• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-21 19:25:42 följande:

Ja det är verkligen tur! :)

Precis så tänker jag!

Ja, jag och min man diskuterade det lite och kom överens om att det är bättre om jag är beredd på ett minus till testdagen än att jag hoppas på ett plus nu när jag känner (eller inbillar) mig lite symtom, om mensen inte kommer osv. Så det blir nog några test innan testdagen:)

Förstår dig! Precis så tänker vi med. Lila bra att gradvis bli besviken istället för en eventuell smäll om man känner av massa symptom osv som du säger :)

Uppdatera oss efter varje test!! :D längtar såå tills ja med ska börja testa :D
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-21 15:32:30 följande:

Uppdatering!

Nu har jag varit och stoppat in en perfekt 5dagars blasto :) <3

2 åkte till frysen idag, och 3 st skulle odlas till imorgon och frysas då om de överlever:)

Allt gick bra och överföringen kändes inget alls. Så nu är jag officiellt ruvare! Så förväntansfull och glad. Testdag den 3 juni, om 13 dagar alltså. Men jag kan garantera att ja kommer testa innan dess haha :D

Hur går det för er? :)

Så himla härligt att läsa! Stort grattis och vad skönt att det gick bra :) nu får ni bara vänta.. Jag är lite avis på er som får sätta in direkt, mina ska ju frysas först, men snart så. En månad går snabbt. Right behind you ;)
    Grattis igen!!
  • STHLMivf17
    Mjbo skrev 2017-05-21 17:44:20 följande:
    Skönt att du är tillbaka som vanligt igen.

Jag känner mig oxå som vanligt, magen gör inte alls ont och insättningen va en lätt match, kändes inte ens. Så det va skönt:) hur går det med din mage och eventuell överstimulering? Är det bekräftat att det blir insättning om en månad ellee hur blev det? :) hoppas du fortsätter må bra i denna resa:)
    Ja alltså jag är så glad för er! Tänk, nu är den där inne :)
    Vi beslutade att vänta en månad redan innan uttaget. Jag hade svarat så bra på sprutorna och det var full aktivitet där inne. Kliniken jag går hos verkar väldigt försiktiga och det verkar vara någon sorts "prestige" att ha noll överstimuleringar, så, vi får snällt vänta :)
    Men, men, jag ska dricka bubbel och fira att sommaren äntligen är här. Sen lagom till midsommar blir det vatten i glasen ;)
    Jag mår jättebra, något svullen fortfarande men har inte det minsta ont. Längtar ihjäl mig efter insättningen och väntar med spänning på frysbrevet där vi får reultatet efter äggplocket.
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-21 15:32:30 följande:

Uppdatering!

Nu har jag varit och stoppat in en perfekt 5dagars blasto :) <3

2 åkte till frysen idag, och 3 st skulle odlas till imorgon och frysas då om de överlever:)

Allt gick bra och överföringen kändes inget alls. Så nu är jag officiellt ruvare! Så förväntansfull och glad. Testdag den 3 juni, om 13 dagar alltså. Men jag kan garantera att ja kommer testa innan dess haha :D

Hur går det för er? :)

Wooow, spännande! Och det resultatet måste kännas bra ändå!
    Fick du ställa dig upp direkt eller vilar man en stund?
    Fick du veta resultatet när du kom dit eller har du hörts med läkarna innan insättningen?

Imorgon kanske det är min tur för äggåterföring. Kl 14 är det bokat, men om det behövs flyttas fram kommer de ringa mellan 10-12. Kan inte vänta tills det blir imorgon. Känns så spännande. Men jag vet inte alls hur det har gått mer än att 19 ägg plockades i fredags!
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-05-21 19:08:35 följande:

Verkligen! Det är en fantastisk känsla att den faktiskt ligger inne i mig nu. Jag hoppas och ber om att den stannar kvar och mår bra.

Jag har ju massa ärrbildningar i livmodern och på levern så dom säger ju att det kan va svårt för den att fästa, men jag hoppas hoppas <3

Då håller jag tummarna ännu mer! Du tog väl något som ska göra det enklare att fästa?
  • Villhabulle
    kastrullen skrev 2017-05-21 14:01:11 följande:

Vi har också kört långa. Jag har också mått bra, lite svettningar och huvudvärk under nedregleringen och lite orolig mage under sprutorna, sen ingenting särskilt faktiskt, fram till idag. Fick tillbaka en 5-dagars blastocyst för 5 dagar sedan :) har lite huvudvärk och är väldigt trött idag, gissar på medicinbiverkan men hoppas såklart på tidiga graviditetssymtom :)

Vad skönt att du också mått bra. Jag var förberedd på det värsta med nässprayet också men nu känner jag bara en molande värk i magen med sprutorna så då ska man ju inte klaga. Åh vad spännande, du får hålla mig uppdaterad om det. Jag ska ta blodprov på tisdag och VUL på torsdag. Så förhoppningsvis flyter allt på enligt schemat. Hoppas på en bra vecka nu!
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-21 19:43:59 följande:

Förstår dig! Precis så tänker vi med. Lila bra att gradvis bli besviken istället för en eventuell smäll om man känner av massa symptom osv som du säger :)

Uppdatera oss efter varje test!! :D längtar såå tills ja med ska börja testa :D

Tog ett test idag igen :) nu såg både jag och min man ett svagt streck så jag känner mig positiv. Ruvardag 6! Haha men i hans värld är det bara testet på testdagen som räknas:)
  • kastrullen
    Villhabulle skrev 2017-05-22 01:20:59 följande:

Vad skönt att du också mått bra. Jag var förberedd på det värsta med nässprayet också men nu känner jag bara en molande värk i magen med sprutorna så då ska man ju inte klaga. Åh vad spännande, du får hålla mig uppdaterad om det. Jag ska ta blodprov på tisdag och VUL på torsdag. Så förhoppningsvis flyter allt på enligt schemat. Hoppas på en bra vecka nu!

Va skönt! Känns ju helt okej att det bara är det.

Inatt vaknade jag kl 03 och var så kissnödig, så jag gick upp och tog ett test. Ett svagt men synlig test-streck dök upp :)

Håller tummarna! Får du eventuellt ett datum för äggplock då på torsdag?
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-22 06:02:47 följande:
    Tog ett test idag igen :) nu såg både jag och min man ett svagt streck så jag känner mig positiv. Ruvardag 6! Haha men i hans värld är det bara testet på testdagen som räknas:)
    Men shit! Då har det ju tagit sig! Och det är säkert ett starkt embryo som borrat sig fast snabbt eftersom du plussar så här tidigt! Jag vågar säga grattis!
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-22 06:23:29 följande:

Men shit! Då har det ju tagit sig! Och det är säkert ett starkt embryo som borrat sig fast snabbt eftersom du plussar så här tidigt! Jag vågar säga grattis!

Tack! Det är ju så sjukt! Jag har aldrig fått ett plus tidigare! :D
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017