• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen

Eftersom jag inte vågade tro på mina svaga streck så tog jag idag ett cb digitalt. Och det visar "Gravid 1-2" :D

Allt slit var värt det! Direkt kom illamåendet men det kan också bero på att jag fick lite andnöd och började gråta :)

Hur mår ni idag?

• Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-05-22 22:53:32 följande:

vi hade 5 st som var omogna och 2 som hade en chans men utvecklades inte som dem skulle till dag 5. det var faktiskt skitjobbigt men hört att det är rätt så normalt att första gången går åt skogen.

Men nu är det nya tag.. :)  men superrädd för samtalet från kliniken inför återföringen...

Ja det har jag oxå hört av min klinik. Att första gången ska ses som en prov gång. Hoppas verkligen det funkar denna gång åt dig iaf :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-23 05:54:05 följande:

Eftersom jag inte vågade tro på mina svaga streck så tog jag idag ett cb digitalt. Och det visar "Gravid 1-2" :D

Allt slit var värt det! Direkt kom illamåendet men det kan också bero på att jag fick lite andnöd och började gråta :)

Hur mår ni idag?

Grattis igen kastrullen! Vilken fantastisk känsla! Så himla glad för din skull!! :)

Det är bra med mig.. rd2 idag (om återföringsdagen räknas som dag 0??)

Lång väntan. Känns som en evighet kvar tills ja får testa haha :D
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-23 07:34:49 följande:

Stort grattis till alla som plussat! Så inspirerande att läsa!!

Hur går det för dig? Har du hunnit tagit något glas bubbel än? ;)
  • Essie32

Hej alla! Jag hoppar gärna in om det är ok?

Jag går på Carl von Linné kliniken i Uppsala och kör med långa protokollet. Det är första försöket och vi hinner precis innan de stänger i sommar. ET planerat middsommarveckan!
    Började med nässpray igår för första gången, senare får jag ta 2 olika sprutmediciner: bemfola och menopur, båda i styrka 225.

Jag har sällan egen ägglossning och dåligt amh värde, dock på ul kunde man alltid se äggblåsor så inte 100% hur mkt man ska titta på amh. Min man har väldigt få spermier 1,5 mlj, dock pigga och bra rörlighet så vi kommer få injektionsbwfruktning (isci ? Heter det?)
    Jag har tidigare fått Letrozole i flera månader för att framkalla äl och det har funkat mkt bra! Dock tog det sig aldrig, nu vet vi varför- mannens få spermier. Det känns skönt att börja med ivf nu och ha möjlighet att göra en omgång nu innan sommaren. Hoppas verkligen på att det blir några dugliga ägg.. jag är 32 , mannen 34. Inga barn sedan innan.

Jag har läst hela tråden och vill gratta alla som redan har fått plus och håller tummarna för er andra ! <3

Nu kör jag spray andra dagen, vill så gärna att tiden går lite fortare..

• Sophiasophia

Hur mår ni idag?

Kul!!! Men jag var säker redan igår :P Ser man streck så är det ett plus :)
    GRATTIS igen!!
  • Sophiasophia
    CazaAzur skrev 2017-05-22 22:57:49 följande:
    något konstigt va det förra gången... nu fick jag två olika sprutor för ägglosningen... men plocket var förra gången inte alls smärtsamt, den här gången höll jag på att svimma.. 

du väntar på återföring? lycka till !! 
    Jepp, återföring imorgon om inget konstigt inträffar. Känns lite nervöst på nåt sätt.

När får du veta hur det har gått? Jag fick ju vänta 3 dagar. Jag fick en tid på måndagen för återföring redan vid äggplocket på fredagen, och så sa de att de skulle ringa om det var många likvärdiga ägg (vilket det då alltså var).
  • Jangeles

Hur mår ni idag?

Aaaah!! Vad kul :D grattis igen!!!

Ruvardag 1 = hemsk huvudvärk och stickningar i livmodern.

Nu känner jag ingenting, haha jag vill bara lägga mig i koma o få vakna upp på testdagen:D
  • Sophiasophia

En grej som jag funderat på och tycker är lite synd är att man inte kan donera bort ägg som man sen inte ska använda. Känns så dumt att de bara slängs när de skulle kunna användas av någon som behöver.

Problemet är ju att äggen befruktas, men jag tänker att man skulle kunna göra en plan som gäller om man får väldigt många bra ägg.
    Jag är 37 så detta är sista året jag får donera och då vill jag ju lägga tiden på att få vårt andra barn. Och inte göra processen för att bara donera allt.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017