• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-19 22:00:25 följande:

Gryyyym inställning!!! Håller tummar och tår! Känns ju extra peppigt att läsa om folk som får till det på första försöket just nu :) det gör mig jättemotiverad.

Tack! Ja det verkar ju som om det kan hända, det finns en chans att det funkar nu! :)
  • Sophiasophia

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?

• Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-20 06:51:31 följande:

Ja, det är ju ändå testet den 29:e som gäller, och det är ju väldigt stor risk att det är alldeles för tidigt. Men ändå så svårt att hålla sig :)

Haha nä nu är det mycket dagar att hålla reda på i gruppen så det är inte så lätt. I tisdags, den 16:e :)

Just det du gjorde återföringen samma dag som jsg gkorde äggplocket:)

Ja jag förstår att de är svårt att hålla sig. Ja är glad om ja ens kan hålla mig en dag efter 10e dagen efter sprutan haha :D stort lycka till om du tar test imorgon!! Jag ska på återföring imorgon. Sjukt spännande! :)

De gör inge ont med återförandet va? :)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-20 08:00:00 följande:

Just det du gjorde återföringen samma dag som jsg gkorde äggplocket:)

Ja jag förstår att de är svårt att hålla sig. Ja är glad om ja ens kan hålla mig en dag efter 10e dagen efter sprutan haha :D stort lycka till om du tar test imorgon!! Jag ska på återföring imorgon. Sjukt spännande! :)

De gör inge ont med återförandet va? :)

Åh, va spännande! Nä, det svider till lite när de för in katetern i livmodern, typ som ett cellprov, och det är bara i en sekund typ :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-20 08:03:48 följande:

Åh, va spännande! Nä, det svider till lite när de för in katetern i livmodern, typ som ett cellprov, och det är bara i en sekund typ :)

Dåså :) va bra.

Tack för de lugnande orden :)

Hur gamla va ni du och din sambo? :)
  • kastrullen
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 07:48:11 följande:

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Jag fick information om att ta det på morgonen, men andra dosen skulle jag vänta med till efter återföringen (vi hade tid 13.30).
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-20 08:54:33 följande:

Dåså :) va bra.

Tack för de lugnande orden :)

Hur gamla va ni du och din sambo? :)

Jag är 29 och min man är 35 :)
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 07:48:11 följande:

Jag skulle ta det från morgonen innan ET och hade tiden på eftermiddagen. Jag har hört vänner som börjat direkt efter äggplock också. Så det verkar vara standard att börja innan återföring.
  • Sophiasophia
    alade skrev 2017-05-20 09:42:27 följande:
    Jag skulle ta det från morgonen innan ET och hade tiden på eftermiddagen. Jag har hört vänner som börjat direkt efter äggplock också. Så det verkar vara standard att börja innan återföring.
    Ah, tog du inte mitt på dagen den dagen då alltså? Jag kanske ska ringa på morgonen och dubbelkolla.
  • Sophiasophia
    kastrullen skrev 2017-05-20 09:38:54 följande:
    Jag fick information om att ta det på morgonen, men andra dosen skulle jag vänta med till efter återföringen (vi hade tid 13.30).
    Hm, då ska jag kolla med dem faktiskt. Jag har ju tid kl 14.
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017