• Villhabulle

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråd. Vi har försökt få barn 1, 5 år nu (28 resp 30 år ) och under tiden har jag googlat och läst i alla möjliga trådar här... Nu känns det som om jag äntligen vill dela med mig och prata med andra som är i samma situation. Vi är mitt uppe i IVF processen och jag tog ikväll min tredje spruta. De sa att vi förmodligen inte kan bli gravida på naturlig väg då allt såg jättebra ut hos mig men att min fästman har inte tillräckligt med spermier även om det är bra kvalitet på dom. Dock sa de att chanserna ser goda ut och vi behöver nog bara lite hjälp på traven. 1,5 år låter kanske inte länge för alla men det har känts som en evighet och vi är just nu överlyckliga över att få göra denna resan. Samtidigt givetvis jätterädd att det inte kommer bli en bebis. Vi har precis ställts i kö till Sahlgrenska men har valt att först betala ett försök för vi inte vill vänta mer! Så kul att läsa andras inlägg som är i samma fas som oss. Vi går på IVF kliniken i Göteborg.

• Villhabulle
    gammelpysen skrev 2017-05-21 08:44:56 följande:

Hej och välkommen!

Ja, 1.5 år är lång tid när man längtar. Vi har försökt i över två år. Också manlig faktor. Är inne på vårt andra ivf. Håller verkligen tummarna för att det går vägen för oss alla!

Ja verkligen för innan så tänkte jag, nu vill vi ha barn och för varje månad som gick blev jag mer och mer orolig och bara längtade ivrigt på nästa ägglossning. Nu försöker jag se detta som en resa som vår doktor sagt, som bara kommer göra oss ännu starkare tillsammans. tack mycket! håller tummarna jag med ???? Så härligt att kunna peppa varandra här!
  • Villhabulle
    kastrullen skrev 2017-05-21 09:45:06 följande:

Välkommen! Kör ni en lång eller kort behandling? Hur mår du hittills?

Vi har försökt i snart 2,5 år men efter ett år sökte vi hjälp men fick höra att vi var unga och allt såg bra ut så vi skulle fortsätta ett år till. Ett halvår där jag hade stort hopp, men när det halvåret gått så kändes det som om hela vår relation handlade om en bebisverkstad och jag ifrågasatte såklart varför det inte blev nåt. Nu när vi är i IVF-karusellen så känns det bättre och jag har lämnat ifrån mig bebisverkstaden till läkare och embryologer istället (även om den här väntar till testdag är olidlig) :)

Håller tummarna för er, lycka till!

Tack! Vi kör lång för vi var bortresa några dagar nu och sen har de sommarstängt snart så var enda alternativet. Ni själva? Jag har faktiskt mått förvånansvärt bra hittills men idag känner jag lite huvudvärk. Nästa bakiskänsla. Bara tagit tre än så länge så är beredd på mer.. hur mår du? Så ni had gjort insättning? För oss blir det v 22. Är så otålig, nervös men samtidigt så glad. Det är som du säger bara att lägga det i deras händer och vara tacksam över den fantastiska hjälp som går att få. hållee tummarna för er också!!
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-05-21 15:32:30 följande:

Uppdatering!

Nu har jag varit och stoppat in en perfekt 5dagars blasto :) <3

2 åkte till frysen idag, och 3 st skulle odlas till imorgon och frysas då om de överlever:)

Allt gick bra och överföringen kändes inget alls. Så nu är jag officiellt ruvare! Så förväntansfull och glad. Testdag den 3 juni, om 13 dagar alltså. Men jag kan garantera att ja kommer testa innan dess haha :D

Hur går det för er? :)

Måste också säga vad kul för er!! Kan bara föreställa mig hur förväntansfulla ni är nu och lättade så här långt. Håller tummarna för er att det blir ett plus på Stickan !
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-05-21 19:08:35 följande:

Verkligen! Det är en fantastisk känsla att den faktiskt ligger inne i mig nu. Jag hoppas och ber om att den stannar kvar och mår bra.

Jag har ju massa ärrbildningar i livmodern och på levern så dom säger ju att det kan va svårt för den att fästa, men jag hoppas hoppas <3

Då håller jag tummarna ännu mer! Du tog väl något som ska göra det enklare att fästa?
  • Villhabulle
    kastrullen skrev 2017-05-21 14:01:11 följande:

Vi har också kört långa. Jag har också mått bra, lite svettningar och huvudvärk under nedregleringen och lite orolig mage under sprutorna, sen ingenting särskilt faktiskt, fram till idag. Fick tillbaka en 5-dagars blastocyst för 5 dagar sedan :) har lite huvudvärk och är väldigt trött idag, gissar på medicinbiverkan men hoppas såklart på tidiga graviditetssymtom :)

Vad skönt att du också mått bra. Jag var förberedd på det värsta med nässprayet också men nu känner jag bara en molande värk i magen med sprutorna så då ska man ju inte klaga. Åh vad spännande, du får hålla mig uppdaterad om det. Jag ska ta blodprov på tisdag och VUL på torsdag. Så förhoppningsvis flyter allt på enligt schemat. Hoppas på en bra vecka nu!
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-05-22 07:45:56 följande:

Skönt att det inte blev det värsta som du tänkt, alltid skönt att må bra, så mycket som man har har tänka på i en sån här resa så man får väl ta nog ändå haha :)

Hoppas Du får bra resultat på vul och blodprov. Håll oss uppdaterade :) :)

Tack! Det ska jag Absolut göra. :) Väldigt nervös nu och idag har jag haft en galen huvudvärk. Fast det är fortfarande så jävla värt det att huvudvärken får vara hur jobbig som helst just nu.
  • Villhabulle
    Sophiasophia skrev 2017-05-23 10:34:19 följande:

En grej som jag funderat på och tycker är lite synd är att man inte kan donera bort ägg som man sen inte ska använda. Känns så dumt att de bara slängs när de skulle kunna användas av någon som behöver.

Problemet är ju att äggen befruktas, men jag tänker att man skulle kunna göra en plan som gäller om man får väldigt många bra ägg.

Jag är 37 så detta är sista året jag får donera och då vill jag ju lägga tiden på att få vårt andra barn. Och inte göra processen för att bara donera allt.

Måste först bara säga att jag glömde svara på ditt tidigare svar. Tack för ditt stöd och du hade en poäng i det du sa om liknelsen mellan det och att vara hungrig och svälta. Bra där! Till din text ovan, vad fint tänkt av dig. Det skulle vara ett bra samarbete tycker jag också!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017