• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Essie32
    kastrullen skrev 2017-05-23 17:15:14 följande:
    Välkommen!

Jag går också på Carl von Linné:)

Va spännande och tur ni hinner med ett försök innan sommaren! Håller tummarna för er!
    Ja, det är riktig tur vi har med timingen såhär innan sommarstängt! Hoppas verkligen att det går bra och vi lyckats. Du ger mig hopp! Jag gillar CVL, fick så bra vibes när vi var där för första gången ett par veckor tidigare. Vi bor i Sthlm och kommer pendla dit, eventuellt ta några blodprov på plats hos någon läkare som samarbetar med Kliniken.
  • alade

VUL idag för att kolla till äggen. 7 ägg har växt till som de ska och några mindre som skulle kunna hinna ifatt med lite tur. Fortsätter med samma dos av allt och så är det äggplock på tisdag. Icsi på alla ägg. Jag är redan orolig inför hur det ska gå... Samtalet sist om att inga ägg blivit befruktade var otroligt tufft att få, även om vi räknade första omgången lite som ett test. Men med 16 mogna ägg räknade jag verkligen med att få något tillbaka.

• kastrullen
    Essie32 skrev 2017-05-24 09:27:31 följande:

Ja, det är riktig tur vi har med timingen såhär innan sommarstängt! Hoppas verkligen att det går bra och vi lyckats. Du ger mig hopp! Jag gillar CVL, fick så bra vibes när vi var där för första gången ett par veckor tidigare. Vi bor i Sthlm och kommer pendla dit, eventuellt ta några blodprov på plats hos någon läkare som samarbetar med Kliniken.

Ja vi bor ca en timme från Uppsala, men har gjort alla undersökningar och blodprov på hemkliniken. Vi har bara varit dit för själva äggplocket och återförandet, och så har CVL fått info faxat från hemkliniken och sen tagit beslut om medicinhöjning och sånt. Det har funkat jättebra!
  • kastrullen
    Villhabulle skrev 2017-05-23 23:42:14 följande:

Tog blodprov idag som såg bra ut, en sådan lättnad. Nu blir det VUL på fredag, och förhoppningsvis äggplock på tisdag. Blir nervösare för varje dag som går nu :)

Åh så spännande! :)
  • Rosenblad
    Essie32 skrev 2017-05-24 09:27:31 följande:

Vi går också hos Carl von linne men bor i Stockholm :)

Blir vårat första försök efter två misslyckade insemineringar på samma klinik, som vi också hinner med innan sommar stängt så förväntningarna är stora!

Vi ska ha äggplock i övermorgon Fredag. När är de er tur? Tog sista boosten Menopur igår på 300 och idag blir det älsprutan.
  • Essie32
    Rosenblad skrev 2017-05-24 12:53:02 följande:
    Vi går också hos Carl von linne men bor i Stockholm :)

Blir vårat första försök efter två misslyckade insemineringar på samma klinik, som vi också hinner med innan sommar stängt så förväntningarna är stora!

Vi ska ha äggplock i övermorgon Fredag. När är de er tur? Tog sista boosten Menopur igår på 300 och idag blir det älsprutan.
    Vad bra att hinner nu innan sommaren också! Håller tummarna för att det går bra på fredag, uppdatera gärna

Vi är precis i början, jag är på 3:e dagen med nässpray, så långt kvar.. planerad ET är midsommarveckan, precis innan de stänger så lite tight..!
    När börjar man med sprutor? Är det någon dag efter mensen börjar eller väntar man 1 vecka till och sprejar mer? Jag har korta cyklar och väntar på att den ska komma, kanske till helgen. Då får jag ringa cvl och meddela om det. Jag började med synarela nu i måndags och längtar tills jag får börja med sprutor!!
  • Essie32
    kastrullen skrev 2017-05-24 12:46:31 följande:
    Ja vi bor ca en timme från Uppsala, men har gjort alla undersökningar och blodprov på hemkliniken. Vi har bara varit dit för själva äggplocket och återförandet, och så har CVL fått info faxat från hemkliniken och sen tagit beslut om medicinhöjning och sånt. Det har funkat jättebra!
    Åh då borde man kunna göra prover och ul i Sthlm också! Hoppas hoppas, det tar lite tid att ta sig dit annars..

En fråga om nedreglering: Sprutar man med nässpray alltid lika länge eller är det beroende av när mensen kommer? Jag började i måndags men misstänker att den dyker upp redan i helgen.
  • Sophiasophia

Postade i fel grupp först. Men Så. Då ansluter jag mig till ruvarmammorna. Nu har jag en perfekt blastocyst insatt. 2 direkt till frysen och resten odlas vidare till imorgon. Vet inte om det egentligen är lönt att odla vidare dem, känns ju som att de varit långsammare. Har någon av er fått fler till frysen så?

• CazaAzur

Imorgon blir det återföring. 5 embryos verkar har fått till, hörde vi idag Drömmer Jag mådde så pass dålig pga äggplocket att fick vänta en dag annars skulle ÅF varit idag.  
    Hoppas hoppas att de kämpar vidare fram till imorgon :) 

• CazaAzur
    Sophiasophia skrev 2017-05-24 14:54:10 följande:

Postade i fel grupp först. Men Så. Då ansluter jag mig till ruvarmammorna. Nu har jag en perfekt blastocyst insatt. 2 direkt till frysen och resten odlas vidare till imorgon. Vet inte om det egentligen är lönt att odla vidare dem, känns ju som att de varit långsammare. Har någon av er fått fler till frysen så?

Lyckat till! Va roligt! Hoppas jag kan säga imorgon att vi fått några in i frysen. DrömmerJag antar att vissa tillfällen är det bättre att odla fram till dag 6 för att vara säker på att den har alla kvaliteter som behövs för att frysas..
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017