• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 07:48:11 följande:

En fråga. Jag har fått tid för äggåterföring på mån, i mina papper står det oxå att jag ska börja med lutinus på måndag (som jag ska ta morgon, lunch och kväll). Men jag blir lite förvirrad om jag ska ta dem på morgonen och lunchen på måndag oxå, alltså innan äggåterföringen som sker kl 14.

Jag tog lutinus fram till vecka 34 i min förra graviditet och vet att det oftast blir en "smet" kvar vid livmodertappen. Spontant tänker jag att detta inte är optimalt vid insättningen?!

Har ni tagit lutinus i n n a n återföringen?

Jag började med mina den 18e. Har återföring imirgon den 21a :) skulle inte ta varken morgon eller lunch innan återföring, utan endast på kvällen den dagen :)
  • Sophiasophia
    Mjbo skrev 2017-05-20 12:59:51 följande:
    Jag började med mina den 18e. Har återföring imirgon den 21a :) skulle inte ta varken morgon eller lunch innan återföring, utan endast på kvällen den dagen :)
    Hm, intressant. Och märkligt att det är olika.
  • alade
    Sophiasophia skrev 2017-05-20 11:35:41 följande:

Ah, tog du inte mitt på dagen den dagen då alltså? Jag kanske ska ringa på morgonen och dubbelkolla.

Jag skrev fel, sorry. Jag tog från morgonen dagen innan ET. Jag blev uppringd mitt på dagen samma dag (dagen innan återföring) och fick veta att inga ägg blivit befruktade så jag slutade med Lutinus direkt då. Annars hade jag tagit samma tider som vanligt, vilket för mig var kl 6, 14 och 22.
  • alade

...och det innebär att jag hade tagit på morgonen, men inte mitt på dagen, om det hade blivit en återföring. Den mitt på dagen låg efter min inbokade tid.

Men jag fick bara information om när jag skulle starta upp med Lutinus och inget om uppehåll vid ET eller nåt sånt.

• Jangeles

Idag fick vi tillbaka ett embryo :) själva ingreppet fick snabbt och nästan smärtfritt.

Nu har vi ytterligare 4 embryon som skulle få några dagar till på sig så får vi brev hem om de lyckas frysa ner något (hoppashoppashoppas!!!!)

Hade lite vätska i buken (förstår då varför jag har rätt ont i magen fortfarande)

Testdag 2/6, nu jäklar kör vi :)

• Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-20 17:23:41 följande:

Idag fick vi tillbaka ett embryo :) själva ingreppet fick snabbt och nästan smärtfritt.

Nu har vi ytterligare 4 embryon som skulle få några dagar till på sig så får vi brev hem om de lyckas frysa ner något (hoppashoppashoppas!!!!)

Hade lite vätska i buken (förstår då varför jag har rätt ont i magen fortfarande)

Testdag 2/6, nu jäklar kör vi :)

Åh så spännande!!! Jag får en 5dagars tillbaka imorgon och har testdag den 3/6 :D kul att vi ligger så lika i tiden!
  • gammelpysen

Hej alla,

Hoppar in här. Vårt andra ivf, gjorde första försöket i oktober. Två till frysen då men inget gick vägen. Troligen tidigt missfall sista gången.

Är på ruvardag 1 nu. 15 blåsor blev 8 befruktade ägg, vilket är bättre än senast. Själva äggplocket var hemskt. Jag är svårbedövad och bedövningen tog inte riktigt på höger äggstock så jag skrek och nästan hyperventilerade av smärta. Mådde dock bättre än första gången efter det - då fick jag åka hem från jobbet dagen efter för jag knappt kunde gå, nu tog jag en rejäl långpromenad dagen efter...

Idag har jag legat hela dagen och sovit. Lätta kramper i livmodern, antar att det är lutinus som spökar. Hur mår ni andra? Fler ruvare?

• Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-20 18:26:43 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Vårt andra ivf, gjorde första försöket i oktober. Två till frysen då men inget gick vägen. Troligen tidigt missfall sista gången.

Är på ruvardag 1 nu. 15 blåsor blev 8 befruktade ägg, vilket är bättre än senast. Själva äggplocket var hemskt. Jag är svårbedövad och bedövningen tog inte riktigt på höger äggstock så jag skrek och nästan hyperventilerade av smärta. Mådde dock bättre än första gången efter det - då fick jag åka hem från jobbet dagen efter för jag knappt kunde gå, nu tog jag en rejäl långpromenad dagen efter...

Idag har jag legat hela dagen och sovit. Lätta kramper i livmodern, antar att det är lutinus som spökar. Hur mår ni andra? Fler ruvare?

Jag är oxå extremt svårbedövsd så äggplocket va hemskt för mig med. Idag 4 dagar senare är första dagen jag ens får på mig ett par byxor igen, men gör ont än när jag sätter mig ner och när jag går för mycket.. så där känner jag igen det du skriver :p

Jag blir ruvare imorgon! Ska sätta in en 5 dagars blasto imorgon. Såå Förväntansfull :) sen testdag den 3 juni.

Fick ut 7 ägg, 6 blev befruktade så ett ska in i morgon:)

Stort lycka till!! :)
  • gammelpysen
    Mjbo skrev 2017-05-20 20:28:19 följande:

Jag är oxå extremt svårbedövsd så äggplocket va hemskt för mig med. Idag 4 dagar senare är första dagen jag ens får på mig ett par byxor igen, men gör ont än när jag sätter mig ner och när jag går för mycket.. så där känner jag igen det du skriver :p

Jag blir ruvare imorgon! Ska sätta in en 5 dagars blasto imorgon. Såå Förväntansfull :) sen testdag den 3 juni.

Fick ut 7 ägg, 6 blev befruktade så ett ska in i morgon:)

Stort lycka till!! :)

Tack!

Vi har testdag 7 juni men kommer säkert att testa innan. Hoppas vi får några till frysen också..

Är det ditt första ivf?

Lycka till i morgon!
  • Mjbo
    gammelpysen skrev 2017-05-20 20:39:22 följande:

Tack!

Vi har testdag 7 juni men kommer säkert att testa innan. Hoppas vi får några till frysen också..

Är det ditt första ivf?

Lycka till i morgon!

Undra hur det kan skilja sig så med testdagar mellan olika kliniker. Jag sätter ju inte in min förens imorgon och har ens testdag 4 dagar innan dig. Knepigt.

Hoppas iallafall att det går vägen för oss alla! Tack för dina lyckoönskningar!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017