• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-24 19:03:58 följande:

Hoppas man får känna något snart :D fast då blir man väl nojig över de Hahaha.

Okej de lät som en bra idé :) jag ska försöka hålla mig till testdagen, så för vi se hur de går :)

Haha ja aldrig är man nöjd antingen känner man för mycket eller för lite Haha:)

Oj, hålla dig till testdagen!? Det va strongt gjort! Skulle jag aldrig någonsin klara! Haha :D
  • Hornkatten

Haha mjo de är strongt att hålla sig. Jag har alltid sagt att jag skulle hålla mig och var fast besluten. Men det blev ändå inte så.. tog testet en vecka innan. Hur man än tar sina tester så hoppas man ju på positivt resultat.

Håller tummarna för oss alla!

• Villhabulle
    Essie32 skrev 2017-05-24 09:22:15 följande:

Ah , nu ser jag att du inväntar äggplock!

Nu har jag kört sprutor i 6 dagar och fortfarande nässpray men tar halverad dos istället och det enda jag känner är fortfarand bara lite huvudvärk ibland. Det är ju individuellt men som sagt så behöver det inte vara så att du mår dåligt men kanske bara bra att vara beredd på det. Det är vårt första också, otroligt glada vi med. Försöker tänka positivt och tänka bättre bli glad två gånger än att nu inte glädjas åt det och inte våga tänka att det blir något. :) ja inte riktigt äggplock än, först ultraljud och sen förhoppningsvis äggplock tisdag säger dom. Lycka till med sprayningen och försök bara njuta av whats about to come :)
  • Villhabulle

Så när har ni som plussat tidigast testat? Mjbo! Du är näst på tur väl!!! Vad kul! håller båda tummarna !

• Mjbo
    Villhabulle skrev 2017-05-24 22:16:03 följande:

Så när har ni som plussat tidigast testat? Mjbo! Du är näst på tur väl!!! Vad kul! håller båda tummarna !

Ja jag tror de är jag som är näst på tur att testa. Ruvardag 3 idag. Om ingen annan jag missat ligger före eller lika :D

Tack för dina tummar. Jag håller dom hårt åt dig med! :) tänkte ta ett test på måndag faktiskt. Då är det ruvardag 7. Men såklart är det väldigt tidigt.... Men jag har ju iaf tagit ett test idag bara för att se att sprutan gått ut kroppen, och de hade den, Så om jag får ett tidigt plus så beror det på en bebis, inte spruta :D
  • Mjbo

Såg nu att jangeles ligger en dag före mig i ruvartiden. Så beroende på om hon testar tidigare än beräknad testdag eller ej så kan hon va före mig :D

• Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-24 15:06:18 följande:
    Jag fick oxå 2 till frysen direkt, och 3 st skulle odlas vidare en dag extra (till 6dagar totallt).. Sedan fick vi brev om igår att 2 av dom hade klarat sig och är nedfrysta. Så nu har vi totallt 6 st i frysen. 2 st 5dagars och 2 st 6dagars :)

Hoppas dina klarar sig med! Spännande att va ruvare. Jag är på ruvardag 3 idag om återföringsdagen är dag 0.. Tiden går helt sjuuukt sakta. Men men.. Ska försöka hitta på något i helgen som sagt så tiden går fort. Kanske åka iväg och tänka på annat :)
    Hur får du tiden att gå? förutom att jobba osv :P
    Ah, det låter ju lovande att man faktiskt får några till till frysen.

Ja, hur får man tiden att gå :) Jag har ju en snart 4-åring så tiden rullar på ändå. Vi ska på grönan för första gången imorgon.

Mitt värsta problem just nu är att inte agera som att jag är gjord av glas. Känner hur jag nästan bara vill ligga i soffan och inte röra mig. Kommer typ inte våga åka nåt på grönan imorgon. Och det känns ju dumt, men jag har svårt att slappna av så känner jag.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-24 15:24:57 följande:

Brev idag om att vi fått 3 st eskimåer till frysen :)

Känns som att man kan andas ut liiite Iallafall om detta inte skulle gå vägen, men hur underbart hade de inte varit att få ett plus innan sommaren!

Har inga känningar alls så vet inte om jag har så stora förhoppningar, ruvardag 4.

Gött! Bra kvitto ändå på att man har fått fram 3 bra ägg som är frysvärdiga.

Tänker att dag 4 är tidigt för känningar?! Satte du in 5-dagars? I så fall vore du på 9 dagar efter äl om det inte varit ivf. Jag plussade äl +10 med min son och det var tidigt, men de tidigaste symptomen kom några dagar senare i form av jätteömma bröstvårtor, när jag plussade kändes iofs brösten lite tunga när jag tog av bh-n, men det har jag märkt att de kan göra ändå i menscykeln.
  • Jangeles
    Sophiasophia skrev 2017-05-24 23:20:12 följande:
    Gött! Bra kvitto ändå på att man har fått fram 3 bra ägg som är frysvärdiga.

Tänker att dag 4 är tidigt för känningar?! Satte du in 5-dagars? I så fall vore du på 9 dagar efter äl om det inte varit ivf. Jag plussade äl +10 med min son och det var tidigt, men de tidigaste symptomen kom några dagar senare i form av jätteömma bröstvårtor, när jag plussade kändes iofs brösten lite tunga när jag tog av bh-n, men det har jag märkt att de kan göra ändå i menscykeln.
    Ja eller hur :) vi var inställd på noll så allt är ju bättre än de

Jo precis, ja ett 5dagars blev det. Vet inte vad jag är ute efter riktigt... lite molvärk eller något som gör mig påmind om att något försöker fästa.

En del av mig vill vara positiv o glad och en annan del vill bara ta ner mig på jorden och få mig att tro de värsta, Gud vad detta är psykiskt påfrestande.
  • Sophiasophia
    Jangeles skrev 2017-05-25 01:28:22 följande:
    Ja eller hur :) vi var inställd på noll så allt är ju bättre än de

Jo precis, ja ett 5dagars blev det. Vet inte vad jag är ute efter riktigt... lite molvärk eller något som gör mig påmind om att något försöker fästa.

En del av mig vill vara positiv o glad och en annan del vill bara ta ner mig på jorden och få mig att tro de värsta, Gud vad detta är psykiskt påfrestande.
    Känner igen det där. Jag verkar utöva nån slags negativ positivism eller positiv negativism.
    Jag liksom tycker att jag "känner på mig" att det inte kommer att funka och så är jag helt inställd på det. Och funkar det då sen inte så kan jag liksom skaka av mig det lättare med hänvisning till att jag ju "kände på mig det". Och skulle det funka så är det ju bara en härlig överraskning.
    Jag har märkt att jag gör så med mycket och det är nog ett sätt att skydda mig från besvikelse. Fallet blir ju inte så hårt då.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017