophiahemmet i onsdags.
    Jag känner mig illamående och trött men har förstått att detta är biverkningar av Lutinus.
    Dessutom är jag helt galet pruttig :D :D men det beror nog på nåt annat.
    Kul! :) :) 
    Har redan fått samma biverkningar (andra dagen) galet mycket gas... :D Jag skyller på Lutinus! 
    Har du tänkt att vänta till 10/6 att testa som SH rekommenderar? 
    Blir svårt för mig...
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-29 07:19:49 följande:
    Min läkare rekommenderade mig att inte använda den där plast grejen just för att det irriterar mer inuti eftersom den är så hård. Kan va därflr du blöder? Hon så att ja ska föra in tabletten som en tampong. Det är lindrigare.

Kramar till dig iallafall oavsett! Förstår att det måste kännas riktigt tungt och nervöst. Men ge inte upp än. Det kan vara en nidblödning med! <3
    jag håller med Mjbo! det vara vad som helst... alldeles för tidigt att säga?

jag vågar inte testa än... nu är det rd 4 (om jag räknar rätt...) 7 dagar från ÄP.
    tidigast är väl rd 8? har bestämt mig att jag är PUPO (pregnant until proven otherwise) för att hålla mig positiv. 

Stort stort grattis till alla som plussat!!! Hjärta

kramar
  • CazaAzur

Usch jag gjorde testet idag, hade lovat mig själv att inte göra det, egentligen är det rd 7 (blasto på 5) och det var ju negativt. Jag tyckte först att jag kunde se något men tror att jag väl inbillade mig.. Har haft så konstig känsla i magen som att mens kommer (fast det är typ en vecka till mens). Hade super ont om (.)(.) jättelänge som nu har avtagit... 

Har ni andra redan sett positivt på rd 7?

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-06-01 21:36:22 följande:
    Jag såg potivit på rd7 med en 5dagars blasto. Men de är ju väldigt olika såklart! Jag tycker du ska vänta någon dag och testa igen. Det kan vara så att de är för tidigt men de vet du säkert. Men försök lugna dig med det iallafall. Kram till dig, förstår att de är ett par nervösa dagar nu <3
    tack!! ska försöka vänta... 
    Kram!!
  • CazaAzur

för mig blev det mens några dagar sedan - mycket regelbundet som vanligt. 
    det finns ändå ett i frysen som jag hoppas på :)
    Vet ni hur snabbt kan man få FET?

Kram och lycka till till er alla som ruvar :)

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017