• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 15:25:16 följande:

Hoppas du har rätt!! Känns ju som rätt bra odds ändå. Jag gjorde ju ägguttaget på fredagen så idag var första kontakten med kliniken efter det. Känns väldigt spännande. Får jag ditt resultat så är jag ju mer än nöjd :)

Ja det är ju bara bra att dom odlar dem vidare! Jättespännande! Håller tummarna! :)
  • Hornkatten
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 15:25:16 följande:

Hoppas du har rätt!! Känns ju som rätt bra odds ändå. Jag gjorde ju ägguttaget på fredagen så idag var första kontakten med kliniken efter det. Känns väldigt spännande. Får jag ditt resultat så är jag ju mer än nöjd :)

Jag gick också hos sophiahemmet och fick också vänta på 5 dagars då de inte såg vilket som va bäst. Fick ett bra embryo och väntar nu på att dagarna ska springa förbi.

Tycker inte att du ska oroa dig utan de vet ju vad de håller på med :)
  • kastrullen

Hmm, i morse mådde jag bra men i eftermiddag har jag varit så illamående. Har en liten mental svacka och ifrågasätter om det verkligen är positivt eller om nåt kan göra det falskt positivt eller att det är nåt fel på testen. Kanske orsakar mediciner eller pms illamåendet. I och med detta åkte jag och köpte ett digitalt test som jag ska ta imorgon. Är livrädd för att få ett "inte gravid" nu när jag fått ett plus..

• Sophiasophia
    Hornkatten skrev 2017-05-22 16:49:09 följande:
    Jag gick också hos sophiahemmet och fick också vänta på 5 dagars då de inte såg vilket som va bäst. Fick ett bra embryo och väntar nu på att dagarna ska springa förbi.

Tycker inte att du ska oroa dig utan de vet ju vad de håller på med :)
    Ååå spännande! Jag har köpt ett 3-paket för att ta bort pressen (iaf de första gångerna), vi båda kan betala detta med bruttolöneavdrag och då blir det ju väldigt förmånligt.

Var det samma läkare som gjorde ET på dig som gjorde äggplocket? Det var Lena G som gjorde mitt äggplock så jag funderar på om det är hon på onsdag oxå
  • Hornkatten

Grattis Kastrullen!!!

Du inspirerade mig att våga testa mig så gjorde de nu och de är PLUS!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

• Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-22 16:49:34 följande:

Hmm, i morse mådde jag bra men i eftermiddag har jag varit så illamående. Har en liten mental svacka och ifrågasätter om det verkligen är positivt eller om nåt kan göra det falskt positivt eller att det är nåt fel på testen. Kanske orsakar mediciner eller pms illamåendet. I och med detta åkte jag och köpte ett digitalt test som jag ska ta imorgon. Är livrädd för att få ett "inte gravid" nu när jag fått ett plus..

Det är ju inte så konstigt att du känner så med ditt första plus. Det gjorde jag ändå tills jag passerat bim med råge!

Men plusset kan du lita på. Sen kan det ju hända saker längs vägen, men just nu är du garanterat gravid. Finns inget som ger falskt plus nu när du är förbi 10 dagar efter ovitrelle. Och plusset blir ju starkare. Gott tecken med höga hormonvärden tidigt oxå :)
  • Sophiasophia
    Hornkatten skrev 2017-05-22 16:57:32 följande:

Grattis Kastrullen!!!

Är ensam hemma och sambon är borta med jobbet till på måndag vet inte om jag vågar tro på de men är glad. Tog två tester och båda är plus på ruvdag 8

WOW GRATTIS!!! vilken lyckoträff detta visade sig bli, hoppas det smittar :)

Tidigt plus för dig med! Det bådar gott! Läser man runt verkar folk plussa tidigast ET+9
  • kastrullen

Grattis Kastrullen!!!

Åh va glad jag blir för eran skull! Grattis! :)

Har du några symtom?
  • Mjbo

Grattis Kastrullen!!!

Härligt!!!! Stort GRATTIS till dig med!!! Såå himla glad för din skull!! :D vilken känsla det måste va för er som plussat! :)
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017