• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • CazaAzur

Hoppar in här också med (andra) IVF i maj. 
    Idag var det äggplock och gör så ont, så ont... 
    Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 
    Hoppas vi får ett positivt besked om några dagar....
    Efter katastrofen sist vågar man liksom inte hoppas för mycket..

• Hornkatten
    kastrullen skrev 2017-05-22 17:21:29 följande:

Åh va glad jag blir för eran skull! Grattis! :)

Har du några symtom?

Nja jag har haft ont i brösten men de de har jag haft sen jag började de Lutinus. Just idag har jag mått lite illa och har haft stickningar i livmodern till och från sen insättningen. Men ja man vet ju inte vad som är medicinering och vad som är kroppen hormoner. Så känner mig inte så gravid mer än att jag sover oroligt och har bråttom att kissa på morgonen.

Det är ju så tidigt flr oss båda. Vi för hoppas att de stannar i ett bra tag till :D
  • Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-22 17:47:22 följande:

Nja jag har haft ont i brösten men de de har jag haft sen jag började de Lutinus. Just idag har jag mått lite illa och har haft stickningar i livmodern till och från sen insättningen. Men ja man vet ju inte vad som är medicinering och vad som är kroppen hormoner. Så känner mig inte så gravid mer än att jag sover oroligt och har bråttom att kissa på morgonen.

Det är ju så tidigt flr oss båda. Vi för hoppas att de stannar i ett bra tag till :D

Ont i brösten känner jag igen! Jisses villa meloner ja gått sedan jag började med lutinus! Haha. Gör såå ont och är stenhårda och stora :p

Så glad för er skull. Grattis igen!
  • Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-05-22 17:46:04 följande:

Fick 10 st ägg, vilket var bra - förra gången var 8 st, mesta omogna och ingen återföring :( 

Välkommen!

Trist för ditt förra försök. Hoppas du har större lycka denna gången!

Vad är anledningen till att de alla va omogna sist? Vet ni det? Måste va snopet hur som helst aty komma så långt som till uttaget och sen inte få insättning alls :(

Lycka till iallafall denna gång!
  • Hornkatten

Usch vad jobbigt med ett sånt besked förra gången. Hoppas verkligen det blir något nu.

Jag gick bara ut 4 ägg var av 3 blev embryon men sen var det 1 vi fick och de andra stannade av. Så de krävs ju bara ett bra embryo. Lycka till!
  • Sophiasophia

Hej!

Håller med om äggplocket, tyckte det gjorde svinont. Jag vet att jag annars brukar vara smärttålig, men detta gjorde rejält ont (gjorde mitt första i fredags).

Hoppas ni får bättre resultat denna gång, känns ju som att man gav dig ovitrelle för tidigt förra gången?!
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-05-22 07:45:56 följande:

Skönt att det inte blev det värsta som du tänkt, alltid skönt att må bra, så mycket som man har har tänka på i en sån här resa så man får väl ta nog ändå haha :)

Hoppas Du får bra resultat på vul och blodprov. Håll oss uppdaterade :) :)

Tack! Det ska jag Absolut göra. :) Väldigt nervös nu och idag har jag haft en galen huvudvärk. Fast det är fortfarande så jävla värt det att huvudvärken får vara hur jobbig som helst just nu.
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-05-22 18:50:19 följande:
    Välkommen!

Trist för ditt förra försök. Hoppas du har större lycka denna gången!

Vad är anledningen till att de alla va omogna sist? Vet ni det? Måste va snopet hur som helst aty komma så långt som till uttaget och sen inte få insättning alls :(

Lycka till iallafall denna gång!
    vi hade 5 st som var omogna och 2 som hade en chans men utvecklades inte som dem skulle till dag 5. det var faktiskt skitjobbigt men hört att det är rätt så normalt att första gången går åt skogen.
    Men nu är det nya tag.. :)  men superrädd för samtalet från kliniken inför återföringen...
  • CazaAzur
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 19:14:31 följande:
    Hej!

Håller med om äggplocket, tyckte det gjorde svinont. Jag vet att jag annars brukar vara smärttålig, men detta gjorde rejält ont (gjorde mitt första i fredags).

Hoppas ni får bättre resultat denna gång, känns ju som att man gav dig ovitrelle för tidigt förra gången?!
    något konstigt va det förra gången... nu fick jag två olika sprutor för ägglosningen... men plocket var förra gången inte alls smärtsamt, den här gången höll jag på att svimma.. 

du väntar på återföring? lycka till !! 
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017