• Villhabulle

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-06-01 22:06:22 följande:

Åh va bra! Super resultat ju! Nu hoppas vi dom växer sig fina tills på måndag då :)

Tack så mycket!

Längtar tills jag är där du är :)
  • Villhabulle
    kastrullen skrev 2017-06-02 05:59:42 följande:

Härligt! :) Håller tummarna för att det blir några superembryon till dess!

Tack så mycket! Vill bara att helgen ska gå fort!!!
  • Villhabulle
    Sophiasophia skrev 2017-06-02 09:02:25 följande:

Kanonbra ju!!! Och med en blastocyst är det 50% chans att det funkar fick jag veta! Spännande dag på måndag för dig. Vi fick se blastocysten på en tv-skärm först innan det satte in den. Den var helt fascinerade och vacker på nåt sätt. Ångrar så att vinintresse fotade. Så det är mitt tips om du oxå får se.

Åh jag hoppas det stämmer i mitt fall!!! Superspännande dag. Tack för tipset, redan tänkt göra det, för eventuellt kan inte min fästman hänga med på måndag så då får syrran filma! Vilken dag Plussade du?
  • Villhabulle
    alade skrev 2017-06-02 13:43:29 följande:

ET idag av ett toppembryo på tre dagar.

Vi plockade 10 ägg, 9 var mogna och var med om ICSI, 6 av dem blev befruktade. Ett är i mig nu, två i frysen och tre odlas vidare till måndag. Eventuella överlevare då hamnar i frysen de med.

Jag är så glad att jag bara gråter hela tiden. Fattar inte hur min kväll på jobbet ska bli med tanke på det

Då ligger du typ en dag före mig :) vi får hålla tummarna för varandra !
  • Villhabulle

Nu har jag ett femdagars embryo inne i mig som jag hoppas kommer växa till att bli vårt älskade lilla barn!! Vill bara att dessa 13 dagar skall gå.. vi fick reda på att detta femdagars embryo var av toppklass men jag trodde kanske att fler av de 12 befruktade skulle hamna direkt i frysen. De sa att 1 lika bra hamnade till frysen och några andra odlas vidare till imorgon.. förhoppningsvis räcker det med ett till frysen för ett syskon men efter att ha sett allt på skärmen idag med UL så ser allt så skört ut, som om man kissar för hård så trillar det ut (vet ju att det inte är så). Har ni fått speciella råd på vad man kan äta? Jag vet ju vad man ska undvika. En vän sa till mig att äta mkt Varm mat för då trivs embryot i magen.

• Villhabulle
    Rosenblad skrev 2017-06-06 14:46:22 följande:

Tog nyss ett till test efter några timmars paus från att kissa. Känns overkligt.. Men vågar inte berätta för sambon än om något skulle hända. Men jag tror nog jag är gravid! :D Trodde aldrig jag skulle skriva de. Lyckas med först ivfen efter 2,5 år och två inseminationer. Hoppas bara de håller sig till testdag om en vecka!!

Stort grattis :D
  • Villhabulle

Har en fråga som jag hoppas någon känner igen sig i som testat positivt. Brösten har ömmat men nu på ruvardag 3, blasto 5+3, så Ömmar även bröstkörtlarna som innan mens, så nu tänker jag ju att vi inte lyckats...

• Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-07 16:15:38 följande:

Jag hade oxå så samma tid som dig ungefär. Ruggigt ont i brösten, och som blev super stora. De försvann sen efter en vecka ungefär, men nu har det kommit tillbaks igen för ett par dagar sen.. är i vecka 6 nu.. (5+4) :)

Jag har haft ont sen jag började med lutinus men nu är det mer körtlarna som är ömma som sagt och inte lika mkt bröstvårtorna men det återstår att se, usch vill bara att det ska bli testdag nu!!!

Grattis igen!!
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-07 23:09:40 följande:

Förstår det. Dagarna fram till testdag tog en evighet. Fy tusan för denna väntan.

Stort lycka till iallafall! När har du testdag?

Tack så mycket! Ja galet jobbigt.. Den 19e men kommer såklart testa innan. Alla här inne har väl typ plussat redan ruvardag 9 :) förresten så fick vi reda på igår att tre toppklass embryon gått till frysen. En var tydligen nära till att kläckas vilket labkvinnan sa var ett jättebra tecken :)
  • Villhabulle
    Mjbo skrev 2017-06-08 18:03:13 följande:

Åh vilka härliga besked. Jätte roligt. Grattis till det! :) testdag dagen innan jag ska på ul. Vi får hålla tummarna för varandra dessa dagar:)

Tack igen! Åh då håller jag tummarna för dig med såklart!!
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017